در دوران کرونا، آیا هتل‌ها ملحفه‌های خود را تعویض می‌کنند؟

زینب موحدی
زینب موحدی جمعه، ۲۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۴
در دوران کرونا، آیا هتل‌ها ملحفه‌های خود را تعویض می‌کنند؟

پژوهشگران با استفاده از ترفندی بررسی کردند که آیا هتل‌ها پروتکل‌های بهداشتی را در دوران شیوع کرونا رعایت می‌کنند یا خیر. نتیجه نگران‌کننده بود.

درسی که دنیاگیری کرونا به همه آموخت، اهمیت پاکیزگی، رعایت بهداشت فردی و ضدعفونی کردن همه چیز برای حفظ بهداشت و ایمنی همه انسان‌ها است. اماکنی مانند هتل‌ها، با توجه به اینکه استمرار کسب‌وکار و حیات افراد بستگی زیادی به این موضوع دارد، در مقایسه با هر فرد و نهاد دیگری باید جدیت بیشتری در خصوص قرنطینه کووید ۱۹ و نظافت به خرج بدهند.

با این حال، آن‌طور که دست‌اندرکاران برنامه تلویزیونی «اینساید ادیشن» (Inside Edition) دریافته‌اند، همه هتل‌ها پس از آغاز به کار دوباره وظایف خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند. تولیدکنندگان این برنامه تلویزیونی با مراجعه به برخی از هتل‌های مدرن نیویورک، با استفاده از اسپری قابل شستشو لوگوهایی نامرئی را روی ملحفه‌ها، بالش‌ها و حوله‌های حمام درج کردند. این لوگو فقط زیر نور UV قابل‌مشاهده هستند.

می‌توانید حدس بزنید پس از آنکه کارشناسان اینساید ادیشن روز دیگر و با استفاده از هویت دیگری، دوباره به هتل برگشتند و وضعیت اتاق‌ها را بررسی کردند، چه اتفاقی افتاد؟ بله! متاسفانه برخی از لوگوها هنوز سر جای خود باقی بودند. اگر در شرایط عادی مانند سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ به سر می‌بردیم، چنین چیزی خیلی بد بود. اما در سال ۲۰۲۰ و در دوران اوج دنیاگیری کرونا وحشتناک است.

ویدئوی زیر، شرح کامل گزارش اینساید ادیشن درباره وضعیت برخی از هتل‌های مدرن و چند ستاره منهتن است:

تولیدکنندگان برنامه فوق، در بررسی‌های خود با استفاده از یک ژل قابل شستشو روی سطوحی مانند میزها، ترموستات‌ها و تلویزیون‌ها که جزء سطوح پر تماس در اتاق هتل هستند، لوگویی درج کردند تا ببینند آیا این وسایل هر روز و پس از ترک اتاق‌ها توسط مهمانان تمیز می‌شوند یا خیر. ویدئوی آن‌ها در یوتیوب بسیار پربازدید شد؛ بیشتر از ۴۵۴ هزار نفر از این کلیپ پنج و نیم دقیقه‌ای بازدید کرده‌اند.

شرح تصویری بررسی هتل‌ها 

اعضای گروه از یک اسپری قابل شستشو و بی‌ضرر برای درج لوگوها روی ملحفه‌ها، بالش‌ها و حوله‌های حمام استفاده کردند. این لوگوها را که تحت تابش نور UV نمایان شده‌اند، می‌بینید.

فردی در حال نظافت در هتل در زمان شیوع کرونا

لکه های روی ملحفه هتل در زمان شیوع کرونا

لکه های روی بالش های هتل در زمان شیوع کرونا

آنچه باعث بدتر شدن وضعیت می‌شود، آن است که برخی از این هتل‌ها جزو مدرن‌ترین هتل‌های منهتن به شمار می‌آیند. مهمانان این هتل‌ها حتما با خودشان فکر می‌کنند که در قبال پولی که می‌پردازند، خدمات خوبی دریافت می‌کنند.

بازدید از هتل هایت

آنچه در گالری تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، مربوط به اولین هتلی است که کارشناسان به آن مراجعه و شروع به درج لوگوهای خود کردند. برای دیدن تصاویر هتل «هایت» در میدان تایمز نیویورک (Hyatt Place Times Square) در اندازه بزرگ‌تر روی آن‌ها کلیک کنید.

کارشناسان فردای آن روز دوباره به هتل نامبرده مراجعه و همان اتاق دیروز را رزرو کردند. در گزارش اینساید ادیشن این‌گونه آمده است که لوگوی آن‌ها روی ملحفه‌ها و بالش‌های هتل هایت همچنان قابل مشاهده بود. با اینکه میزها تمیز شده‌اند و حوله روز پیش با حوله تمیزی جایگزین شده است، کنترل تلویزیون ضدعفونی نشده است. تصاویر آن را در گالری زیر مشاهده می‌کنید.

بازدید از هتل هامپتون

خلاصه‌ای از آنچه بازرسان در هتل «هامپتون» در میدان تایمز نیویورک (Hampton Inn Times Square Central) در روز اول ماموریت خود انجام دادند را در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید:

روز دوم کارشناسان متوجه شدند که ملحفه‌ها و بالش‌ها در هتل هامپتون تعویض نشده‌اند. حتی کنترل تلویزیون و ترموستات نیز ضدعفونی نشده بودند. در تصاویر زیر، وضعیت هتل را در روز دوم مشاهده می‌کنید.

بازدید از هتل بین‌المللی ترامپ

هتل دیگری که مورد بازدید قرار گرفت، هتل «بین‌المللی ترامپ» در نیویورک (Trump International Hotel) است. شرحی از روند کار در روز اول را در گالری زیر مشاهده می‌کنید.

هتل بین‌المللی ترامپ

تختخوابی خالی در هتل ترامپ در زمان شیوع کرونا

همان طور که در تصاویر زیر که متعلق به روز دوم بازرسی هتل بین‌المللی ترامپ هستند مشاهده می‌کنید، بالش‌ها تعویض نشده‌اند؛ اما ملحفه‌ها و حوله‌ها جای خود را به وسایل نو و ضدعفونی شده‌ای داده‌اند؛ کنترل تلویزیون هم به‌خوبی تمیز نشده است.

گروه‌هایی که به بازدید هتل‌های هایت و هامپتون رفتند از یافته‌های خود نگران شدند. اما نگران‌کننده‌تر از آن این است که مسئولان هتل بین‌المللی ترامپ نتایج پژوهش اینساید ادیشن را رد کردند و مدعی شدند که آن‌‌ها نادرست هستند. این گزارش واکنش‌های منفی زیادی را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است.

مطالب مرتبط:

منبع boredpanda

دیدگاه