با تور مجازی از آبشار آنجل دیدن کنید

علی گودرزی
علی گودرزی دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از آبشار آنجل دیدن کنید

آبشار آنجل یکی از دیدنی‌های تالاب کانایما واقع در طبیعت زیبای ونزوئلا است. همراه کجارو باشید تا در قالب یک تور مجازی جذاب،‌ از این منطقه‌ دیدنی بازدید کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۲۴ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۱ به‌روزرسانی شده است.

تالاب کانایما یکی از دیدنی‌های کشور ونزوئلا است. قرارگیری ونزوئلا در منطقه‌ای به‌خصوص که جریان‌های آب‌وهوایی مختلفی از آن عبور می‌کنند، طبیعت این کشور را به شکلی دیدنی و ویژه درآورده است. تالاب کانایما هم که در یک سرزمین نسبتا ایزوله از ونزوئلا قرار دارد، به‌دلیل خارج بودن از دسترس انسان و سایر نیروهای مهاجم، به جایی بکر و شدیدا زیبا تبدیل شده است. آبشار آنجل (Angel Waterfall) نیز یکی از جاهای دیدنی این تالاب است که در این قسمت از تورهای مجازی قرار است از آن بازدید کنیم.

قصه‌ کشف این آبشار بزرگ، کمی پیچیده و شاید عجیب به‌نظر برسد. پیدایش این آبشار به سال ۱۹۹۳ برمی‌گردد. زمانی که یک هوانورد آمریکایی با نام جیمی آنجل (Jimmie Angel) برای پیدا کردن مواردی ارزشمند واقع در منطقه‌ گذرگاه شیطان (Devil's Canyon) به‌سمت این منطقه پرواز کرد. طبق گزارش‌ها این خلبان، او در مسیر بازگشت به یک آبشار عظیم برخورده است؛ آبشاری عظیم که هیچ شخصی گزارش‌های آنجل را پیرامون آن باور نمی‌کرد. آنجل چهار سال پس از آن ماجرا دوباره به ونزوئلا بازگشت؛ اما این بار همسر و چند تن از دستیارانش نیز همراه او بودند. در جریان این سفر اکتشاف‌محور، آنجل و تیمش با دردسرهای بسیار زیادی دست‌وپنجه نرم کردند و به چشمان مرگ خیره شدند! خیلی زود آوازه‌ این سفر شگفت‌انگیز آنجل به کشورهای دیگر هم رسید و پس از کشف شدن این آبشار بزرگ، به‌احترام جیمی آنجل که آن را کشف کرده بود، نام آنجل بر آن نهادینه شد. همراه کجارو باشید تا در این قسمت از تورهای مجازی، به آبشار آنجل سفر کنیم.

چه در آن زمان که آنجل با ماجرای کشف این آبشار درگیر شده بود چه در زمان حال، پیدا کردن و رسیدن به این آبشار بسیار زیبا، واقعا سخت و پر از چالش‌های مختلف است. چالش‌هایی که در پایان، تلاش‌های گردشگران را به‌بهترین شکل ممکن، پاداش می‌دهد. راه‌هایی مختلف مثل سفر با یک قایق از درون آب‌های تالاب کانایما یا بهره‌گیری از یک هلیکوپتر برای رسیدن به بلندترین نقطه آبشار و برای پیدا کردن آبشار آنجل توصیه می‌شوند. سفر به این آبشار از طریق هرکدام از این روش‌ها، دردسرهای خاص خودش را دارد. قایق‌سواری در تالاب کانایما بسیار سخت است و سفر با هلیکوپتر به مرتفع‌ترین نقطه‌ آبشار که معمولا در مه پنهان است، سختی‌های خاص سفر به این منطقه‌ محسوب می‌شود.

افسانه‌های محلی مختلفی وجود دارد که حول محور وجودیت این آبشار بزرگ، حرکت می‌کنند. برخی از این افسانه‌های می‌گویند که آبشار آنجل از صدقه‌ سر اشباحی با نام «ماواری» به‌وجود آمده است. این مورد، تنها افسانه‌ شبح‌محور منطقه‌ کانایما در ونزوئلا نیست!

نمای دور از ابشار آنجل در ونزوئلا

پیش‌تر و از طریق تور مجازی، به تالاب کانایما سفر کردیم. حالا و به‌لطف قسمتی که در بخش آغازین این مطلب قرار دارد، به‌دور از خطر سفر با قایق یا هلی‌کوپتر، می‌توانید به آبشار انجل در ونزوئلا سفر کنید. کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه