گزارش اختصاصی کجارو از نشست خبری فلایتیو

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
گزارش اختصاصی کجارو از نشست خبری فلایتیو

نشست خبری فلایتیو با حضور مدیران و اصحاب رسانه به منظور معرفی تغییرات ساختاری فلایتیو به صورت آنلاین برگزار شد.

روز چارشنبه مورخه ۱۳۹۹/۰۵/۰۸ نشست خبری فلایتیو با حضور خبرنگاران به صورت آنلاین برگزار شد. در این جلسه مدیران فلایتیو آقایان علی کشفی (هم‌بنیان‌گذار)، مهیار محمدی (مدیر مارکتینگ) و آرش سروری به شرح فعالیت‌ها و تغییرات ایجاد شده در حوزه ری‌برندینگ فلایتیو پرداخته و سپس به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ دادند. 

در ابتدای جلسه، علی کشفی (هم‌بنیان‌گذار) وقایع سال ۹۸ مانند سیل، قطعی اینترنت و در انتهای سال پاندمی کرونا موجب شده است تا لزوم ایجاد تغییرات برای این مجموعه بیشتر اعیان شود. طبق گفته‌های وی، وضعیت حاکم ناشی از کرونا را می‌توان به سه بخش بحران کرونا، ریکاوری و پساکرونا تقسیم کرد. کشفی خاطرنشان کرد که بر اساس نتیجه مطالعات انجام شده، بازگشت صنعت گردشگری به حالت قبل دور از ذهن است و چند سالی طول خواهد کشید.

در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه در رابطه با تاثیر کرونا بر میزان فروش بر پایه اعداد و ارقام چنین گفت:

خوشبختانه حدود ۴۰ درصد فروش بهمن ماه ما بازگشته است.

هم‌بنیان‌گذار فلایتیو در رابطه با تعدیل نیروی مجموعه به دلیل وضعیت حاکم بر صنعت گردشگری و رکود کسب و کارهای مرتبط نیز چنین اظهار کرد که خوشبختانه در این مجموعه به‌هیچ عنوان تعدیل نیرویی صورت نگرفته و البته سرمایه‌گذاری شرکت صبا ایده نیز در این امر بی‌تاثیر نبوده است.

نشست خبری فلایتیو

کشفی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره نحوه حفظ حقوق مسافران از جانب فلایتیو در زمان استرداد بلیط تصریح کرد:

فلایتیو نیز مانند سایر فروشندگان آنلاین به عنوان یک واسطه عمل می‌کند و هزینه پرداختی مشتریان در مدت کوتاهی به ایرلاین اعاده می‌شود. نحوه بازپرداخت ایرلاین‌ها به ما نیز به‌صورت اعتبار است و از اینرو، در این بخش با چالش مواجه شدیم. مدیریت مالی در این بخش کار بسیار پیچیده‌ای است؛ ولی ما به ارائه خدمات با کیفیت بالا به مشتریان خود تعهد داریم.

در ادامه جلسه مهیار محمدی (مدیر مارکتینگ فلایتیو) به شرح جزئیات ری‌برندینگ فلایتیو پرداخت. طبق گفته‌های محمدی این تغییرات شامل تغییر کلی لوگوی فلایتیو و نیز رابط کاربری وب‌سایت این مجموعه است. لوگوی جدید فلایتیو به‌صورت دایره‌ای (نماد چرخش زمین) و متشکل از رنگ‌های آبی (مدرنیسم، اطمینان، آرامش)، نارنجی (سلامتی و انرژی)، صورتی (وقار و ارتباط با مشتری) و بنفش (خدمات با کیفیت) است. 

البته مدیران فلایتیو در سخنان خود به این نکته نیز اشاره کردند که تغییرات ظاهری نمودی از تغییرات باطنی این مجموعه است و در سایر بخش‌ها از ارتباط کاربران و... نیز این تغییرات به تدریج نمایان می‌شود. این تغییرات بر اساس مطالعات یک سال گذشته روی بنچ‌مارک‌های داخلی و خارجی و نظرسنجی از فعالان اکوسیستم لحاظ شده، زیرا ساختار قبلی پاسخگوی نیازهای مجموعه نبوده است. 

در پایان نیز پیش‌بینی مدیران فلایتیو از آینده صنعت گردشگری و نیز روند کاری فلایتیو اشاره شد. کشفی در این رابطه نیز چنین اظهار کرد که:

پیش‌بینی آینده بسیار دشوار است و نمی‌توان نظر قطعی درباره روند صنعت گردشگری داد؛ ولی آنچه که مسلم است تمامی فعالان صنعت گردشگری در جهان به دنبال بهبود شرایط برای انواع سفرها اعم از تفریحی و کاری هستند و این پروسه ممکن دو تا سه سال طول بکشد. درباره آینده کاری فلایتیو برای مواجهه با چالش‌های این چنینی در سه حوزه به دنبال راهکار هستیم:

  • راهکار برای تعامل درست با شرکا، تامین گردش مالی و خدمات ارزش افزوده
  • فراهم‌سازی امکان دورکاری دائمی برای کلیه واحدها
  • تغییر رفتارهای بازار و مشتری 

مدیر مارکتینگ فلایتیو نیز در پایان سخنان خود به تدوین برنامه جامع کسب و کار برای بیزینس‌ها و ارائه رایگان آن در آینده نزدیک توسط این مجموعه اشاره کرد. 

 

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه