با تور مجازی از شهر زرمات سوئیس دیدن کنید

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند جمعه، ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
با تور مجازی از شهر زرمات سوئیس دیدن کنید

منطقه زرمات در رشته‌کوه آلپ، همان‌جایی است که طبیعت بی‌نظیر و قابل انتظار کشور سوئیس را تداعی می‌کند. با تور مجازی به گشت‌و‌گذار در این منطقه خواهیم پرداخت.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۴۰۲/۹/۱۷ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ به‌روزرسانی شده است.

زرمات (zermatt)، یکی از زیباترین و پرطرف‌دارترین تفرجگاه‌های زمستانی در جهان است. این شهرک با جمعیتی کمتر از ۶۰۰۰ نفر، با چهار قله از رشته‌کوه‌های غربی آلپ (Penine Alps) احاطه شده است. یکی از این چهار قله، «دوفوراشپیتزه» (Duforsoitze) با ارتفاع ۴,۶۳۶ متر است که بلندترین قله کشور سوئیس به حساب می‌آید. قله «ماترهورن» (Matterhorn) نیز یکی دیگر از این چهار قله است که ۴,۴۷۸ متر ارتفاع دارد؛ در دامنه این‌ کوه و در ارتفاع ۱,۶۰۸ متری، شهرک زرمانت واقع شده است. با ما همراه شوید تا از طریق تور مجازی شما را به منطقه دیدنی زرمات دعوت کنیم.

مناظر طبیعی، مهم‌ترین جاذبه گردشگری منطقه زرمات است. نام این منطقه از ریشه‌ای آلمانی به‌معنای «مراتع آلپ» برگرفته شده است. مسئولان به‌خوبی از این منطقه حفاظت می‌کنند؛ ورود هرگونه وسیله نقلیه سوختی به زرمات ممنوع است و تمام عبور و مرورها به‌وسیله خودروهای برقی و دوچرخه انجام می‌گیرد. علاوه بر این، دهکده زرمات بافت تاریخی خود را حفظ کرده است. کلیسای باشکوه «سنت موریس» در این منطقه دیده می‌شود که احداث آن به سال ۱۲۸۵ میلادی برمی‌گردد. این کلیسا یک بار در اواخر قرن بیستم بازسازی شد؛ اما همچنان شمایل کهن خود را حفظ کرده است. هتل‌های لوکس و امروزی که در این منطقه با توجه به رونق گردشگری در سال‌های اخیر احداث شده‌اند، مناظری متناقض‌نما را با معماری قرون گذشته زرمات ایجاد کرده است.

شهرک زرمات در کوهستان آلپ سوئیس

قله افسانه‌ای ماترهورن همچون زرمات، پیشینه تاریخی عمیقی از سر گذرانده است و از جاهای دیدنی سوئیس به شمار می‌آید. این قله شکل هرمی و منحصربه‌فردی دارد و چهار وجه آن، تقریبا مطابق با چهار جهت قطب‌نما است. وجه جنوبی ماترهورن در ایتالیا و سه‌ وجه دیگر آن در مرزهای سوئیس قرار دارد.

ماترهورن پنجمین قله مرتفع آلپ به شمار می‌آید؛ اما یکی از دشوارترین قله‌های جهان برای صعود است. عواملی چون کولاک شدید، مه غلیظ، شرایط جوی ناپایدار و ریزش‌های مداوم کوه، چالش‌های بسیاری را برای کوه‌نوردان ایجاد می‌کند.

رصدخانه هتل گورنرگرات فرصتی استثنایی برای کاوش ستارگان از کوهستان را به گردشگران می‌دهد

یکی دیگر از شگفتی‌های منطقه زرمات، راه‌آهن «گورنرگرات» (Gornergrat) است. این راه‌آهن که پس از «یونگفراو»، دومین راه‌آهن مرتفع اروپا به شمار می‌آید، اولین قطار واگنی-برقی جهان نیز است. ایستگاه راه‌آهن گورنرگرات که در ارتفاع ۳,۰۸۹ متری واقع شده است، مناظر بی‌نظیری از طبیعت را برای گردشگران هویدا می‌کند. هتلی به همین نام نیز در این منطقه وجود دارد. این هتل که در سال ۱۹۰۷ تاسیس شد، مجهز به دو رصدخانه شگفت‌انگیز نیز هست که در کنار هوای پاک کوهستان، فرصتی استثنایی را برای کاوش ستارگان، در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

گردشگران در مسیر قله ماترهورن، به دریاچه «ریفلسی» (Rifflsee) برمی‌خورند که هنگام روز، بازتاب بی‌نظیری از قله هرمی ماترهورن را نمایان می‌سازد. خط‌آهن گورنرگرات، هرروز تطابق بیشتری با محیط زیست پیدا می‌کند؛ چنانچه امروزه انرژی الکتریکی موردنیاز خود را هنگام حرکت بر ریل‌ها و اصطکاک حاصل از آن تامین می‌کند.

با استفاده از پنجره‌ای که در قسمت ابتدایی این مطلب تعبیه شده است، می‌توانید سفری باورنکردنی به زرمات سوئیس داشته باشید تا شاید اندکی گرمای تابستان را فراموش کنید و در طبیعت افسانه‌ای آن غرق شوید. کجارو روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می‌گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه‌مندید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

 

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه