کرونا ۷ هزار میلیارد تومان به صنعت گردشگری ایران ضربه زد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۶
کرونا ۷ هزار میلیارد تومان به صنعت گردشگری ایران ضربه زد

طبق اعلام مدیرکل روابط عمومی میراث فرهنگی، کرونا در حدود هفت هزار میلیارد تومان به حوزه گردشگری و صنایع دستی بخش خصوصی خسارت وارد کرده است. 

علیرضا بای، مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، از خسارت هفت هزار میلیارد تومانی به حوزه گردشگری و صنایع دستی بخش خصوصی به‌دلیل شیوع کرونا خبر داد. طبق اظهارات این مقام مسئول، بیشترین خسارت به خراسان رضوی با بیش از هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بوده و کمترین میزان خسارت به خراسان جنوبی با بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

بای با اشاره به ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فعالیت گردشگری و کشاورزی افزود:

این ابلاغیه از طریق وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌منظور ایجاد آیین‌نامه و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری و همچنین نظارت صورت گرفت. این ابلاغ سبب ایجاد یک وحدت رویه در تمام کشور در حوزه گردشگری می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد:

یکی از مسائلی که در حوزه گردشگری مطرح می‌شود، تغییرات جهانی است که برای محصولات گردشگری تنوع ایجاد می‌کند. این گردشگری کشاورزی می‌تواند توسعه پایداری روستایی را با کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان به‌همراه داشته باشد و زمینه فعالیت بیشتر فعالان حوزه گردشگری را ایجاد کند.

در این راستا، جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران نیز اعلام کرده است که از اسفند تا پایان خرداد، هتل‌ها ۶ هزار میلیارد تومان از شیوع کرونا خسارت دیده‌اند.

عکس کاور: تهران تایمز

مطالب مرتبط:

دیدگاه