سایتتون رو آنلاین بسازید!

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
سایتتون رو آنلاین بسازید!

برای ساخت سایت، راه‌های جدیدی وجود دارند که ارزش امتحان کردن رو دارند؛ یکی از بهترین این راه‌ها، استفاده از یک سایت ساز و فروشگاه ساز معتبر و البته مناسب برای ایرانیان است!

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

استفاده کردن از سایت سازهای آنلاین داخلی و خارجی، برای بسیاری از کاربران، جذاب و مقرون‌ به‌صرفه است. با بهره‌مندی از سایت ساز می‌توانید سایت خود را به‌صورت کاملا رایگان یا با پرداخت هزینه‌ای اندک و در کمترین زمان راه‌اندازی نمائید. سایت‌ سازها، معمولا از تنوع قالب‌های بسیار زیادی برخوردار هستند که این موضوع می‌تواند سلیقه‌ها و کسب و کارهای مختلف را پوشش دهد.

سوالی که در این خصوص پیش می‌آید این است که کدام‌یک از سایت‌ سازها مناسب شما خواهند بود؟ ممکن است شما سایت سازی را انتخاب کنید که تنوع قالب‌ زیادی داشته اما امکانات و ابزارهای کمتری را در اختیارتان قرار می‌دهند. همچنین، این احتمال وجود دارد که سرعت بارگذاری پایین سایت، مشکلاتی را برای شما فراهم کند.

با در نظر گرفتن مواردی که عنوان کردیم، قصد داریم چند مورد از معروف‌ترین، محبوب‌ترین و قوی‌ترین ابزارهای سایت ساز خارجی و داخلی را به شما معرفی کنیم. با شناخت پلتفرم‌های مختلفی که در این حوزه فعالیت دارند، می‌توانید ابزار مناسب کسب‌وکارتان را راحت‌تر و دقیق‌تر انتخاب نمائید.

بهترین سایت سازهای رایگان جهانی

وردپرس؛ محبوب‌ترین سایت ساز

وردپرس در ابتدای کار خود، تنها یک سیستم ارائه خدمات وبلاگ بود که امکانات متنوع خوبی را در اختیار کاربران و وبلاگنویسان قرار می‌داد. بعد از آن، این پلتفرم به‌صورت یک CMS یا نرم‌افزار متن باز برای مدیریت محتوای سایت‌ها، دامنه‌های فعالیت خود را گسترده‌تر کرد. با توجه به فراوانی افزونه‌های وردپرس، تقریبا هر کس با هر سلیقه‌ای که دارد، می‌تواند از سایت‌های وردپرسی استفاده کند. در حال حاضر، وردپرس، معروف‌ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت سایت و وبلاگ در جهان است.

از بزرگترین معایبی که سیستم سایت ساز وردپرس و بسیاری دیگر از سایت‌سازهای خارجی برای ایرانیان دارد، عدم پشتیبانی اختصاصی از زبان فارسی است. در صورتی که دانش فنی لازم برای توسعه سایت را نداشته باشید، ممکن است محدودیت‌هایی که این پلتفرم‌ها دارند، شما را با مشکلات زیادی روبه‌رو کنند.

جوملا؛ بهترین سیستم مدیریت محتوا

جوملا، سیستم مدیریت محتوای وب است که انتشار و مدیریت مطالب را بسیار آسان کرده است. امکانات گسترده‌ای که این پلتفرم دارد، مزیت‌های ارزشمندی را ایجاد کرده که با استفاده از آن‌ می‌توان سایت‌ها و سامانه‌های تحت وب قدرتمندی را به وجود آورد. جوملا در بین CMSهای جهان از نقطه نظر محبوبیت، رتبه دوم را کسب کرده است. گرافیک این پلتفرم بسیار حرفه‌ای و سطح بالاست.

یکی از مشکلات استفاده از جوملا این است که تا زمانی که از پلن‌های پولی و محصولات آن استفاده نکنید، پشتیبانی تخصصی و فنی آن را نخواهید داشت. این موضوع، به‌خصوص برای ایرانیان که محدودیت‌های زیادی در انجام پرداخت‌های بین‌المللی دارند، می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. همچنین که کار کردن با جوملا در مقایسه با وردپرس، پیچیدگی‌های بیشتری نیز دارد.

وبز؛ سایت ساز رایگان برای حرفه‌ای‌ها

وبز (webs)، یک ابزار ساخت سایت به‌صورت کاملا رایگان است که ابزارها و امکانات فوق‌العاده‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد. وبز، تعداد بسیار زیادی قالب وب‌سایت دارد که به شما این امکان را می‌دهد که حرفه و شغل‌تان را بهتر معرفی کنید. بخش رایگان این پلتفرم، نیم گیگ فضا و ۴۰ گیگابایت پهنای باند ماهیانه ارائه می‌کند؛ اما برای استفاده از پلن‌های حرفه‌ای آن لازم است که حداقل ۳ دلار در ماه بابت سرویس‌های آن پرداخت نمائید. همچنین، ممکن است تبلیغاتی که در حین استفاده از پلن‌های رایگان آن در سایت‌تان به نمایش درمی‌آید، نیز باعث آزارتان شود.

ویکس؛ از بهترین‌های سایت ساز آنلاین

ویکس، یک ابزار ساده برای طراحی سایت‌های حرفه‌ای به‌صورت آنلاین و در عرض چند دقیقه است. ساختن وب‌سایت توسط این ابزار به شما این امکان را خواهد داد که وب‌سایت‌تان را بر اساس نیازهای شخصی و مقاصد مشخص خود طراحی و تنظیم نمائید. برای بهره‌مندی از این پلتفرم، نیاز به حتی یک خط کدنویسی نخواهید داشت. همچنین که امکانات این ابزار نیز به‌صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود. هرچند برای بهره‌مندی از پلن‌های پیشرفته‌تر این سیستم لازم است که مبلغی معادل حداقل ۱۶ دلار در ماه را پرداخت کنید.

Jigsy؛ بهترین ابزار دراگ اند دراپ رایگان

ابزارهایی که با استفاده از سیستم‌های دراگ اند دراپ کار می‌کنند، در بین کاربران از محبوبیت فوق‌العاده‌ای بهره‌مند هستند. توسط این ابزارها می‌توانید به‌راحتی، المان‌های HTML را در صفحه جابه‌جا کرده و وب‌سایت خود را طراحی و تنظیم نمائید. این سرویس‌، همچنین، دارای قالب‌های سازگار با موبایل است که امکان ایجاد تغییرات متنوع در آن وجود دارد. همچنین، این ابزار دارای بخش بانک تصاویر نیز است که می‌توانید در بخش‌های مختلف سایت از آن‌ها استفاده کنید. این ابزار، یکی از سیستم‌های قوی و بسیار پربازده و مفید در طراحی آنلاین سایت است.

Google Sites؛ ساده و رایگان توسط گوگل!

این ابزار، همان طور که از نامش پیدا است، سرویسی است که توسط شرکت گوگل برای طراحی سایت ارائه می‌شود. از آنجا که گوگل، تمام تنظیمات مورد نیاز برای ایندکس شدن در موتورهای جست‌و‌جو را فراهم می‌کند، استفاده از این سرویس می‌تواند سرعت رشد شما در بین دیگر سایت‌ها را به‌خوبی افزایش دهد.

اگر یک توسعه‌دهنده محتوا هستید که می‌خواهید با سرعتی زیاد به نشر آن‌ها بپردازید، پیشنهاد می‌کنیم استفاده از این ابزار را در زمره اولین اولویت‌های خود قرار دهید. هرچند که این سرویس، معمولا قالب‌های گرافیکی ساده‌ و پیش پا افتاده‌ای دارد که ممکن است با هر سلیقه و هدفی جور نباشد.

موضوعی که برای ایرانیان وجود دارد، این است که گوگل، از جمله شرکت‌هایی است که با اعمال تحریم‌ها، کاربران ایرانی را با محدودیت‌های بسیاری مواجه کرده است. به همین دلیل، این احتمال که با رشد سایت‌ و کسب درآمد از آن، این محدودیت‌ها باعث مسدود شدن سایت‌تان شود، زیاد خواهد بود. ازاین‌رو، لازم است که با احتیاط در این زمینه عمل کنید.

همه سایت‌سازهای فوق، دو ایراد مشترک دارند!

اولین نکته‌ای که در خصوص استفاده از سایت‌سازها وجود دارد، این است که هیچ سایت‌سازی، به‌صورت رایگان، همه امکانات خود را در اختیارتان نمی‌گذارد. ازاین‌رو، برای تجهیز کردن سایت به ابزارها و امکانات بیشتر و البته ضروری، لازم است که محصولات و پلن‌های ویژه آن‌ها را خریداری کنید. از طرفی، وجود محدودیت‌هایی که برای پرداخت اینترنتی وجود دارد، از مسائلی است که می‌تواند کاربران ایرانی را دچار مشکل کند.

همچنین، با وجود اینکه طراحی سایت با ابزارهای آنلاین، معمولا نیازی به دانش تخصصی خاصی ندارند، اما برای توسعه، حفظ و نگهداری از آن‌ها لازم است با پلتفرم‌ و ساختار کدنویسی آن‌ها آشنایی داشت. هرچند که آشنایان به وردپرس و جوملا در ایران کم نیستند، اما در مورد بسیاری از سایت‌سازهای دیگر این موضوع صدق نمی‌کند.

از طرف دیگر، عدم پشتیبانی تخصصی این پلتفرم‌ها از زبان فارسی نیز مشکل اساسی و مهمی است که باید برای آن چاره‌ای اندیشید. شاید بهترین راه‌حل برای رسیدن به یک بستر امن و مطمئن برای طراحی آنلاین سایت این باشد که...

از سایت سازهای داخلی و بومی استفاده کنیم!

با در نظر گرفتن این موضوع، خوب است بدانیم که در سال‌های اخیر، سایت‌ سازهای آنلاین داخلی نیز توانسته‌اند به‌خوبی با استانداردهای جهانی همسو و همگام شوند. خوب است در ادامه این مقاله، به آشنایی بیشتر با یکی از این ابزارهای سایت ساز آنلاین ایرانی بپردازیم.

سایت ساز و فروشگاه ساز رایو؛ یک ابزار داخلی همه فن حریف!

رپورتاژ

سایت ساز آنلاین رایو با امکانات و قابلیت‌های گسترده‌ای که برای ساخت سایت و فروشگاه به وجود آورده، تامین‌کننده نیاز  و برآورنده اهداف مختلفی است که کاربران دنبال می‌کنند. از دوران شیوع کرونا به بعد و با جدی‌تر شدن انگیزه‌ها برای توسعه دورکاری، آرمان و اهداف سایت ساز رایو نیز در این راستا قوی‌تر شدند.

از آنجا که تعطیلی‌ها و محدودیت‌هایی که در رفت و آمدها به وجود آمده‌اند، زمینه‌ساز زیان و شکست کسب‌وکارها شده است، شرکت رایو بر آن شد تا با ارائه تخفیف ۷۰ درصد به مشتریان، راه را برای اتصال آن‌ها به فضای آنلاین و استفاده از فروشگاه‌سازها هموارتر کند.

ویژگی‌هایی که رایو برای طراحی سایت دارد:

یکی از مهم‌ترین مزیت‌هایی که سایت ساز رایو دارد، ارائه هاست و پهنای باند نامحدود است. با وجود این، دغدغه‌ای که برای توسعه سایت احساس می‌شود دیگر وجود نخواهد داشت. اهمیت این موضوع زمانی احساس می‌شود که قصد راه‌اندازی سایت‌های بزرگ و شلوغ همچون فروشگاه‌های آنلاین داشته باشید. قرارگیری حجم زیاد محتوا و محصولات در سایت و افزایش بازدیدکنندگان می‌تواند به‌سادگی باعث کاهش سرعت سایت و پر شدن فضای آن شود. در این مواقع، هزینه‌های جانبی برای صاحبان سایت‌ها ایجاد خواهد شد.

از دیگر قابلیت‌های سایت ساز و فروشگاه ساز آنلاین رایو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت سایت و فروشگاه آنلاین بدون نیاز به دانش برنامه نویسی
  • طراحی سایت به زبان‌های مختلف (فارسی، ترکی، عربی، آلمانی، فرانسوی، انگلیسی)
  • دسترسی به فضای هاست به‌صورت نامحدود
  • ارائه فایل‌های آموزشی ویدئویی
  • طراحی سایت تک‌صفحه‌ای یا چند صفحه‌ای
  • حریم خصوصی و امنیت بالا
  • ارائه یک دامنه .ir رایگان
  • قابلیت اتصال سایت به صفحه اینستاگرام
  • امکان طراحی و پیاده‌سازی وب‌سایت‌های داینامیک
  • امکان تغییر قالب بعد از ساخت سایت
  • بهینه سازی شده برای موتورهای جست‌و‌جو
  • نمایش آمار بازدیدکنندگان
  • اتصال به درگاه‌های پرداخت
  • و ده‌ها امکان دیگر!

سایت ساز و فروشگاه ساز آنلاین رایو در کنار دیگر ابزارهای داخلی، توانسته به‌خوبی نیازهای کاربران ایرانی را مرتفع کند. همچنین که منوهای فارسی و پشتیبانی ۲۴ ساعته و قوی آن‌ها باعث شده که کاربران، با امنیت خاطر و تسلط بیشتر اقدام به ساخت سایت خود کنند. عموماً این ابزارها، سیستم‌های دراگ اند دراپ قوی و حرفه‌ای نیز داشته و این موضوع می‌تواند در سادگی  و سهولت طراحی سایت، تاثیراتی مطلوب داشته باشند. پس اگر مایلید تا کمتر از چند ساعت، یک وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای داشته باشید، هم‌اکنون اقدام کنید!

مطالب مرتبط:

دیدگاه