با تور مجازی به معروف‌‌ترین مقاصد ساحلی دنیا بروید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به معروف‌‌ترین مقاصد ساحلی دنیا بروید

مقاصد ساحلی و تفرجگاه‌های معروفی در گوشه‌وکنار دنیا وجود دارد که حتی اگر امکان سفر به آن‌ها را نداشته باشید، با تور مجازی می‌توانید به آرزوی خود برسید.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۱/۲۴ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۱۰ به‌روزرسانی شده است.

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که یک تعطیلات ساحلی می‌تواند چیزی فراتر از خورشید و دریا باشد؟ تقریبا در همه مکان‌هایی که برای آفتاب گرفتن و شنا می‌روید، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری وجود دارد که ارزش دیدن دارند. تیمی از سایت «ایرپانو» ‌(AirPano) تصاویر پانورامای متعددی از تفرجگاه‌های مختلف دنیا گرفته است که مقاصد ساحلی را از زاویه‌ای متفاوت به ما نشان می‌دهد. با ما همراه شوید تا این همه زیبایی را از دریچه تصاویر پانوراما و تور مجازی به نظاره بنشینیم.

جمهوری مالدیو، یکی از معروف‌ترین مناطق تفریحی دنیا به شمار می‌رود که از حدود ۱,۱۹۰ جزیره تشکیل شده است؛ جزایری که فقط ۲۰۰ مورد آن‌ها مسکونی هستند. برخی از این جزایر ابعاد بسیار کوچکی دارند و بزرگ‌ترین آن‌ها فقط هشت کیلومتر طول دارد. برای هر جزیره مالدیو، یک تفرجگاه و هتل با طراحی و فضای خاص در نظر گرفته شده است. این کشور توجه ویژه‌ای به مسائل زیست‌محیطی دارد و با وجود تعداد زیاد گردشگران، محلی مملو از سواحل بکر سفید، پوشش گیاهی انبوه استوایی و زندگی غنی آبزیان است.

استخری کوچک در میان درختان نخل و چشم انداز دریا

جمهوری دومینیکن، یکی از غنی‌ترین صخره‌های مرجانی دریای کارائیب را در خود جای داده است. این کشور علاوه بر طبیعت باشکوه و بی‌نظیر، فرهنگی منحصربه‌فرد و بناهای تاریخی متعددی دارد که برخی از آن‌ها به‌عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده‌اند.

کانکون شهری در منتهی‌الیه شرقی کشور مکزیک در شبه‌جزیره یوکاتان است که شهرتش به سواحل و مناظر دیدنی‌اش برمی‌گردد. این شهر فقط به‌اندازه ۱۳۰ کیلومتر با بقایای شهر باستانی «تولوم» فاصله دارد؛ جایی که با دیوارهای سنگی احاطه شده است و شامل آثار تاریخی قوم مایا می‌شود. جزیره «کوزومل» (Cozumel) از جمله جاهای دیدنی در نزدیکی کانکون به حساب می‌آید که جاذبه‌ها و زیبایی‌های زیر آب آن توسط «ژاک-ایو کوستو» (Jacques-Yves Cousteau) به تصویر کشیده شد. ژاک-ایو کوستو، افسر نیروی دریایی، مستندساز، عکاس، نویسنده و محققی فرانسوی بود که زندگی خود را صرف مطالعه دریاها و اقیانوس‌ها کرد.

باریکه ای از خشکی با خانه های مسکونی که در طرفش را دریا گرفته

خانه‌های سفید، گنبدهای آبی کلیساها در پس‌زمینه آسمان آبی و دریای بی‌کران، همه‌وهمه جزیره سانتورینی یونان را خاص و منحصربه‌فرد کرده‌اند. ضمن اینکه یکی از خیره‌کننده‌ترین منظره‌های غروب خورشید را می‌توان در سانتورینی به نظاره نشست که منظره‌ای پر از آرامش و تماشایی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. اغلب مسافران در هتل‌ها و مهمان‌خانه‌هایی اقامت می‌کنند که منظره‌ای رو به دریا داشته باشد تا نهایت استفاده را از این همه زیبایی ببرند.

هتل‌های تفریحی ترکیه می‌توانند به‌عنوان یک کتابچه راهنمای معماری عمل کنند؛ چراکه در میان آن‌ها مجتمع‌های عظیم با کلوپ‌های خصوصی و زمین‌های گلف و... به چشم می‌خورد.

سری به ریو دو ژانیرو و ساحل چهار کیلومتری کوپاکابانا می‌زنیم که به‌خاطر برخورداری از بزرگ‌ترین سالن کنسرت شهر، شناخته می‌شود. این منطقه یکی از نمادهای شهر و نمادی از یک ساحل ایدئال برای گردشگران است؛ به‌طوری که برخی آن را از معروف‌ترین و زیباترین سواحل دنیا می‌دانند. بی‌شک قدم زدن روی شن‌های این ساحل و ساخت مجسمه‌های شنی برای هر گردشگری جذاب خواهد بود.

تصویر هوایی از منطقه ای ساحلی با دریای آبی و خانه های مسکونی

ساحل بسیار بزرگ میامی که با آسمان‌خراش‌های دیدنی‌ احاطه شده، نمادی از زندگی آزادانه و شاد است؛ در عین حال، ساحل ریویرای فرانسه در گوشه جنوب شرقی فرانسه، محلی برای تجربه یک زندگی لوکس و مجلل محسوب می‌شود. اعضای تیم ایرپانو از چندین مقصد گردشگری شناخته‌شده فیلم‌برداری و عکاسی کرده‌اند که یکی از آن‌ها مجمع‌الجزایر راجا آمپات در استان پاپوآی غربی در کشور اندونزی است. این منطقه شامل ۱۵۰۰ جزیره کوچک و صخره‌ مرجانی می‌شود و بیشترین تنوع حیات دریایی کره زمین را دارد؛ علاوه بر این، صخره‌های مرجانی راجا آمپات غنی‌ترین اکوسیستم مرجانی دنیا را در خود جای داده‌اند.

در ساحل کوئینزلند، یکی از ایالت‌های کشور استرالیا، ۷۴ جزیره وجود دارد که به‌طور کلی به آن‌ها «جزایر ویتساندی» (Whitsunday Islands) می‌گویند. بیش از نیم میلیون گردشگر به‌خاطر پارک‌ها ملی، صخره‌های مرجانی، سواحل بکر و آب‌های زمردی، به این منطقه سفر می‌کنند.

شهر ساحلی «کاسکیس» (Cascais) در لیسبون پرتغال نیز ارزش دیدن دارد؛ این شهر در ساحل اقیانوس اطلس قرار گرفته و علاوه بر سواحل زیبایش، به جاذبه‌های طبیعی و آثار باستانی‌اش مشهور است.

انواع ماهی ها در حال چرخش دور میله های آهنی

برای لذت‌بردن از خورشید و دریا باید شخصا به مقاصد ساحلی ذکرشده بروید؛ هرچند از دریچه دوربین سایت ایرپانو نیز می‌توانید این تفرجگاه‌های شگفت‌انگیز را از زاویه‌ای دیگر تماشا کنید و لذت ببرید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه