با تور مجازی به باتلاق‌های لوئیزیانا سفر کنید

علی گودرزی
علی گودرزی دوشنبه، ۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی به باتلاق‌های لوئیزیانا سفر کنید

سرزمین‌های باتلاقی لوئیزیانا از مناطق جذاب و دیدنی تگزاس هستند که در این مطلب، در قالب تور مجازی از آن‌ها دیدن خواهیم کرد.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۰۵/۲۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۲ به‌روزرسانی شده است.

درخت تاکسودیوم (Taxodium) از انواع درخت‌هایی است که بیشتر از همه‌جا، در مجاورت دریاها و باتلاق‌ها می‌توان آن‌ها را یافت. این‌گونه از درخت‌ها در سرزمین‌های آمریکای شمالی دیده می‌شوند و نهال آن‌ها در قرن ۱۷ میلادی به اروپا انتقال داده شد. رشد این درخت، وابستگی چندانی به نور ندارد و بیشتر از بقیه‌ فاکتورهای حیات، به گرما احتیاج دارد. تاکسودیوم یک درخت چوبی عظیم است که ذخیره‌ چوبی غنی آن، درخت نام‌برده را بیشتر از سایر همتایان خود به آب وابسته می‌کند. نیاز این درخت به آب آن آن‌قدر مبرم است که در سال ۲۰۱۲ میلادی، یک درخت تاکسودیوم بزرگ در زیر دریاهای شهر آلابامای آمریکا پیدا شد! درختی که به‌خوبی در عمق ۱۸ متری از آب، رشد و نمو کرده بود. همراه ما باشید تا در جدیدترین قسمت از تورهای مجازی، به بازدید از زیستگاه این‌گونه گیاهی منحصربه‌فرد بپردازیم.

درخت تاکسودیوم در اولین سال از تولدش تا ۳ متر رشد می‌کند. زمانی که این درخت به ۴۰ سالگی خود می‌رسد، ارتفاع آن به ۲۱ متر افزایش پیدا می‌کند. ۱۰۰ سالگی این درخت زمانی است که طول آن تا ۳۶ متر افزایش پیدا می‌کند. این درخت‌ها تا ۱۰۰۰ سال می‌توانند عمر کنند. درخت‌های تاکسودیوم شکل‌ خاصی دارند. قسمت‌های پایینی این درخت‌ها عریض هستند و هرچقدر که بالا می‌روند، لاغرتر و ظریف‌تر می‌شوند. این درخت‌ها با ریشه‌هایی پرتعداد در خاک یا آب قرار می‌گیرند و به‌نوعی با این «پا»های به‌خصوص، تعادل خود را حفظ می‌کنند.

این درخت‌های به‌خصوص طی سالیان اخیر و تحت‌تاثیر قطعی درختان، تعدادشان کاهش پیدا کرد؛ اما زمانی که اهمیت و زیبایی‌ آن‌ها توسط انسان‌ها بیشتر درک شد، شاهد توقف روند قطعشان بودیم. حالا که این درخت‌ها را بیشتر می‌شناسیم و از زیبایی آن‌ها خبر داریم، می‌توانیم تصور کنیم که یک منطقه مملو از این درخت‌های زیبا، چقدر زیبا و جادویی می‌تواند باشد. باتلاق لوئیزیانا در تگزاس دقیقا همین منطقه‌یبه‌خصوص است.

باتلاق لوئیزیانا از بالا

از طریق بخشی که در ابتدای مطلی قرار داده شده، می‌توانید به این باتلاق زیبا سفر کنید. پیرامون این باتلاق توضیحات به‌خصوصی وجود ندارد و خودتان باید در آن کاوش کنید. باتلاق نام‌برده طی سالیان ابتدای پیدایش آمریکا نیز مورد توجه ساکنان این سرزمین قرار گرفته بود. این باتلاق آنقدرها هم امن نیست و آب‌های آن، محل زندگی تمساح‌ها و جانداران این‌چنینی است. کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه