با تور مجازی از آبشار تامپوک سو دیدن کنید

علی گودرزی
علی گودرزی دوشنبه، ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از آبشار تامپوک سو دیدن کنید

آبشار تامپوک سو یکی از دیدنی‌های باشکوه کشور اندونزی‌ است و در این مطلب، در قالب یک تور مجازی، از این جاذبه‌ نفس‌گیر دیدن خواهیم کرد.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۸/۲۹ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۶ به‌روزرسانی شده است.

شاید بی‌راه نباشد که بگوییم اکثر زیبایی‌های موجود در این دنیا، همگی از ما پنهان شده‌اند. زیبایی‌هایی که با کاوش بسیار زیاد و تلاش مضاعف، می‌توانیم آن‌ها را پیدا کنیم و صد البته، زیبایی‌هایی که به تلاش و زحمت شخصی که دنبال آن‌ها برود، به بهترین شکل ممکن پاداش می‌دهند. مناطقی مثل کامچاتکای روسیه، منظره‌های قطبی یا جاذبه‌های پنهان شرق آسیا، از جمله دیدنی‌ترین و نفس‌گیرترین زیبایی‌های کره‌ زمین هستند که کشف آن‌ها، جست‌وجو و کاوش بسیاری را می‌طلبد. آبشار تامپوک سو هم یکی از این مناطق است.

آبشار تامپوک سو، با تلفظ صحیح تومپاک سه‌وو (Tumpak Sewu)، یک آبشار دیدنی است که مابین سه منطقه‌ پرونوجیوو (Pronojiwo)، لوماجانگ (Lumajang) و آمپیلگادینگ (Ampelgading)، در قسمت شرقی منطقه‌ جاوه که در کشور اندونزی واقع شده است، قرار دارد. آبشار تامپوک‌سو زیر سایه‌ یک کوه آتفشفشانی بزرگ با نام سمرو (Semeru) قرار گرفته است. لفظ «تامپوک‌سو» در زبان اندونزی و گویش جاوه‌ای ریشه دارد و معنی «هزاران آبشار» را می‌دهد. به‌این صورت که گویا هزاران آبشار نیروی خود را جمع کرده‌اند و همه را یک‌جا، به تامپوک‌سو آورده‌اند. همراه ما باشید تا در این قسمت از تورهای مجازی، از آبشار تامپوک سو بازدید کنیم.

تامپوک‌سو یکی از دیدنی‌های مهم شرق جاوه است؛ یک جاذبه‌ توریستی بسیار زیبا که به‌صورت هفتگی مخصوصا طی روزهای آخر هفته، میزبان توریست‌های پرتعداد خود می‌شود. مسیر حرکت به‌سمت این جاذبه،‌ بسیار خوب و خوش‌مسیر است؛ اما رسیدن به قسمت‌های دیدنی و خروج از آن‌ها، نیروی فیزیکی و گذر از موانع مختلف را طلب می‌کند. وقتی به آبشار تامپوک سو می‌رسید، چندین و چند آبشار مختلف را می‌بینید که در کنار یکدیگر، فضایی به‌شدت و یک منظره‌ گیرا را پدید آورده‌اند. قضیه‌ای که با توجه به نام این آبشار، کاملا توجیه می‌شود. آبشارهایی که در ارتفاع ۱۲۰ متری زمین قرار دارند و با حرکت به پایین، هوش هر توریستی را از سرش می‌برند!

حرکت به‌سمت پایین این جاذبه، بسیار سخت و پر چالش است. شما باید با گذر از یک رودخانه و چندین مانع سنگی غول‌آسا، وارد مسیر بازگشت بشوید.

تصویری زیبا از جنگل‌های شرق جاوه و رودخانه تامپوک سو

دو راه برای ورود به حوزه‌ آبشار و تماشای زیبایی‌های آن وجود دارد. ورود از منطقه‌ شرقی و غربی آن. گفتنی است که منظر‌ه‌هایی که بخش شرقی آبشار ارائه می‌کنند، زیباتر هستند. از طریق بخشی که در ابتدای مطلب قرار گرفته، می‌توانید به‌صورت آزادانه از این منطقه بازدید کنید؛ بدون نگرانی بابت ورود از قسمت شرقی یا غربی آبشار! کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری را منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه از کجارو را فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه