تنظیم پروتکل‌ های بهداشتی مشترک برای بازگشایی مرزهای زمینی و افزایش پروازها

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۶
تنظیم پروتکل‌ های بهداشتی مشترک برای بازگشایی مرزهای زمینی و افزایش پروازها

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی از تنظیم پروتکل‌های بهداشتی مشترک و بین‌المللی، برای بازگشایی تدریجی مرزهای زمینی و هوایی خبر داد.

شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان موجب اعمال محدودیت‌هایی در خصوص تردد بین‌المللی مسافران شد. در همین راستا، از پروازهای داخلی و خارجی ایران نیز جلوگیری به عمل آمد و مرز کشورهای متعددی به‌روی ایران بسته شد. البته در پاره‌ای از موارد مانند بازگرداندن مسافران و خرید تجهیزات پزشکی، پروازهای موردی انجام می‌گرفت.

شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، دستورعمل‌ها و پروتکل‌های مشخصی برای تردد مسافران توسط وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی اتخاذ شده است، اذعان داشت:

با توجه به بازدید سازمان جهانی بهداشت از فرودگاه‌های ایران و اعلام تأییدیه مبنی بر استاندارد بودن اقدامات مراقبتی و کنترلی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از اوایل خردادماه که کشورها و خطوط هوایی اقدام به کاهش محدودیت‌های سفر کردند، روند افزایش پروازها به مقاصد شهرهای مختلف ایران آغاز شد.

آدم‌نژاد با بیان این موضوع که پیش از این نیز پروازهای کنترل‌شده «فری فلایت» برای بازگرداندن مسافران از خارج از مرزهای کشور صورت گرفته است، در خصوص روند بازگشایی مرزها تصریح کرد:

در حال حاضر پروازهای خارجی بین ایران و کشورهایی از جمله انگلیس، فرانسه، هلند، قطر، لبنان، امارات، هند، روسیه، ایتالیا، سوئد و... با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام و مذاکرات برای از سرگیری دیگر مسیرها نیز در دست پیگیری است. در بخش مرزهای زمینی نیز پروتکل‌های بهداشتی مشترک با کشورهای همسایه برای تردد مسافر و کامیون‌های باری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه تنظیم شده و براساس ضوابط هر یک از آن‌ها در حال پیگیری است.

بنا بر گفته معاون حمل‌و‌نقل وزارت راه و شهرسازی، دستورعملی برای تمامی ایرلان‌های متقاضی ورود به کشور تبیین شده است که شامل تکمیل فرم خوداظهاری و ارائه تست PCR منفی مسافران است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه