انتشار تصاویری دیدنی از داخل سفینه فضایی گردشگری

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۷
انتشار تصاویری دیدنی از داخل سفینه فضایی گردشگری

برای نخستین بار تصاویر داخل فضاپیمایی که قرار است گردشگران را از زمین به فضا ببرد، توسط شرکت مسافرت فضایی ویرجین گالاکتیک منتشر شد.

شرکت مسافرت فضایی ویرجین گالاکتیک (Virgin Galactic) از کابین فضاپیمای VSS Unity رونمایی کرد. این فضاپیما قرار است تا گردشگران را به فضا ببرد به‌گونه‌ای طراحی شده است تا راحتی و امنیت گردشگران را در فضا تامین کند.

از جمله ویژگی‌های خاص فضاپیمای VSS Unity می‌توان به صندلی‌های مخصوصی اشاره کرد که می‌تواند نیروی وارده را بر افراد تنظیم کند. همچنین، این فضاپیما به مسافران اجازه می‌دهد در شرایط بی‌وزنی خارج از جو زمین راحت حرکت کنند. فضای داخلی این فضاپیما از نوعی فناوری‌ استفاده می‌کند که به پروازهای سنتی شباهت دارد. صفحه‌های نمایش پشت صندلی که اطلاعات پرواز را به‌صورت زنده نمایش می‌دهد و نورهای تنظیم‌شونده از جمله آن‌ها است.

گردشگران می‌توانند از این کابین دارای ۱۲ پنجره زمین را تماشا کنند و فضای داخلی آن ۱۶ دوربین دارد که تصاویر را ثبت می‌کند. این تصاویر می‌تواند شامل نخستین پست‌های اینستاگرام تا ویدیوهای تدوین شده از کل سفر باشد. همچنین، مسافران می‌توانند از آیینه‌های بزرگی که در مقابل و پشت فضاپیما قرار دارد، خودشان و تجربه بی‌وزنی را تماشا کنند. نکته قابل‌توجه اینکه مستندسازی این سفرها برای ویرجین گالاکتیک بسیار حائز اهمیت است. طبق اعلام ویرجین گالاکتیک تاکنون ۶۰۰ فضانورد برای این سفر فضایی ثبت‌نام کرده‌اند.

گردشگری فضایی (Space Tourism)، توریسم فضایی یا کیهان‌گردی، به صنعت بردن مسافران به فضا برای گردشگری و به‌صورت تجاری گفته می‌شود.

لینک دانلود

مطالب مرتبط:

منبع virgingalactic

دیدگاه