موزه آذربایجان و موزه آبگینه تهران موقتا تعطیل شدند

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند چهار شنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
موزه آذربایجان و موزه آبگینه تهران موقتا تعطیل شدند

موزه آذربایجان و موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران به‌دلیل انجام پروژه‌های مرمت و به‌سازی حداقل تا پایان شهریور ماه تعطیل خواهند بود.

«حمید وکیل‌باشی»، مدیر موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران اعلام کرد که این موزه تا پایان شهریور ماه به‌دلیل انجام پروژه‌های مرمتی تعطیل خواهد بود. این پروژه شامل تعمیر پارکت‌ها و پلکان نفیس چوبی، در و پنجره‌ها و بخشی از فضاهای خدماتی خواهد بود. وی در رابطه با تعطیلی این موزه که ساختمان آن از بناهای دوره قاجار واقع در خیابان سی تیر تهران است و به‌عنوان موزه تخصصی سفال و آبگینه شناخته می‌شود، افزود:

خدمات علمی و پژوهشی و همچنین اداری مثل گذشته به علاقه‌مندان و دانشجویان ارائه می‌شود. برگزاری نمایشگاه‌ها و نشست‌های علمی موزه نیز به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر، «مهدی بزاز دست‌فروش»، رئیس امور موزه‌های آذربایجان شرقی نیز از تعطیلی یک‌ماهه موزه آذربایجان خبر داد. این تعطیلی با توجه به لزوم به‌سازی عمرانی در ساختمان موزه آذربایجان انجام خواهد گرفت. بزار دست‌فروش در این رابطه تصریح کرد:

موزه آذربایجان در سه بخش به نمایش آثاری از دوره‌های پیش از اسلام، بعد از اسلام و نمایشگاه‌های موضوعی می‌پردازد که پس مدت تعطیلی یک ماهه خود مجدداً میزبان گردشگران خواهد بود.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه