بلیط هواپیمای ارزان با ره بال آسمان

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
بلیط هواپیمای ارزان با ره بال آسمان

شاید چنین به نظر برسد که خرید بلیط ارزان هواپیما کار دشواری است، ولی با شناخت عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط می‌توان به‌راحتی بلیط ارزان تهیه کرد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

با خرید بلیط هواپیما ارزان می‌توانید یک سفر مقرون‌به‌صرفه، راحت و توام با آرامش را به خود هدیه دهید. در عین حال شاید تصور کنید خرید بلیط ارزان هواپیما محال است. ما در این نوشته قصد داریم با بیان عوامل تأثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما، روش‌های خرید بهترین و ارزانترین بلیط پرواز را با شما در میان بگذاریم تا غیرممکن‌ها را ممکن کنید. پس با این نوشته از ره بال آسمان همراه باشید.

انواع بلیط هواپیما ارزان

اولین گام برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما شناخت انواع بلیط است. انواع بلیط پرواز از نظر نوع شرکت هواپیمایی یا ایرلاین، نوع هواپیما، میزان کیفی خدمات قابل ارائه به مسافران، نوع پرواز و زمان سفر با یکدیگر متفات‌اند. در ادامه این نوشته از ره بال آسمان می‌توانید انواع بلیط ارزان هواپیما را بشناسید و در نهایت پاسخ پرسش پرتکرار «چگونه بلیط هواپیما ارزان بخریم؟» را پیدا می‌کنید:

  • بلیط سیستمی ارزان

بلیط سیستمی اولین نوع بلیطی است که با راه‌اندازی پروازها برای ارائه به مسافران تعریف شد. زمانی که ایرلاین، مجری یک پرواز باشد، بعد از تعیین زمان سفر، قیمت‌گذاری بلیط صندلی‌های هر پرواز و تعریف قوانین کنسلی و استرداد وجه، بلیط‌ها را برای فروش به مسافر عرضه می‌کند. بارزترین ویژگی بلیط سیستمی آن است که امکان خریدشان از چند ماه قبل از تاریخ پرواز وجود دارد و جالب‌تر آنکه ارزانترین قیمت بلیط هواپیما سیستمی، در شروع بازه فروش بلیط است. پس اگر به‌دنبال بلیط ارزان قیمت هواپیما هستید، چند ماه قبل از سفر، اقدام به رزرو بلیط کنید.

  • بلیط چارتر ارزان

بلیط پرواز چارتر هواپیما زمانی ارائه شد که در برخی از مسیرهای هوایی متقاضی سفر بسیار زیاد بود. در چنین شرایطی که ایرلاین یا شرکت‌های هواپیمایی به‌تنهایی قادر به پاسخگویی به نیاز و تقاضای مسافران برای خرید بلیط هواپیما نبودند، آژانس‌های هواپیمایی تحت عنوان چارترکننده وارد عمل شدند. چارترکردن پرواز با پیش خرید بلیط‌های یک پرواز از ایرلاین شروع می‌شود. در این مواقع اختیار قیمت‌گذاری بلیط و فروش آن به مسافر بر عهده چارترکننده است. چارترکننده قیمت بلیط هواپیما را بیشتر بر اساس زمان سفر تعیین می‌کند. ازاین‌رو در بازه های زمانی کم‌سفر، با ارائه بلیط ارزان هواپیما از ضرر بیشتر خود پیشگیری می‌کند.

  • بلیط لحظه آخری ارزان

بلیط لحظه آخری هواپیما نوعی بلیط است که در ساعات نزدیک به پرواز به فروش می‌رسد. بلیط لحظه آخری می‌تواند بلیط چارتر باشد یا سیستمی. در حقیقت هر بلیط که تا چند ساعت مانده به پرواز به فروش نرسیده باشد، در دسته بلیط لحظه آخری قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که معمولا بلیط چارتر لحظه آخری ارزان‌تر از بلیط سیستمی لحظه آخری است؛ چراکه چارترکننده برای فروش بلیط‌های پیش‌خرید شده‌اش هر کاری می‌کند؛ اما سیاست ایرلاین، هنگام فروش بلیط سیستمی، داشتن ثبات قیمت است. البته اگر تعداد مسافران هم بسیار کم باشد، گاهاً ایرلاین هم به ارائه بلیط لحظه آخری ارزان تن می‌دهد.

دیگر عوامل تعیین‌کننده ارزانترین قیمت بلیط هواپیما

ارزانترین قیمت بلیط هواپیما

  • نوع بلیط هواپیما اکونومی یا بیزینسی

صندلی‌های هر پرواز چارتر یا سیستمی، می‌تواند درجه کیفیت متفاوتی داشته باشد که تحت عنوان صندلی اکونومی (عادی)، بیزینسی و فرست کلاس معرفی می‌شوند. در حال حاضر ایرلاین‌های داخلی فقط می‌توانند خدمات کلاس اکونومی و بیزینسی را به مسافر ارائه دهند؛ با این حال بیش از ۹۰ درصد بلیط پروازهای داخلی با صندلی اکونومی به مسافر عرضه می‌شود. بلیط اکونومی ارزان‌تر از بلیط سیستمی است و به همان نسبت خدمات و امکانات رفاهی کمتری به مسافر ارائه می‌شود. پس اگر به‌دنبال بلیط ارزان قیمت هواپیما هستید، بلیط اکونومی را رزرو کنید.

  • بازه زمانی خرید بلیط ارزان هواپیما

بازه زمانی سفر یکی از عواملی است که در تعیین قیمت بلیط هواپیما نقش بسزایی دارد. چراکه دقیقا زمانی که میزان عرضه و تقاضا متعادل نباشد، قیمت تغییر می‌کند. به همین دلیل قیمت بلیط هواپیما در بازه زمانی کم‌سفر، ارزان و در بازه زمانی پرسفر، گران می‌شود. پس برای خرید ارزانترین بلیط هواپیما باید در کنار انتخاب بلیط اکونومی، در بازه‌ زمانی اقدام کنید که تقاضای خرید بلیط هواپیما در مسیر مدنظرتان کمتر از سایر ایام سال است.

  • ایرلاین پرواز

تعداد زیادی ایرلاین یا همان شرکت هواپیمایی در ایران مشغول فعالیت هستند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از ایران ایر، ماهان، معراج، قشم ایر، کاسپین، آتا، آسمان، کیش ایر، ایران ایر تور و فلای پرشیا. هرکدام از این ایرلاین‌ها بر حسب سابقه فعالیت و میزان خوش‌نامی‌شان درجه‌بندی می‌شوند؛ هرچقدر سابقه فعالیت درخشان‌تری داشته باشند، طبیعتاً مسافران بیشتری تمایل به همسفری با آن‌ها دارند. ازاین‌رو برای تعیین قیمت بلیط هواپیما هر ایرلاین مطابق سیاست‌های داخلی خود قیمت را تعیین می‌کند. با این حساب ممکن است ایرلاین‌های معمولی یا تازه‌کار با فراهم‌آوردن امکان خرید بلیط هواپیما ارزان سعی در جذب مسافر کنند.

  • سامانه فروش بلیط هواپیما

اینکه شما بلیط خود را با چه روشی و از کجا تهیه می‌کنید، نقش پررنگی بر قیمت بلیط تمام شده شما دارد. فرقی نمی‌کند روش خرید حضوری یا آنلاین بلیط پرواز را انتخاب می‌کنید، مسئله مهم آن است که انتخاب شما، انتخاب یک سامانه جامع فروش بلیط هواپیما باشد. اگر سامانه فروش بلیطی که انتخاب می‌کنید، قادر به پشتیبانی از تمام پروازها نباشد، امکان دارد نتوانید به ارزانترین بلیط هواپیما دست بیابید. ازطرفی اگر با سامانه معتبری آشنایی ندارید، بهتر است برای خرید ارزان ترین بلیط هواپیما، قیمت بلیط پروازها را در سامانه‌های مختلف مقایسه کنید.

ارزانترین بلیط هواپیما برای پرترددترین مقاصد داخلی

بلیط هواپیما

حالا که عوامل تأثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما را شناختید و تا حدودی با ترفندهای خرید بلیط ارزان آشنا شدید، زمان آن رسیده است که برای خرید بلیط پرواز در مسیر مدنظر خود اقدام کنید. ما در ره بال آسمان شیوه خرید بلیط ارزان هواپیما را برای پرترددترین مقاصد ایران بررسی کرده‌ایم:

  • بلیط ارزان تهران

به جرئت می‌توان ادعا کرد بیش از نیمی از پروازهای داخلی در مسیر تهران انجام می‌شود. روزانه ده‌ها پرواز از مبدأهای مختلف به‌سمت تهران به پرواز در می‌آیند یا از تهران به‌سمت شهرهای دیگر مشغول به جابه‌جایی مسافرند. در این میان اگر طالب خرید بلیط پرواز ارزان هستید، باید بدانید از آنجا که تهران یک شهر بیزینسی است، معمولا قیمت بلیط هواپیما به مقصد تهران در صبح روزهای کاری گران‌تر و برعکس قیمت بلیط هواپیما در ساعات پایانی روزهای آخر هفته ارزان است.

  • بلیط ارزان مشهد

اغلب سفرها به مقصد مشهد با هدف زیارتی و سیاحتی انجام می‌شود. از طرفی پیش‌تر هم اشاره کردیم که هرچه تقاضا برای خرید بلیط هواپیما بیشتر باشد، قیمت بلیط هواپیما گران‌تر می‌شود. با این حساب، قابل پیش‌بینی است که قیمت بلیط هواپیما مشهد در ایام تعطیلات رسمی و مناسبت‌های مذهبی مانند ولادت و شهادت امام رضا(ع) گران‌تر از سایر ایام سال باشد؛ بنابراین به خاطر بسپارید که برای خرید بلیط ارزان هواپیما مشهد در روزهای کاری و عادی سال اقدام کنید.

  • بلیط ارزان کیش

بلیط هواپیما کیش بعد از بلیط تهران و مشهد، پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین بلیط مسیر هوایی ایران است. جزیره کیش با امکانات و خدمات تفریحی کم‌نظیری که به مسافران خود ارائه می‌کند، به‌عنوان یک مقصد تفریحی شناخته شده است. بنابراین در فصل‌های خوش‌آب‌وهوای جزیره و تعطیلات تابستانی، مسافران بی‌شماری متقاضی سفر به کیش هستند. اگر این ایام مصادف با تعطیلات رسمی شود، این تقاضا بیشتر و بیشتر و در نهایت، قیمت بلیط کیش گران می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت بهترین زمان خرید بلیط هواپیما ارزان کیش، بعد از تعطیلات رسمی سال است.

روش خرید ارزانترین بلیط هواپیما خارجی

اگر می‌خواهید ارزانترین بلیط هواپیما خارجی را برای خود رزرو کنید باید به تمام نکاتی که تا اینجای متن به آن‌ها اشاره شده است، دقت کنید. علاوه بر این نکات، یک ترفند دیگر هم وجود دارد که توجه به آن به شما کمک می‌کند سفر خود را با خرید بلیط هواپیما ارزان خارجی آغاز کنید. اگر قصد سفر تفریحی به خارج از کشور را دارید، بهتر است به‌دنبال رزرو تور به مقصد مدنظرتان باشید. در این شرایط علاوه بر رزرو بلیط هواپیما، هتل یا اقامتگاه خود را رزرو می‌کنید. همچنین اگر قصد سفر گروهی به خارج از کشور دارید، پیشنهاد می‌کنیم با شماره ۰۵۱۳۷۱۷۰ در ره بال آسمان تماس بگیرید تا بتوانید بلیط هواپیما خارجی ارزان را با تخفیف سفر گروهی رزرو کنید.

آیا بلیط ارزان هواپیما از قوانین کنسلی تبعیت می‌کند؟

بهتر است بدانید تمام قوانین پروازها و قیمت‌گذاری بلیط‌ها زیر نظر سازمان هواپیمایی کشوری تعیین می‌شود. سازمان هواپیمایی، طبق معیارهای از پیش‌تعیین‌شده‌ای، به‌صورت دوره‌ای برای هر نوع بلیط هواپیما یک قیمت حداقل و حداکثری تعیین می‌کند. به این ترتیب ایرلاین‌ها و چارترکننده‌ها موظف‌اند قیمت بلیط پروازهای خود و به تبع آن، قوانین کنسلی بلیط را در این محدوده مشخص کنند. تنها در یک حالت مجری پرواز می‌تواند حق کنسلی و استرداد وجه را از مسافر بگیرد و آن زمانی است که بلیط ارزان قیمت هواپیما ارزان‌تر از حداقل قیمتی باشد که سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده است. پس هنگام خرید بلیط ارزان هواپیما، قسمت جزئیات بیشتر بلیط را در سایت ره بال آسمان برای اطلاع از قوانین کنسلی و استرداد وجه بلیط مشاهده کنید.

مزایای خرید بلیط هواپیما از ره بال آسمان

پیش‌تر گفتیم برای خرید بلیط هواپیما در مسیر مدنظرتان باید سامانه جامعی را انتخاب کنید که تمام پروازهای مسیر مدنظرتان نمایش دهد. ره بال آسمان یکی از سامانه‌های قدیمی و معتبر فروش بلیط است که امکان خرید بلیط هواپیما ارزان و بی‌واسطه را فراهم کرده است. در ره بال آسمان به بلیط تمام پروازهای مسیرهای داخلی و خارجی دسترسی دارید و می‌توانید نمایش تمام بلیط‌های موجود در مسیر مدنظرتان را با ابزارهای فعال در سایت، مرتب کنید، مثلا می‌توانید از ابزار مرتب‌سازی بلیط بر اساس قیمت برای نمایش بلیط ارزان هواپیما در ابتدای لیست پروازها کمک بگیرید.

همچنین ره بال آسمان امکان ثبت درخواست کنسلی آنلاین بلیط و استرداد وجه را فراهم آورده است تا با کمترین دغدغه، چالش‌های سفرتان را برطرف کنید. ناگفته نماند، در ره بال آسمان، علاوه بر امکان خرید بلیط ارزان هواپیما و استرداد وجه آنلاین، می‌توانید به رزرو هتل در مقصد مدنظرتان اقدام کنید. پشتیبانان ۲۴ ساعته تلفنی و آنلاین ما در ره بال آسمان خدمت‌گزار شما هستند تا سفری آسان و مفرح پیش رو داشته باشید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه