همراه مکانیک: ۷۴ میلیون تومان ضرر در خرید خودرو با دست‌کاری کیلومتر

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات سه شنبه، ۲۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
همراه مکانیک: ۷۴ میلیون تومان ضرر در خرید خودرو با دست‌کاری کیلومتر

ایرادهای فنی و دستکاری کیلومتر از جمله آسیب‌های متداول در خریدوفروش خودروهای دست دوم محسوب می‌شوند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

متاسفانه افزایش قیمت‌ خودروها طی دو سال اخیر باعث شده تا قدرت خرید مردم کاهش یافته و در نتیجه، بازار خریدوفروش خودرو دست دوم بیش از پیش رونق بگیرد. خودروهایی که بسیاری از آن‌ها با مشکلات متعدد بدنه و فنی روبه‌رو هستند و به اسم خودروهای سالم و با کارکرد پایین به خریداران فروخته می‌شوند.

آمارها نشان می‌دهد که ۷۵ درصد خودروهای دست دوم دارای انواع ایرادات فنی یا بدنه هستندرنگ‌شدگی با ۴۰ درصد بیشترین آمار را در بین آسیب‌های خودرو داراست. ایرادات فنی و دستکاری کیلومتر هم به‌ترتیب با ۳۲ و ۲۵ درصد در رده دوم و سوم آسیب‌های متداول خودروهای دست دوم قرار می‌گیرند.

رپورتاژ

منبع آمار این تصویر، شرکت همراه مکانیک به‌عنوان اولین شرکت کارشناسی خودرو در محل در کشور با بیش از ۱۵۰ هزار کارشناسی خودرو در محل است. حال برویم سراغ ادامه متن تا بفهمیم چرا باید یک خودرو دست دوم را حتما قبل از خرید کارشناسی کرد.

در خرید خودرو با کیلومتر غیرواقعی، ممکن است ۷۴ میلیون تومان ضرر کنید!

تعویض کیلومتر خودرو برای فروش با قیمت بالاتر، از قدیم راهی برای افراد سودجو بوده است؛ اما متاسفانه با توجه به قیمت بالایی که اغلب خودروها دارند، حساسیت و تاثیر این امر بیشتر شده است. برای اینکه با میزان تاثیر کارکرد بر قیمت خودرو بیشتر آشنا شویم یک مثال می‌زنیم: 

هیوندای سانتافه ۲۰۱۶ مدل دودیفرانسیل فول با ۹۰ هزار کارکرد قیمتی حدود ۱۰۳۰ میلیون تومان دارد. قیمت همین خودرو با ۴۰ هزار کارکرد ۷۴ میلیون تومان گران می‌شود و به قیمت ۱۱۰۴ میلیون تومان می‌رسد. یعنی اگر خودرو را کارشناسی نکنید، با یک دست کاری کوچک در کیلومتر چنین خودرویی ممکن است ۷۴ میلیون تومان ضرر کنید.

ضمنا باید بدانید که تمام دست‌کاری‌ها با دستگاه مشخص نمی‌شوند و فقط یک کارشناس خبره می‌تواند آن را تشخیص دهد. در ویدئو زیر توضیح کاملی در مورد این موضوع داده شده است:

خرید خودروی کارشناسی شده از کارشناسی خودرو بهتر است

خب تا الان در مورد اهمیت کارشناسی خودرو صحبت کردیم و در ویدئو نیز از نزدیک این موضوع را روی یک کیا سراتو دیدیم. به‌طور میانگین هر خریدار حداقل ۳ تا ۵ خودرو را بررسی می‌کند تا به خودروی ایدئال خود برسد. از طرف دیگر خریداری که به ضرورت کارشناسی خودرو پیش از خرید آگاه است، برای تمام خودروهایی که به نظرش ایدئال است از کارشناسی استفاده می‌کند. بنابراین چنین فردی باید حداقل ۳ بار هزینه کارشناسی پرداخت کند تا خیالش از بابت خودرو مورد نظر خود راحت شود.

اما چنین کاری در اوضاع اقتصادی فعلی به‌صرفه نیست، پس چه راه حلی پیش روی ماست؟!

خرید خودرو مطمئن، با گارانتی ۷ روزه

همراه مکانیک اولین و بزرگترین نمایشگاه آنلاین خودروهای کارشناسی‌شده در ایران است که تمام خودروهای آن به‌صورت کارشناسی شده و با گزارش کامل کارشناسی کامل و حتی گارانتی ۷ روزه جبران خسارت کارشناسی به فروش می‌رسند.

اگر خودرو خود را از این نمایشگاه خریداری کنید، دیگر فقط هزینه کارشناسی خودرو آینده خود را می‌پردازید و از هزینه‌های جانبی جلوگیری می‌کنید. 

رپورتاژ

برای مشاهده خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک کافی است وارد صفحه (خرید خودرو) hamrah-mechanic.com/cars-for-sale شوید و خودرو موردنظر خود را سرچ کنید. سپس با تماس با مشاور اختصاصی این خودرو می‌توانید از قیمت آن آگاه شده و در صورت تمایل برای بازدید حضوری از آن مراجعه کنید.

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

مطالب مرتبط:

دیدگاه