با تور مجازی از پایتخت مجارستان دیدن کنید

علی گودرزی
علی گودرزی شنبه، ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از پایتخت مجارستان دیدن کنید

بوداپست با کاخ‌های تاریخی و پارک‌های بزرگ خود، پایتخت زیبای مجارستان است. همراه ما باشید تا از قاب تور مجازی، به این شهر زیبا سفر کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۰۴ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ به‌روزرسانی شده است.

با وجود اینکه بوداپست یکی از شهرهای تاریخی و غنی دنیا از نظر پیشینه‌ی تاریخی است، از نظر فنی، یکی از شهرهای جوان و کم‌سن‌وسال دنیا به‌حساب می‌آید. در سال‌هایی نه چندان دور از تاریخ کشور مجارستان، مردم این کشور با استقرار در دو شهر بودا (Buda) و ابودا (Obuda) که در دو قسمت متفاوت از رود دانوب واقع شده بودند، زندگی می‌کردند. این افراد در سال ۱۸۷۳ تصمیم گرفتند به یک شهر بزرگ‌تر کوچ کنند.

زندگی در دو شهر بودا و ابودا از سال قرن اول پیش از میلاد مسیح آغاز شده بود. در آن سال‌ها، شهر بودا مرکز اتفاقات اقتصادی مجارستان به‌حساب می‌آمد. در سال‌های قرن ۱۳ میلادی، ۲ شهر بودا و ابودا (بودای قدیم) شکل گرفتند. در سال ۱۸۶۷ بود که کشور مجارستان تحت‌تاثیر حکومت‌های چک و اتریش که مجارستان رو اداره می‌کردند، ۲ شهر بودا و ابودا را به یک واحد بزرگ‌‌تر و مهم‌تر با نام بوداپست تبدیل کرد. بوداپست به پایتخت مجارستان تبدیل شد. پایتخت شدن مجارستان در سال ۱۹۱۸ رخ داد. برای همین هم هست که می‌گوییم این شهر از منظر فنی، یکی از شهرهای جوان قاره‌ی سبز به‌حساب می‌آید! همراه ما باشید که در این قسمت از تورهای مجازی، به پایتخت مجارستان یعنی بوداپست سفر می‌کنیم.

رخ‌دادهای نظامی که در جریان این سال‌ها به شهر نام‌برده آسیب وارد کردند، بناهای تاریخی فراوانی را برای توریست‌های حال‌حاضر این شهر برجای گذاشتند!‌ قلعه‌ بودا یکی از همین بناها است. این بنا یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سازه‌هایی است که روی رودخانه‌ی دانوب سروشکل گرفته و آفرینش آن به سال‌های میان ۱۲۴۷ تا ۱۲۶۵ میلادی برمی‌گردد.

این قلعه در سال ۱۹۸۷ میلادی به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. مواردی مثل پارلمان بوداپست، موزه‌ی تاریخ بوداپست، مناطق به‌خصوص مربوط به ماهیگیری و بیشتر، همگی از دیدنی‌های این شهر به‌حساب می‌آیند. علاوه بر دیدنی‌های این شکلی و سازه‌های بزرگ تاریخی، بوداپست با پارک‌های بزرگ، متنوع و زیبایی که دارد، معروف است. حمام‌هایی که از دوران کهن تاریخی در این شهر برجای مانده‌اند هم از دیگر دیدنی‌های شهر تاریخی نام‌برده هستند. این حمام‌های خاص و کلاسیک، از قرن‌های ۱۶ و ۱۷ تحت‌تاثیر فرهنگ ترکیه به بوداپست و مجارستان نفوذ کردند. حدود ۲۰ حمام مختلف در شهر بوداپست وجود دارد که توریست‌ها می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.

قلعه بوداپست از بالا

در ادامه و به لطف بخشی که در ابتدای مطلب قرار دارد، می‌توانید از بوداپست بازدید کنید. کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری را منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه از کجارو را فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه