فعالیت موزه های تهران از سر گرفته شد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۸
فعالیت موزه های تهران از سر گرفته شد

مدیر اداره کل موزه‌های کشور از آغاز فعالیت دوباره‌ موزه‌های تهران بعد از یک هفته تعطیلی خبر داد.

طبق اعلام محمدرضا کارگر، مدیر اداره کل موزه‌های کشور، موزه های تهران که زیر نظر وزارتخانه میراث فرهنگی هستند، بعد از یک هفته تعطیلی، از روز پنج‌شنبه دوم مرداد ماه گشایش یافتند و فعالیت خود را آغاز کردند. گفتنی است این موزه‌ها بنابر اعلام و تصمیم ستاد ملی کرونای استان مبنی بر پذیرش نکردن بازدیدکنندگان، تعطیل شده بودند. کارگر در رابطه با فعالیت موزه‌های سایر ارگان‌ها چنین گفت:

موزه‌های زیر نظر دیگر دستگاه‌های دولتی نیز قطعا از این قانون پیروی خواهند کرد.

وی با تاکید مجدد مبنی بر این‌که همه استان‌ها باید تابع دستورات ستاد ملی کرونای استانی خود باشند، ادامه داد:

اگر ستاد کرونای ملی که در ریاست جمهوری فعال است، اعلام کند که باید موزه‌ها تعطیل شوند، آن دستور برای کل کشور لازم الاجرا است؛ اما اگر وضعیت یک استان قرمز باشد ستاد کرونای استان، استاندار و بقیه افرادی که در هر استان تصمیم می‌گیرند، این دستور را اعلام می‌کنند و مدیران استانی باید تابع آن باشند.

مدیر اداره کل موزه‌های کشور با تاکید بر این که پرداختن به بازدیدهای مجازی یکی از وظایف اداره کل موزه‌ها است، تصریح کرد:

حتی اگر کرونا هم تمام شود، این یک ضرورت برای ما محسوب می‌شود؛ زیرا ما همیشه مخاطبان را در فضای مجازی داریم که علاقه‌مند به دیدن موزه در هر جای دنیا هستند، امیدوارم همه‌ موزه‌های ما بتوانند امکان بازدید مجازی را برای مردم فراهم کنند.

کارگر با بیان این‌که اکنون همه موزه‌های زیر نظر این وزات‌خانه دارای سایت هستند، چنین اظهار کرد:

با توجه به دستور ستاد کرونا برای ماندن مردم در خانه و این که گاهی برخی افراد امکان حضور در فضای موزه‌ها را ندارند و تمایل به دیدن فضاهای موزه‌ای دارند، نیاز به انجام یکسری زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی است که اداره کل موزه‌ها در حال انجام آن است. از سوی دیگر، حتی بعد از دوران کرونا نیز موزه‌ها باید با دنیا پیش بروند و در کنار بازدیدهای حضوری، امکان تور مجازی را نیز فراهم کنند که این ضرورت فعالیت در این زمینه را دو چندان کرده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه