در سفر به ماسال کجا بمانیم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
در سفر به ماسال کجا بمانیم؟

ماسال ییلاقی در خطه گیلان است که انواع اقامتگاه‌های بومی و غیربومی برای گردشگران در آنجا فراهم شده است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

این روزها برای همه‌ ما روزهای یکنواخت و محدودکننده‌ای شده، روزهایی که دلمان برای یک سفر خارجی حسابی لک زده! عکسی از کوه‌های آلپ و طبیعت بکر آن می‌بینی، هوس سفر می‌کنی اما کرونا و قیمت بالای دلار، مانع از بستن چمدان‌هایت می‌شود. اگر به شما بگویم در همین نزدیکی و در کشور خودمان، جایی در شمال ایران، منطقه‌ای شبیه به دامنه‌های آلپ وجود دارد باور می‌کنی؟ ماسال؛ ییلاقی در خطه گیلان است که ترکیب شگفت انگیز آن از کوه، مه، خانه‌های چوبی و زندگی روستایی، احتمالا شما را به یاد کارتن هایدی یا بچه‌های کوه آلپ می‌اندازد. چه با خانواده سفر ‌کنید و چه با دوستان طبیعت‌گردتان، نگرانی بابت شب‌مانی نداشته باشید، زیرا در ماسال و حوالی آن انواع اقامتگاه‌های بومی و غیربومی برای گردشگران فراهم شده است.

ماسال کجاست؟

ماسال شهری کوهپایه‌ای در غرب گیلان با ییلاقات سبز و جنگل‌های انبوه ا‌ست که اهالی سفر، گشت‌وگذار و استراحت در آن را جزء برنامه‌های تابستانی خود قرار می‌دهند. این شهر از شمال به رضوانشهر، از شرق به رشت و از غرب به استان اردبیل منتهی می‌شود و بنا بر ناهمواری‌های جغرافیایی، دارای آب و هوای خنک و سرد است. تا پیش از سال ۷۶ که ماسال به‌عنوان شهرستانی مستقل در نظر گرفته شود، این منطقه بخشی از تالش محسوب می‌شد اما اکنون خود به دو بخش شاندرمن و مرکزی تقسیم شده است.

ییلاقات متعددی در این منطقه وجود دارد که در میان آن‌ها می‌توان به ییلاق تلارگاه، خندیله، شنبه راه، سوئه چاله و اولسبلنگاه اشاره کرد. در فضای مجازی و واقعی تصویری از ماسال منتشر شده است که مربوط به ییلاق سوئه چاله می‌شود، تصویری رویایی که خود به‌تنهایی انگیزه سفر به این منطقه را ایجاد می‌کند.

انواع اقامتگاه‌های ماسال

ماسال

بنا بر روحیه و سبک سفر آدم‌ها، اقامتگاه‌های متفاوتی برای شب‌مانی در ماسال پیشنهاد می‌شود. اگر شما از آن دست گردشگران ماجراجو هستید که اقامت در دل طبیعت را ترجیح می‌دهید، قاعدتا کمپینگ و همراه داشتن چادر مسافرتی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. اما فراموش نکنید بهترین فصل سفر به ماسال محدود به چند ماه تابستان می‌شود و در همان شب‌ها نیز ممکن است با سرمای منفی صفر درجه رو‌به رو شوید. بنابراین در وهله اول سعی کنید، مجهز به منطقه سفر کنید تا از سرمای منطقه اذیت نشوید و توجه کنید که در زمین‌های شخصی چادر نزنید.

انتخاب دیگر و رایجی که برای گردشگران نسبتا ماجراجو وجود دارد، استفاده از کلبه‎‌های چوبی نزدیک به طبیعت است که حداقل امکانات خواب و استراحت را فراهم می‌کند. اقامت در این کلبه‌ها، تجربه زندگی مشابه مردم محلی را به شما می‌دهد و خاطره جذابی برایتان می‌سازد. کلبه‌ها معمولا فاقد نور هستند و با بخاری هیزمی گرم می‌شوند. در پایین ییلاقات، کلبه‌ها مجهزتر هستند و امکانات رفاهی بیشتری برای میهمانان فراهم می‌کند. برای اجاره کلبه‌های جنگلی در ماسال می‌توانید به سایت هومسا مراجعه کنید و از بین واحدهای پیشنهادی، کلبه دلخواهتان را انتخاب کنید.

خانواده‌هایی که به این منطقه سفر می‌کنند ترجیح می‌دهند پس از گشت‌وگذار و پیاده روی در ارتفاعات، خانه‌ یا ویلایی داشته باشند که به استراحت بپردازند. برای اجاره ویلا و سوئیت در ماسال خیالتان راحت باشد، خوشبختانه مردم محلی زیرساخت مورد نیاز گردشگران را فراهم کردند و مسافران متناسب با بودجه و سلیقه خود واحد دلخواهشان را رزرو می‌کنند. لازم به یادآوری است که ایام تعطیلی و شلوغی در رزرو دیرهنگام موجب می‌شود شما کمتر با اقامتگاه‌های خالی مواجه شوید، بنابراین پیشنهاد ما به شما این است به‌محض مشخص شدن برنامه سفر اقدام به رزرو اقامتگاه کنید و به خاطر داشته باشید در این مسیر رزرواسیون هومسا نیز در کنار شما خواهد بود.

اگر سر دیگر طیف رفتار گردشگران را هم ببینیم، افرادی هستند که برای اقامت در سفر ترجیح می‌دهند یک اقامتگاه استاندارد شبیه به مهمانسرا یا هتل رزرو کنند. همان طور که گفته شد ماسال یک مقصد گردشگری نسبتا نوظهور با زیرساخت‌های اقامتی معمول است که نباید از آن انتظار هتل‌های لوکس زیادی داشت. با این وجود در فاصله ماسال مرکزی به شاندرمن هتل‌های مناسبی برای اقامت وجود دارد. نیاز هست برای اقامت هتلی، به‌جز هتل معصومی که در ییلاق اولسبلنگاه قرار دارد، از ییلاقات و ارتفاعات فاصله بگیرید.

رشت به ماسال؛ یک تیر و دو نشان

ماسال

همان طور که در جغرافیای ماسال اشاره شد، شهر رشت در ۵۰ کیلومتری شرق این منطقه خوش آب و هوا قرار گرفته است و خیلی از مسافران پیش از رفتن به ماسال ترجیح می‌دهند یک یا دو شب را در رشت بگذرانند. ممکن است بنا به برنامه سفر، شما رشت را برای اقامت شبانه در نظر گرفته باشید و گشت‌وگذار در ماسال را به یک صبح تا عصر محدود کنید. در اینصورت شما انتخاب‌های بیشتری برای بازدید خواهید داشت، اگرچه احتمالا کمی هم خسته مسیر شوید. با اجاره ویلا و سوئیت در رشت از سامانه هومسا حق انتخاب شما دوچندان خواهد بود و باخیالی آسوده می‌توانید برنامه سفر خود از رشت به ماسال را بچینید.

چطوری از هومسا، اقامتگاه رزرو کنم؟

سامانه آنلاین اجاره روزانه ویلا و سوئیت هومسا امکان رزرو اقامتگاه در سراسر ایران را با بیش از ۵۰۰۰  واحد اقامتی فعال، برای گردشگران فراهم می‌کند. با وارد کردن آدرس homsa.ir اقامتگاه‌های منتخب هر فصل را روی صفحه اول وب‌سایت به‌صورت دسته‌بندی شده می‌بینید. فرض کنید می‌خواهید یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی گیلان، را رزرو کنید، نخست در قسمت جست‌و‌جو گیلان را بنویسید. صفحه‌ای ظاهر می‌شود که تمامی اقامتگاه‌های مربوط به این منطقه را به شما نشان می‌دهد. با فیلتر مجدد بر مبنای نوع اقامتگاه، تمامی بوم‌گردی‌های فعال را می‌بینید که با کلیلک روی هرکدام پس از خواندن مشخصات کلی و جزئی، با زدن کلید رزرو وارد مراحل پرداخت خواهید شد. نظافت و امنیت تضمین شده، علاوه بر قیمت مناسباز مزیت‌های اجاره ویلا از هومسا است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه