شرایط سختگیرانه اردن برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران

نگین توکلی
نگین توکلی شنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
شرایط سختگیرانه اردن برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران

کشور اردن پس از ماه‌ها قرنطینه، مرزهای خود را به روی گردشگران بین‌المللی باز کرده است؛ اما سفر به این کشور در دوران کرونا، شرایط سختگیرانه‌ای دارد.

اردن، روز سه شنبه مورخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور)، پس از ۶ ماه تعطیلی به علت پاندمی کرونا، به صورت رسمی مرزهای خود را به روی پروازهای بین‌المللی باز کرد. هم‌اکنون، پروازهای بین‌المللی اجازه دارند تا در فرودگاه بین‌المللی «ملکه علیا» در شهر امان، پایتخت اردن فرود بیایند یا پرواز کنند.

در حال حاضر، یک آزمایشگاه غربالگری جدید در فرودگاه احداث شده است؛ مکانی که تمام مسافران باید در آن، آزمایش PCR بدهند. سپس از آن‌ها خواسته می‌شود تا برای دو تا سه ساعت منتظر بمانند تا جواب آزمایش آن‌ها آماده شود.

تمام مسافران پروازهای ورودی باید یک فرم اظهارنامه مسافرتی پر کنند؛ بیمه مسافرتی معتبر برای زمان اقامتشان داشته باشند که هزینه‌های درمان بیماری کووید ۱۹ را نیز پوشش می‌دهد و همچنین اپلیکیشن «امان» را برای ردیابی نصب کنند. آزمایش PCR اجباری است و هزینه ۵۶ دلاری آن باید به صورت آنلاین، قبل از ورود مسافر از او اخذ می‌شود.

الزام قرنطینه و چگونگی آن با توجه به سطح ریسک بیماری در کشور شما مشخص می‌شود. کشور آمریکا به عنوان کشوری با ریسک بالا و شرایط قرمز دسته‌بندی شده است و این موضوع حاکی از آن است که مسافران آمریکایی پس از ورود به اردن، باید هفت روز در ساختمان‌های مورد تایید دولت، قرنطینه شوند و پس از آن، هفت روز هم در هتل یا خانه قرنطینه بمانند. آن‌ها همچنین باید یک دستبند الکترونیکی مخصوص ردیابی را در تمام این ۱۴ روز همراه داشته باشند. لیست کشورها و دسته‌بندی آن‌ها از نظر ریسک در اردن را می‌توان به صورت آنلاین پیدا کرد.

شرکت‌های هواپیمایی مانند ایرلاین امارات یا اتحاد، این هفته پروازهای خود به اردن را از سر گرفته‌اند و مکان‌های اقامتی در اطراف برخی از مشهورترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری اردن از جمله «وادی رم» (Wadi Rum) یا دره ماه و شهر تاریخی «پترا» (Petra) نیز بازگشایی شده‌اند.

شورای جهانی سفر و گردشگری، نشان «سفر ایمن» را به کشور اردن اعطا کرده است و این موضوع بر امنیت کشور اردن برای سفر و بازدید دلالت دارد.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه