با تور مجازی به شهر زیبای زوریخ در سوئیس سفر کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی یکشنبه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به شهر زیبای زوریخ در سوئیس سفر کنید

زوریخ از شهرهای زیبای سوئیس است که به‌جای ساخت آسمان‌خراش‌های باشکوه، بناهای تاریخی خود را حفظ کرده است. تماشای این همه زیبایی با تور مجازی خالی از لطف نیست.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۱/۲۷ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ به‌روزرسانی شده است.

شهر زوریخ به‌عنوان مهم‌ترین مرکز مالی دنیا شناخته می‌شود و بانک‌های سوئیسی به‌اندازه ساعت‌،‌ پنیر و شکلات سوئيسی شهرت دارند. زوریخ، بزرگ‌ترین شهر سوئیس و قطب مالی این کشور به حساب می‌آید؛ اما آیا می‌توانید این ویژگی‌ها را در تصاویر پانوراما هم نشان داد؟ قطعا چنین امری امکان‌پذیر است و نمونه بارز این موضوع، امارات متحده عربی است که عملا شکوه و عظمت تمام ساختمان‌های دبی باعث تعجب و شگفتی هر بیننده‌ای می‌شود. هرچند سوئیسی‌ها با روحیات میانه‌رو خود، اولویت‌های دیگری در ذهن دارند.

آن‌ها به‌جای فخرفروشی و نمایش ثروتشان، بیشتر ترجیح می‌دهند که میراث تاریخی و فرهنگی کشور را در شرایط مطلوبی نگه دارند؛ موضوعی که در تور مجازی پیش روی شما به‌وضوح مشهود است. با ما همراه باشید تا زوریخ را از دریچه تور مجازی و تصاویر پانوراما به نظاره بنشینید.

اولین بار در سال ۹۲۹ میلادی از شهر زوریخ نام برده شد؛ گرچه قدمت سکونتگاه‌های این منطقه به قرن اول قبل از میلاد برمی‌گردد. از آن زمان تاکنون، این شهر شاهد تغییرات زیادی بوده؛ اما هرآنچه که قابلیت حفظ و حراست داشته، محافظت شده است و حتی برخی بناهای باستانی تا به امروز هنوز پابرجا هستند. در مرکز شهر می‌توان بناهایی را پیدا کرد که قدمت‌شان به قرن دهم میلادی می‌رسد.

ساختمان های شهری با سقف شیروانی و آسمان آبی

کلیسای «سن پیتر» (St. Peter) جزو همین بناهای قدیمی است. امپراتور لویی ژرمن در سال ۸۵۷، معبدی را برای هدیه به دخترش ساخت. در ادامه ظاهر اولیه این کلیسا در اثر بازسازی‌های بعدی تغییر کرد و امروزه نمونه‌ای از معماری اواخر دوران رمانسک به شمار می‌رود.

در سال ۱۵۳۸ یک ساعت به برج کلیسا اضافه شد که صفحه آن ۸٫۷ متر و طول عقربه بزرگش ۳٫۹۵ متر بود و از همین رو عنوان بزرگ‌ترین صفحه ساعت دنیا را با خود یدک می‌کشد. جالب اینکه قطر ساعت بیگ بن در لندن فقط هفت متر است. به‌طور کلی، موقعیت قرارگیری این کلیسا نیز بر جذابیت آن افزوده است. این بنا، بالای تپه‌ای کوچک قرار دارد و چشم‌انداز زیبایی به منطقه قدیمی زوریخ و دریاچه‌ لیمات دارد.

«گروس مونستر» (Grossmunster) یکی از سه کلیسای مشهور زوریخ است که با برج‌های دوقلویش در خط افق شهر می‌درخشد و به‌نوعی نماد شهر محسوب می‌شود. این کلیسا در سال ۱۰۹۰ به سبک رمانسک ساخته شد و بر اساس یک افسانه، امپراتور شارلمانی یا کارل بزرگ موسس این کلیسا بوده است و زمانی که او مقبره‌ دو تن از قدیسان شهر را در این محل پیدا می‌کند، دستور ساخت کلیسا را می‌دهد. با وجودی که هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع وجود ندارد؛ شواهد باستان‌شناسی اخیرا به وجود یک گورستان رومی در پای این ساختمان اشاره دارد.

کلیسای گروس مونستر در اوایل قرن ۱۶ به محلی برای شروع اصلاحات پروتستان تبدیل شد و به‌خاطر نقش پررنگش در تاسیس سوئیس امروزی، از مهم‌ترین کلیساهای زوریخ به حساب می‌آید.

تصویر پانوراما مناطق مسکونی در کنار دریاچه ای بزرگ

«کلیسای زنان» (Fraumunster Church) سومین و قدیمی‌ترین بنای مذهبی زوریخ است که تحت حمایت پادشاهان بود و عملا در فاصله سال‌های ۱۰۴۵ تا ۱۵۲۴ حاکم اصلی شهر محسوب می‌شد؛ هرچند در جریان اصلاحات بعدی، این کلیسا جایگاه سیاسی خود را از دست داد. کلیسای زنان در کنار اهمیت تاریخی‌اش، به‌دلیل داشتن پنج پنجره با شیشه‌های نقاشی‌شده معروف است که توسط «مارک شاگال» (Marc Chagall) در دهه ۱۹۷۰ ساخته شد. این پنجره‌های زیبا، مفاهیم مذهبی عروج حضرت الیاس به بهشت، فرشته‌ای در حال دمیدن در صور، حضرت یعقوب، صحنه‌هایی از زندگی حضرت مسیح و حضرت موسی را به تصویر می‌کشند.

«لیندن‌هوف» (Lindenhof) یکی از بهترین جاهای دیدنی زوریخ و از قدیمی‌ترین محله‌های شهر است که در محل یک قلعه رومی ساخته شد. این منطقه به پناهگاهی آرامش‌بخش در مرکز شهر تبدیل شده است که شطرنج‌بازها اغلب برای دورهمی‌های خود از آن استفاده می‌کنند. با حضور در لیندن‌هوف می‌توان چشم‌انداز زیبایی از کلیسای گروس مونستر، محله قدیمی، ساختمان شهرداری و... را به نظاره نشست.

تصویر پانوراما از شهری زیبا با دریاچه و فضای سبز

زوریخ مانند هر شهر باستانی اروپایی دارای یک خیابان اصلی است که شامل مغازه‌ها، خانه اپرا، ساختمان شهرداری، تعداد زیادی موزه و میدان با کوچه‌های قرون‌وسطایی باریک می‌شود. با این حال، می‌توان تفاوت‌هایی را نیز مشاهده کرد؛ مثل «مسجد محمود» (Mahmood Mosque) که اولین مسجد ساخته شده در سوئیس است.

یکی دیگر از جاذبه‌های اصلی زوریخ، دریاچه‌ای با همین نام است. دریاچه زوریخ در گذشته برای حمل‌ونقل استفاده می‌شد؛ اما امروزه مقصد گردشگری معروفی برای تردد قایق‌های توریستی محسوب می‌شود. مساحت این دریاچه ۸۸ کیلومتر مربع است و انحنای آن به شکلی است که به نظر برخی از بازدیدکنندگان، به موز شباهت دارد. دریاچه مذکور بین کانتون‌های زوریخ، «سن گالن» (St.Gallen) و «شویتز» (Schwyz) قرار دارد. سفر با قایق، بهترین راه لذت‌بردن از دریاچه زوریخ است؛ به‌ویژه که در تمام اوقات سال می‌توان در اغلب نقاط اطراف ساحل از خدمات قایق‌سواری استفاده کرد. با تماشای تور مجازی و تصاویر پانوراما می‌توانید درباره زوریخ و جاذبه‌هایش قضاوت کنید و با این شهر زیبا بیشتر آشنا شوید. کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری را منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه از کجارو را فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه