تایم لپس یک روز در دوبرونیک

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
تایم لپس یک روز در دوبرونیک

دوبرونیک از بنادر مهم کرواسی و یکی از شهرهای تاریخی اروپا است که زیبایی‌های متفاوتی دارد. جاهای دیدنی دوبرونیک به‌واسطه جزایر و بناهای مختلف، از تنوع ویژه‌ای برخوردار است.

«دوبروونیک» (Dubrovnik) را به جرئت می‌توان مهم‌ترین بندر کرواسی دانست. این شهر باستانی که در ساحل دریای آدریاتیک و منتهی‌الیه تنگه دوبروونیک قرار گرفته است، از مقاصد مشهور توریستی در اروپا محسوب می‌شود. دوبروونیک جدا از زیبایی‌های وصف‌ناشدنی، تاریخی پر‌ فرازو‌نشیب نیز داشته است. این شهر که یکی از توسعه‌یافته‌ترین بندرهای دریای آدریاتیک به شمار می‌رود، بارها توسط کشورهای مختلف تصرف شده و در جنگ‌های مختلف، صدمات بسیاری دیده است. شلیک سیصد توپ توسط ناپلئون، حمله صرب‌ها و درگیری‌های جنگ جهانی دوم، گواه از موقعیت استراتژیک دوبروونیک می‌دهد.

عمده اقتصاد این بندر اروپایی، بر پایه تجارت دریایی شکل گرفته است. دوبروونیک بناهای متعددی را از دوره‌های مختلف تاریخی به یادگار دارد و گشت‌و‌گذار در این شهر، همچون بازدید از موزه‌ای در فضای باز است. جزایر زیبا، کلیساها، ساختمان‌ها، بناهای یادبود و کاخ‌های مختلف از جمله شاخصه‌های این شهر هستند. از معروف‌ترین جاهای دیدنی دوبروونیک می‌توان به خیابان اسرادون، جزیره داکسا، دروازه پیله و کلیسای جامع دوبرونیک اشاره کرد. دوبرونیک پس از فروپاشی یوگسلاوی سابق، بخشی از خاک کرواسی محسوب شد و اکنون با تمام زیبایی‌هایش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در ادامه، می‌توانید از قاب تصویر و توسط ویدیویی که کجارو تدارک دیده است، به دوبرونیک سفر کنید و از طبیعت و تاریخ آن لذت ببرید.

تهیه و تنظیم ویدیو: علی گودرزی

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه