با تور مجازی از پیست کورشول در فرانسه بازدید کنید

علی گودرزی
علی گودرزی شنبه، ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از پیست کورشول در فرانسه بازدید کنید

پیست کورشول فرانسه یکی از دیدنی‌ترین پیست‌های اسکی دنیا و از دیدنی‌های فرانسه است که در این مطلب، در قالب یک تور مجازی از آن دیدن می‌کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۱۸ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۸ به‌روزرسانی شده است.

زمین‌های اسکی بسیار زیادی را می‌توان در سراسر جهان پیدا کرد؛ اما زمین اسکی کورشول فرانسه (Courchevel) یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترینِ آن‌ها است! سالانه تعداد بسیار زیادی از میلیونرها و اشخاص معروف سراسر جهان، برای تفریح کردن به این پیست بین‌المللی و بسیار زیبا سفر می‌کنند. سفرهایی که پیشرفت صنعت توریسم کشور فرانسه را نیز به‌دنبال خودش می‌آورد. طی سالیان اخیر و با پیشرفت این منطقه و صدالبته با افزایش سفر افراد معروف به آن، پیست اسکی کورشول فرانسه حالا به یکی از نمادهای تجمل‌گرایی در این کشور تبدیل شده است.

تاریخچه‌ این پیست اسکی به نسبت سایر پیست‌های دنیا، کمی متفاوت‌تر و عجیب‌تر به‌نظر می‌رسد. چراکه بیشتر پیست‌های اسکی دنیا روی زیرساخت جغرافیایی مناطقی ویژه سوار شده و ساختار پایه‌ای چندانی برایشان طراحی نمی‌شود؛ چراکه شرایط جغرافیایی منطقه، پایه را برای آن‌ها می‌سازد. پیست اسکی کورشول فرانسه اما از پایه ساخته شد و قبل از تولید شدنش، زیرساخت‌هایی ویژه برای آن پایه‌گذاری شد؛ اما آفرینش این پیست بزرگ و بسیار زیبا، در پس تفکر حاکم بر کمیته‌ توریسم کشور فرانسه بود که رقابت با پیست‌های اسکی کشور سوئیس را طلب می‌کرد. همراه ما باشید تا در تازه‌ترین قسمت از تورهای مجازی، به پیست اسکی کورشول فرانسه سفر کنیم.

پیست اسکی کورشول فرانسه در منطقه‌ «سه دره» ( Les Trois Vallées/The Three Valleys) قرار گرفته است. این منطقه از سرزمین‌هایی است که استان «ساوی» (Savoie) در دل کوهستان‌های آلپ قرار دارد. اولین اسکی‌های انجام گرفته در این پیست، طی روزهای سال ۱۹۴۶ میلادی صورت گرفتند. البته که در آن دوران هم معماری پیست کامل نشده بود و معماران آن، با چالش‌هایی متنوع دست‌وپنجه نرم می‌کردند؛ اما در پایان معماران این پیست توانستند یکی از زیباترین پیست‌های دنیا را طراحی کرده و در رقابت با همتایان سوئیسی خود، سربلند خارج شوند.

فصل اسکی کردن در پیست کورشول از روزهای پایانی نوامبر شروع شده و تا آغاز ماه مه ادامه پیدا می‌کند. محبوبیت فزاینده‌ این پیست کاری کرد تا هتل‌هایی پرتعداد در اطراف آن افتتاح شوند و در کل، این پیست توانست تکانی اساسی به صنعت توریسم کشور فرانسه بدهد.

تصویر یک کلبه در پیست کورشول فرانسه

با وجود اینکه الان فصل اسکی کردن نیست، به‌لطف قسمتی که در بخش ابتدایی مطلب تعبیه شده است، می‌توانید در قالب یک تور مجازی به این منطقه‌ی بسیار زیبا، سفر کنید. کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه