تایم لپس یک روز در رم

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند یکشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
تایم لپس یک روز در رم

رم پایتخت ایتالیا و یکی از مهم‌ترین شهرهای اروپا است. شهری که در سراسر تاریخ، مبدا تحولات بزرگ و رویدادهای اثرگذار جهان بوده است و سالانه از گردشگران بسیاری پذیرایی می‌کند.

رم، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ایتالیا و یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان به شمار می‌رود. طبق افسانه‌ها، این شهر توسط فردی بنام «Romulus» پایه‌گذاری شد. او و برادرش را فرزندان خدای مریخ و بزرگ‌شده توسط گرگ‌ها خوانده‌اند. ریشه نام این شهر نیز احتمالا به‌همین نام بازمی‌گردد؛ اما واقعیت چیز دیگری است و رم، مانند دیگر شهرهای منطقه توسط اقوام «اتروسک» در پنج یا ۶ قرن پیش از میلاد پدید آمد.

درباره تاریخ شهر رم، می‌توان کتاب‌ها نوشت. نام این شهر، با جنگ‌های خونین «پونیک»، هانیبال و گارتاژ، ژولیوس سزار و اسپارتاکوس، نرو و کالیگولا، مارک آنتونی و کلئوپاترا و سلسله فلاوین و کنستانتین بزرگ گره خورده است. به‌واقع، تاریخ تمام اروپا را می‌توان تحت‌تاثیر این شهر دانست و ضرب‌المثل «تمام راه‌ها به رم ختم می‌شود» را با جان و دل پذیرفت. طی قرن‌ها و گذر از جنگ‌‌هایی خونین، سلطه رم بر اروپا کمتر شد؛ اما تا به امروز، ذره‌ای از شکوه این شهر کاسته نشده است و سفر به رم، به‌معنای دقیق کلمه، سفر به تاریخ است.

برشمردن جاهای دیدنی رم، شاید سخت‌ترین کار جهان باشد؛ اما اشاره به کلسئوم و طاق کنستانتین، معبد پانتئون، فواره تروی، میدان تراژان و از همه مشهورتر، کشور واتیکان و کلیسای سنت پیتر خالی از لطف نیست. در ادامه، می‌توانید از قاب تصویر و توسط ویدیویی که کجارو تدارک دیده است، به رم، پایتخت ایتالیا و قلب تپنده اروپا سفر کنید.

تهیه و تنظیم ویدیو: علی گودرزی

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه