آشنایی با انواع ویزای موقت استرالیا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
آشنایی با انواع ویزای موقت استرالیا

استرالیا برای صدور ویزای موقت گزینه‌های زیادی را در نظر گرفته است که در این مقاله با آن‌ها آشنا می‌شوید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اقامت در استرالیا ابتدا با کمک ویزای موقت انجام می‌شود و بعد می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. شما با هر نیتی که بخواهید به استرالیا مهاجرت کنید (سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، ادامه تحصیل، کار و...) ابتدا باید ویزای موقت دریافت کنید. استرالیا برای صدور ویزای موقت گزینه‌های زیادی را در نظر گرفته است. دریافت ویزای موقت در واقع می‌تواند به دریافت ویزای دائم و شهروندی استرالیا که بهترین راه اقامت در استرالیا است، منجر شود. به‌طوری که سالانه بیش از ۸۰ هزار نفر از طریق دریافت این ویزا وارد استرالیا می‌شوند. در ادامه، به معرفی هر یک از انواع این ویزاهای موقت می‌پردازیم.

دریافت ویزای موقت کار استرالیا

یکی از انواع ویزا موقت استرالیا، برای اشتغال و کسب موقعیت شغلی است. این کشور تحت شرایط خاصی این ویزا را به دو صورت صادر می‌کند که عبارت است از:

اقامت موقت با حقوق کار

طبق این ویزا شما می‌توانید به‌مدت ۴ سال در استرالیا بمانید و کار کنید. البته شرط اصلی آن حمایت مالی کارفرما از شما است که باید قبل از اقامت آن را برای دولت استرالیا اثبات کنید.

کار موقت در استرالیا

اگر قصد سفر تفریحی به استرالیا را دارید و در کنار آن می‌خواهید به‌صورت پاره وقت در این کشور درآمد کسب کنید، این نوع ویزا به شما داده می‌شود. البته باید سن شما بین ۱۸ تا ۲۶ سال باشید. این ویزا تنها برای شهروندان هلند، انگلستان، کره، ژاپن، کانادا و ایرلند در دسترس است.

انواع ویزای ورود موقت به استرالیا

نوع دیگری از ویزای موقت استرالیا به شما این اجازه را می‌دهد که برای اشتغال وارد این کشور شوید. البته باید از سوی یکی از کارفرمایان استرالیا نامه تایید دریافت کنید. همچنین بدون اجازه کارفرمای قبلی قادر به دریافت این نوع از ویزا نیستید. شما بعد از دریافت ویزای موقت کار می‌توانید خود را برای استخدام در استرالیا آماده کنید.

ویزای موقت کار در استرالیا شامل چندین نوع است که عبارت‌اند از:

ویزای موقت ۴۴۲

این ویزا برای کارآموزان شغلی در استرالیا صادر می‌شود. در صورتی که نیاز به آموزش شغلی داشته باشید، می‌توانید این ویزا را دریافت کنید. یکی از شرایط آن، داشتن سابقه کار مرتبط با دوره آموزشی است. همچنین برای استخدام در استرالیا باید متناسب با دوره آموزشی شغل خود را انتخاب کنید.

ویزای موقت ۴۲۸

یکی دیگر از انواع ویزای موقت استرالیا، مربوط به کارگران برای مکان‌های مذهبی است. البته باید توسط مسئولان مذهبی در این کشور پذیرش شوید. سپس با ارائه تعهد کتبی و داشتن حمایت مالی می‌توانید برای دریافت این ویزا اقدام کنید.

ویزای موقت ۴۲۷

این ویزا برای مشاغل خانگی است و به دارندگان ویزای زیر کلاس ۴۵۷ داده می‌شود. ویزای ۴۲۷ تنها در شرایط خاص اعطا می‌شود که فرد مدتی را در استرالیا زندگی کرده باشد و بتواند ثابت کند که می‌تواند وظایف خود را به‌درستی انجام دهد. با دریافت این ویزا فرد تحت حمایت کارفرما قرار دارد. در صورتی که کارفرما استرالیا را ترک کند، ویزای متقاضی نیز باطل می‌شود.

رپورتاژ ویزای استرالیا

ویزای موقت ۴۲۶

یکی دیگر از انواع ویزای موقت استرالیا برای استخدام در استرالیا مربوط به کارگران داخلی است. البته باید بین کشور متقاضی با دولت استرالیا توافق نامه امضاء شده باشد. همچنین نامه پذیرش باید توسط کنسولی و دیپلمات‌های استرالیایی به تایید برسد. بعد از ورود حق تغییر کارفرما را ندارید و طبق ویزا حق کار در این کشور به شما داده می‌شود.

ویزای موقت ۴۲۴

یکی دیگر از انواع ویزای موقت استرالیا با کلاس ۴۲۴ مشخص شده است. این ویزا به مدرسان عمومی اختصاص دارد. هر استاد حرفه‌ای که قصد تدریس در استرالیا را دارد، باید این نوع ویزا را دریافت کند. در این صورت به‌مدت بیش از سه ماه به شما اجازه اقامت در این کشور داده می‌شود. شما باید توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در استرالیا را داشته باشید و از سوی یک کارفرما نیز پذیرش شوید. از سوی دیگر برای تغییر کارفرما باید از اداره مهاجرت اجازه قبلی دریافت کنید.

ویزای موقت ۴۲۳

این ویزا به کارمندان رسانه‌های خبری و خبرنگاران داده می‌شود. شما باید توسط سازمان‌های خبری به تایید رسیده باشد. سپس یک فیلم تلویزیونی، عکاسی یا تبلیغات و فیلم مستند خود را به‌عنوان نمونه کار برای دولت استرالیا ارسال کنید. این ویزا به‌مدت ۳ ماه اعتبار دارد. بعد از این مدت به حمایت مالی نیاز دارید. برای تغییر کارفرما هم باید از اداره مهاجرت اجازه دریافت کنید.

ویزای موقت ۴۲۱

یکی دیگر از انواع ویزا موقت استرالیا، ۴۲۱ برای ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور است. البته این افراد باید در یکی از مسابقات ورزشی جهانی رتبه کسب کرده باشند یا قصد شرکت در مسابقات با شهروندان استرالیایی را داشته باشند. همچنین باید ثابت کنند که هدف آن‌ها ارتقا استانداردهای عمومی ورزش در استرالیا است. برای این کار به یک اسپانسر استرالیایی و دعوتنامه هم نیاز دارند. مدت اعتبار این ویزا به فعالیت ورزشی بستگی دارد.

ویزای موقت ۴۲۰

یکی دیگر از انواع ویزاهای موقت استرالیا برای کسانی است که در طیف وسیعی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی حضور دارند. با توجه به نیاز استرالیا به بخش فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، برای برخی از مهاجران ویزای موقت ۴۲۰ صادر می‌شود. در این ویزا باید با یکی از نهادها و مراکز فرهنگی اجتماعی استرالیا به توافق رسیده باشید. اعتبار ویزا نیز برحسب مدت زمان انجام فعالیت است. در زمان حضور در استرالیا حق تغییر کارفرمای خود بدون اجازه قبلی از اداره مهاجرت وجود ندارد.

 ویزای موقت ۴۱۹

یکی دیگر از انواع ویزای موقت به‌منظور اقامت موقت علمی مهاجران در استرالیا انجام می‌شود. برای دریافت ویزای ۴۱۹ به کسی حق کار در استرالیا داده نمی‌شود. همچنین فرد باید از یک مؤسسه مرتبط در استرالیا دعوتنامه دریافت کند. موسسه میزبان در استرالیا مجاز به پرداخت حقوق نیست و این اقامت تنها برای انجام فعالیت علمی است.

ویزای موقت ۴۱۸ استرالیا

یکی دیگر از ویزاهای موقت برای کار در استرالیا، تنها برای کارکنان موسسات تحقیقاتی، آموزشی یا سازمان ها و دانشگاه‌ها است. این ویزا تنها برای مدت ۳ ماه اعتبار دارد. همچنین باید در کشور خود سابقه چنین فعالیت‌هایی را داشته باشید.

ویزای موقت ۴۱۷

اگر قصد دارید تعطیلات خود را در استرالیا بگذرانید، این کشور برای شما ویزای ۴۱۷ را صادر می‌کنید. جالب است بدانید این ویزا از زمان صدور، به‌مدت ۱۲ ماه اعتبار دارد. حتی در این مدت می‌توانید به‌مدت ۳ ماه کار نیمه وقت هم انجام دهید. این ویزا قابل تمدید نیست و بعد از سررسید تاریخ باید به کشور خود بازگردید.

رپورتاژ ویزای استرالیا

مطالب مرتبط:

دیدگاه