علت گرانی نرخ بلیط هواپیما ترکیه مشخص شد

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۲
علت گرانی نرخ بلیط هواپیما ترکیه مشخص شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که قیمت بلیط ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی ترکیه با توجه به نرخ ارز و نوسانات اقتصادی طبیعی است و این افزایش با نظارت سازمان هواپیمایی کشور انجام می‌شود.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با طبیعی دانستن قیمت ۵۰ تا ۶۰ میلیونی بلیط‌های ترکیه در شرایط فعلی، تصریح کرد:

قطرایرویز پرواز‌های استانبول را با کانکشن انجام می‌دهد؛ یعنی پرواز به دوحه و از آنجا به بلگراد و بعد به استانبول می‌رسد، بنابراین هزینه‌ها افزایش می‌یابد. طبق استاندارد و مقررات تخلفی از قطرایرویز مشاهده نشده و سازمان هواپیمایی کشوری هم موضوع را رصد می‌کند و برای انجام پرواز مستقیم به مقصد ترکیه هم در حال رایزنی هستیم. شرکت هواپیمایی قطرایرویز هم‌اکنون مسافران ترکیه را از دوحه به مقصد استانبول می‌برد و با توجه به آن که این پروازها بدون توقف است، چنین قیمت‌هایی (۱۶۰ میلیون تومان) را اعلام می‌کند. بنابراین این پروازهای خارجی در این مسیر خارج از عرف نیست و کار خلافی انجام نمی‌شود. 

اسعدی سامانی ضمن اشاره به نوسانات ارز در شرایط فعلی کشور و تاثیر آن بر قیمت پروازها، عنوان کرد:

با توجه به نوسانات نرخ ارز و به دلیل آن که هم اکنون پرواز مستقیمی از ایران به ترکیه وجود ندارد؛ بنابراین این نرخ‌ها در این شرایط عادی است. برخی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی این مجوز را دارند که از ایران بدون مسافر به ترکیه پرواز داشته باشند و این پروازها موردی انجام می‌‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با یادآوری ارتباط انجمن شرکت‌های هواپیمایی با ۲۰ فرودگاه برای بازگرداندن مسافران ایرانی، تاکید کرد:

محدودیت و مشکلی برای بازگرداندن ایرانی‌ها به کشور وجود ندارد. بلیط خارجی نیز مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شود و تمامی این پروازها تحت نظارت و رصد سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شود.

مقصود اسعدی سامانی با اشاره به عدم مجوز شرکت‌های هواپیمایی برای انتقال مسافران به ترکیه، اذعان کرد:

وزارت امور خارجه و همچنین وزارت راه و شهرسازی در حال رایزنی هستند و هم اکنون هر هفته سه پرواز به مقصد ترکیه بدون مسافر برای بازگرداندن مسافران ایرانی انجام می شود.  البته بین مسافران تُرک، آنهایی که برگه ماموریت به کشور ما دارند و یا دیپلمات باشند، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌توانند با این پروازها به ایران سفر کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ضمن تاکید بر این موضوع که ترکیش‌ایر فعلا به ایران پروازی نخواهد داشت و تاریخ مشخص شده آنان برای از سرگیری پروازها در ۱۱ مهمرماه نیز فاقد اعتبار است، گفت:

مسافران ایرانی فعلا بلیط به مقصد ترکیه خریداری نکنند، چراکه ترکیش ایر هنوز پروازهایی را در این مقصد در نظر نگرفته است.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه