با تور مجازی به سرزمین آلتای در روسیه سفر کنید

علی گودرزی
علی گودرزی پنجشنبه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به سرزمین آلتای در روسیه سفر کنید

آلتای یکی از مناطق دیدنی کشور روسیه است که با منظره‌ها و سازه‌های دیدنی‌اش، هوش از سر توریست‌ها می‌برد. همراه کجارو باشید تا از قاب تور مجازی، به آلتای سفر کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۵/۱۲ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۲۹ به‌روزرسانی شده است.

آلتای (Altai) منطقه‌ای است که دیدنی‌های پرتعدادی را می‌توانیم در آن پیدا کنیم. یک سرزمین وسیع که از تعداد بسیار زیادی از موارد فهرست میراث‌های جهانی یونسکو میزبانی می‌کند. از جاذبه‌های معروف مثل دریاچه تله‌تکسویه (Teletskoye) گرفته تا دریاچه‌های لووه‌لیر (lovelier) و چاگاکل و سارایاچک (Saryachеk)، همگی مواردی هستند که آلتای را به یکی از سرزمین‌های پرجاذبه‌ی کشور روسیه تبدیل کرده است. بزرگ‌ترین رودی که به دریاچه‌ تله‌تکسویه می‌ریزد؛ رود چولیشمان نام دارد که طول آن به ۲۴۰ کیلومتر می‌رسد. رودی که در مسیرش، از مناطق کوهستانی بسیار زیادی می‌گذرد و از نواحی آبشاری و عمیق پرتعدادی عبور می‌کند. همراه ما باشید که در تازه‌ترین قسمت از تورهای مجازی، به سرزمین زیبا و پر از جاذبه‌ آلتای سفر خواهیم کرد.

یکی از قسمت‌های سرزمین آلتای روسیه، منطقه‌ اکوروم (Akkurum) است. این منطقه در ۱۵ کیلومتری رود تله‌تکسویه قرار دارد. در این منطقه می‌توانید آفرینش‌های سنگی با شکل‌وشمایل عجیب را تماشا کنید. سنگ‌هایی که در اثر تغییرات ناگهانی آب‌وهوا، به‌شکل‌هایی عجیب و نه‌چندان آشنا درآمده‌اند. در این مناطق علاوه بر سازه‌های خاصی که بر اثر رخ‌دادهای طبیعی شکل گرفته‌اند، می‌توان قارچ‌های مختلفی را یافت که به بر اثر جریان‌های خاص آب‌وهوایی این منطقه، در آن رشد کرده‌اند.

یکی دیگر از دیدنی‌های سرزمین آلتای روسیه، گذرگاه کاتویاریک (Katu-Yaryk) نام دارد. ارتفاع این منطقه به هزار متر می‌رسد. این جاذبه‌ی توریستی سرزمین آلتای، یکی از خطرناک‌ترین جاذبه‌های آن هم به شمار می‌رود. به هرحال ارتفاع‌ بسیار بلند آن، ممکن است خطرساز باشد. خطری که به جان خریدن آن، منظره‌ای به‌غایت نفس‌گیر را از دره‌ چولیشمن (Chulyshman Valley)، پیشکش علاقه‌مندان و گردشگران می‌کند. حرکت به‌سمت پایین این منطقه هم سختی‌های خاص خودش را دارد؛ چراکه این منظره، به‌شدت لغزنده است و قدم گذاشتن روی آن، چالش‌های خاص خودش را دارد. گذرگاه کاتویاریک از طریق یک مسیر ماشین‌رو، با دره‌ی چولیشمن مرتبط می‌شود. این مسیر در سال ۱۹۸۹ ساخته شد. امروز استفاده از این مسیر تنها از طریق خودروهایی که برای حرکت در شرایط سخت تولید شده‌اند، امکان‌پذیر است، چراکه این جاده حالا تحت‌تاثیر گذر زمان، تخریب شده و کاربرد روز اولش را ندارد.

تصویری از یک منطقه‌ی صحرایی در آلتا

در بخش جنوب غربی گذرگاه کاتویاروک، یک بنای عظیم وجود دارد که آفرینش آن به قرن‌های سه تا ۶ پیش از میلاد بازمی‌گردد. این سازه‌ها، «مدفن‌های پازیریک» (Pazyryk burials) نام دارند و اندازه‌ هر یک از آن‌ها، در طول یک‌ونیم تا ۳٫۷۵ متر و عرض ۲۴ تا ۴۷ متر است. در این مدفن‌ها، راهروهای چوبی با دیوارها و سقف‌هایی به‌خصوص تعبیه شده‌اند. افسانه‌های پرتعدادی در سرزمین آلتای وجود دارد پیرامون این منطفه شکل گرفته‌ است. در ادامه و از طرق بخش ابتدایی این مطلب، می‌توانید به سرزمین آلتای سفر کنید و به بازدید از دیدنی‌های آن مشغول شوید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع AIRPANO

دیدگاه