چگونه با قطار به کیش سفر کنیم؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات پنجشنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
چگونه با قطار به کیش سفر کنیم؟

تور کیش یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر محسوب می‌شود و سفر به کیش از طریق هواپیما، قطار و ماشین شخصی امکان‌پذیر است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تور کیش یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر محسوب می‌شود. رفت‌وآمد به آن بسیار زیاد است و گردشگران زیادی روزانه به این سرزمین شگفت‌انگیز سفر می‌کنند. چه اهل سفر باشید چه نباشید، امکان ندارد به جزیره کیش بروید و به شما خوش نگذرد. سفر به کیش از طریق هواپیما، قطار و ماشین شخصی امکان‌پذیر است. تور کیش به‌معنای تور گروهی نیست؛ گاهی تورها فقط درحد رزرو بلیط هواپیما یا رزرو هتل کیش فعالیت دارند. بسته به نوع انتخاب هتل خدماتی مانند ترانسفر فرودگاهی، گشت شهری، کارت تخفیف مراکز تفریحی و... به خدمات تور کیش علی بابا اضافه خواهد شد.

برای انتخاب تور کیش به چند نکته باید توجه کرد:

اول از همه اینکه بهترین راه برای سفر به کیش راه هوایی است؛ زیرا به‌احتمال زیاد راه زمینی برایتان طولانی و آزاردهنده خواهد بود. از اواخر اردیبهشت تا اواخر مهر ماه دما و رطوبت هوا به اوج خود می‌رسد و سفر در این زمان به کیش یعنی باید تمام مدت در هتل بمانید. درصورتی‌که جشنواره و فستیوال‌های جذاب در تابستان برگزار می‌شود و رزرو هتل کیش در علی بابا طرفداران ویژه خود را دارد. هوای دلچسب بهاری و خنک در آبان تا اواخر فروردین ماه در این جزیره جریان دارد؛ اما از لحاظ قیمت تورهای کیش را جور دیگری برنامه‌ریزی می‌کنند. در زمان‌های نیمه دوم فروردین ماه (به‌علت تمام‌شدن تعطیلات نوروز)، مهر ماه (به‌دلیل شروع مدارس) و اوایل خرداد تا اوایل شهریور ماه (به‌دلیل شروع فصل گرمای شدید جزیره) تقریبا می‌توان گفت قیمت تورها پایین‌تر از حد معمول هستند.

اگر کارمند یا محصل نیستید، حتما روز شنبه را برای سفر به جزیره کیش انتخاب کنید. این زمان دیگر دغدغه شلوغی و نگرانی برای پیدانشدن هتل و بلیط را ندارید و می‌توانید از سفرتان لذت ببرید. بیشتر مردم سفر خود را به آخر هفته واگذار می‌کنند؛ در نتیجه، تقاضای رزرو هتل کیش بیشتر است و قیمت‌ها نیز بالاتر می‌رود. همچنین زودترین زمان رفت و دیرترین زمان برگشت در تور کیش معمولا قیمت‌های بالایی دارند.

برای سفر به کیش از قطار نیز می‌توانید استفاده کنید. با اینکه سفر هوایی باعث می‌شود در وقت خود صرفه‌جویی کنید؛ اما سفر زمینی هم مزیت‌های خودش را دارد. یکی از این مزایا لذت‌بردن از مناظر فوق‌العاده جاده‌ها است. یکی از محبوب‌ترین مسیرهای زمینی مسیر شیراز به‌حساب می‌آید؛ مسافران زیادی از همین مسیر راهی جزیره کیش می‌شوند و درعرض هفت ساعت پا به جزیره می‌گذارند. البته در نهایت باید خود را به اسکله رسانده و با کشتی راهی جزیره شوید. برای سفر از تهران به کیش با خودروی شخصی ابتدا باید خود را به بندرعباس رسانده و سپس به بندر چارک یا آفتاب بروید و سوار کشتی شوید. در این راه از شهرهای تهران، قم، ، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک و بندرلنگه و بندرچارک عبور خواهید کرد و این مسیر حدودا بین ۱۴ تا ۱۸ ساعت طول خواهد کشید. پیش از سفر با خودروی شخصی چند نکته را نیز به‌یاد داشته باشید. در کیش تعمیرگاه‌های ماشین‌های ایرانی به‌سختی پیدا می‌شود؛ پس حتما قبل از سفر ماشین خود را چک کنید. همچنین سفر با خودروی شخصی به جزیره فقط در ایام نوروز آزاد است؛ در غیراین‌صورت باید ماشین خود را در بندرها پارک کنید و سوار کشتی شوید.

رپورتاژ کیش

راه دیگر برای رفتن به کیش، سفر با اتوبوس یا قطار است. برای سفر به کیش با قطار فقط کافی است سوار قطار بندرعباس شده و سپس از آنجا با وسایل حمل‌ونقل دیگر خود را به بندرگاه‌ها برسانید. مسافت زمانی از تهران تا کیش با قطار حدودا ۲۰ ساعت خواهد بود. در این مسافت شما از ایستگاه‌های تهران، محمدیه، کاشان، بادواره، زواره، نائین، ادرکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، سیرجان، تزرج، فین و بندرعباس عبور خواهید کرد. قطارها به دو دسته لوکس و معمولی تقسیم می‌شوند. قطارهای لوکس کوپه‌های ۴ نفره و امکانات بیشتری نسبت به قطارهای معمولی دارند. برای قطارهای معمولی کوپه‌ها به‌شکل شش نفره طراحی شده‌اند.

اگر بخواهیم برآوردی از قیمت قطار تهران - بندرعباس داشته باشیم، یک قطار با چهار کوپه قیمتی حدود ۱۳۸ هزار تومان دارد. در این مسیر سه شرکت رجا، بن‌ریل و جوپار در حال تردد هستند. به‌راحتی می‌توانید با تعیین تاریخ رفت‌وبرگشت خود، از سایت‌های فروش آنلاین بلیط قطار را تهیه کنید و همچنین کارهای رزرو هتل کیش را هم انجام دهید.

با اینکه بیشتر قطارها رستوران و کافی‌شاپ دارند؛ اما بد نیست یک وعده غذا و خوراکی‌های سبک با خود همراه داشته باشید. همچنین به‌دلیل اینکه ساعت‌های زیادی در راه هستید، بهتر است ایده‌ای برای تفریح یا سرگرمی داشته باشید.

اتوبوس‌های وی‌آی‌پی هم لذت سفر را برای شما به‌ارمغان می‌آورد. برای سفر با اتوبوس مسیرهای زمینی زیادی وجود دارد؛ اما بیشترین مسافران از شهر شیراز هستند. پس بهتر است ابتدا خود را به شهر شیراز برسانید و پس از آن عازم کیش شوید.

درهرصورت مطمئن باشید که خیلی هم نوع وسیله حمل‌ونقل شما مهم نیست. هرجورکه خودتان را به این جزیره برسانید، با هر تور کیش و هر هتلی و در نهایت پر از انرژی به شهر خود باز می‌شد و خاطرات خوبی از این سفر برای شما خواهد ماند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه