تور مجازی آبشار دتیان؛ شگفتی طبیعت در مرز چین و ویتنام

علی گودرزی
علی گودرزی یکشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
تور مجازی آبشار دتیان؛ شگفتی طبیعت در مرز چین و ویتنام

آبشار دتیان که از آن به‌عنوان زیبا‌ترین آبشار آسیا یاد می‌شود، در مرز دو کشور چین و ویتنام قرار گرفته است.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۵ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۹ به‌روزرسانی شده است.

آبشارهای مرزی همیشه از جاذبه‌های دیدنی و جذاب کشورهای مختلف دنیا بوده و هستند. آبشار‌هایی مثل نیاگارا (Niagara) در مرز آمریکا و کانادا، آبشار ویکتوریا بین زامبیا و زیمباوه،‌ آبشار ایگواسو در مرز برزیل و آرژانتین و آبشار دتیان (Detian) در مرز دو کشور چین و ویتنام، از جمله معروف‌ترین آبشارهای دنیا به‌حساب می‌آیند که همه ساله، توریست‌های بسیار زیادی را به خود جذب می‌کنند. در این مطلب قرار است سراغ آبشار دتیان برویم.

چین و ویتنام، از کشورهای بسیار زیبا و دیدنی آسیای شرق هستند که با جاذبه‌های دیدنی، آب‌وهوای بسیار خوب، تاریخ غنی و مواردی از این دست، سالانه میزبان توریست‌های بسیار زیادی هستند. آبشار دتیان نیز یکی از جاهای دیدنی چین و ویتنام است که در فهرست بلند جاذبه‌های توریستی آن‌ها جا دارد. همراه کجارو باشید تا در این قسمت از سری تورهای مجازی، از آبشار دتیان بازدید کنیم.

در جریان جنگ ویتنام که طی سال ۱۹۷۹ درگرفت، از منطقه‌ آبشار دتیان که با نام بان‌کیوک هم شناخته می‌شود، به‌عنوان محل پیاده کردن نیروهای چینی استفاده شد. در سال ۱۹۹۹ زمانی که برای مرزبندی میان چین و ویتنام مشکلات و چالش‌های مختلفی ایجاد شده بود، از این آبشار به‌عنوان یک راهنما برای تعیین منطقه‌ مرزی استفاده شد.

آبشار دتیان توسط رودخانه‌ کوآی‌سون (Quây Sơn) تغذیه می‌شود؛ رودخانه‌ای از کشور چین سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه و صدالبته آبشار دتیان، از جمله زیباترین منظره‌های سرزمین‌های شرق آسیا را ایجاد کرده‌اند. این رودخانه در تمامی فصل‌های سال، منظره‌هایی بکر و دیدنی را پدید می‌آورد؛ چنانچه در فصل پاییز، نماهای تماشایی را می‌توان در منطقه‌ آبشار دتیان تماشا کرد؛ در فصل زمستان، ترکیب ابر و مه در اطراف آبشار، حال‌وهوایی زیبا و اسرارآمیز را پدید می‌آورد؛ در فصل بهار، شکوفه‌ گل‌ها و درختان سرسبز، منطقه‌ای بی‌نهایت زیبا و سرزنده را در اطراف آبشار دتیان پدید می‌آورد. در تابستان و در ماه‌های مه و سپتامبر، ارتفاع این آبشار به ۱۲۰ متر می‌رسد.

عکس پانوراما از طبیعت اطراف آبشار دتیان

از آنجایی که این آبشار در مرز میان ویتنام و چین قرار دارد، دولت هر دو کشور در زیباسازی این منطقه، تلاش‌های فراوانی را به‌کار گرفته‌اند. قسمت چینی این آبشار، بسیار زیبا و شکیل است. تجهیزات و دسترسی‌های متنوعی که برای توریست‌ها در این منطقه قرار گرفته است، بر جذابیت آن افزوده است. قسمت ویتنامی آبشار دتیان نیز از زیبایی و سادگی خاص خود بهره می‌برد. 

از طریق تور مجازی این مقاله می‌توانید کاملا آزادانه و از تمامی زوایا، به بازدید از این آبشار دیدنی بپردازید. حتی می‌توانید به دو قسمت ویتنامی و چینی آن نیز بروید و زیبایی‌های هر دو بخش را با یکدیگر مقایسه کنید!

کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه