تور مجازی سیشل؛ بهشت آفریقا

علی گودرزی
علی گودرزی دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
تور مجازی سیشل؛ بهشت آفریقا

مجمع‌الجزایر سیشل با آب‌وهوا و منظره‌های دیدنی خود، یک بهشت نفس‌گیر را در اقیانوس هند پدیدآورده‌اند. همراه کجارو باشید تا با یک تور مجازی، از این منطقه‌ زیبا دیدن کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۱۱ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۶ به‌روزرسانی شده است.

وقتی صحبت از صخره‌های مرجانی می‌شود، احتمالا در ذهنمان به سرزمین‌ها و امپراتوری‌هایی فکر می‌کنیم که در زیر پهنه‌ لاجوردی دریاها جاخوش کرده‌اند. سرزمین‌هایی که تعداد بی‌شماری ماهی، مرجان و گیاه‌های مختلف آن‌ها را محاصره کرده‌اند و نفس هر بیننده‌ای را می‌گیرند؛ اما تمام قضیه به زیر آب خلاصه نمی‌شود؛ چراکه برآمدگی‌های دریایی بسیار زیادی را می‌توان پیدا کرد که روی صخره‌های مرجانی زیر آب ساخته شده‌اند و با روی آب آمدنشان، خود را به مناطقی مسکونی و اکثرا، دیدنی تبدیل کرده‌اند.

جزیره‌ الدبرا (Aldabra) در اقیانوس هند یکی از بزرگ‌ترین این سرزمین‌ها است. این منطقه که ارتفاع آن تنها هشت متر از سطح دریا است و در بخش خارجی مجمع‌الجزایر سیشل جا خوش کرده است. نکته‌ جالب این منطقه، شکل کاملا متفاوت آن با جزیره‌های سیشل آفریقا است. شبه‌جزیره‌ الدبرا با مساحت ۱۵۵ کیلومتر مربعی خود (۳۴ کیلومتر طول و ۱۳ کیلومتر عرض) دومین صخره مرجانی عظیم دنیا است که در آن می‌توان زندگی کرد. همراه ما باشید تا در قالب تازه‌ترین قسمت از تور مجازی، به بازدید از این منطقه و سرزمین سیشل بپردازیم.

با وجود اینکه ورود انسان به طبیعت الدبرا آسیب‌هایی را به ساختارهای طبیعی آن وارد کرده است، الدبرا با میزبانی از مجموع ۳۰۷ نوع از گونه‌های گیاهی و جانوری، به یکی از نگین‌های طبیعت اقیانوس هند تبدیل شده است. گفتنی است که در دهه‌ ۶۰ میلادی خطر از بین رفتن تنوع گیاهی و جانوری این منطقه وجود داشت که با رفع شدن آن، دوباره همه چیز در جزیره الدبرا به حالت عادی برگشته است.

در سال ۱۹۸۲، منطقه‌ الدبرا به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. این جزیره دارای نادرترین گونه از درختان و گل‌هایی همچون گل ارکیده است. گونه‌هایی بسیار نادر که به‌جز جزیره الدبرا، در سایر نقاط کره‌ زمین یافت نمی‌شوند. در کنار این گیاهان نادر، الدبرا از لاک‌پشت‌هایی بسیار بزرگ و شگفت‌انگیز میزبانی می‌کند. حیواناتی که تعداد آن‌ها به تقریبا ۱۵۰۰ عدد می‌رسد.

در این تور مجازی، علاوه بر منطقه‌ الدبرا، به جزیره‌هایی دیگر از مجمع‌الجزایر سیشل سر خواهید زد. یکی از این جزیره‌ها «کزمولدو» (Cosmoledo) نام دارد. این جزیره‌ کوچک با مساحت ۵/۲ کیلومتر مربعی خود، جولانگاه گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی اقیانوس هند است. چند کیلومتر در مسیر شمال شرقی جزیره‌ کزمولدو، جزیره‌ «آلفونسه» (Alphonse) قرار دارد. این جزیره، خودش از چند جزیره تشکیل شده‌ است که بزرگ‌ترین آن‌ها، آلفونسه نام دارد و ۳۰۰ نفر در آن زندگی می‌کنند.

تصویری از آسمان‌های جزایر سیشل

در ادامه از شما دعوت می‌کنیم تا از طریق قسمت ابتدایی این مطلب، به بازدید مجازی از جزیره‌های منطقه‌ سیشل بپردازید. کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه