بلیط هواپیما خارجی چارتری بخریم یا سیستمی؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
بلیط هواپیما خارجی چارتری بخریم یا سیستمی؟

زمانی که مسافران قصد خرید بلیط هواپیما خارجی را دارند، ملاک‌هایی را برای آن در نظر می‌گیرند. اما نکته‌ای که شاید کمتر بدان توجه کنند، چارتری یا سیستمی بودن بلیط هواپیما است. فرق این دو نوع بلیط در مقصدهای خارجی بیشتر نمایان می‌شود و مسافران باید قبل از خرید حتما به آن توجه کنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بلیط‌های هواپیما در انواع گوناگونی به فروش می‌رسد. مسافران بسته به شرایط یا به‌صورت دلخواه اقدام به خرید هر یک از انواع بلیط‌ها می‌کنند. شاید در مقصدهای داخلی خرید هر یک از بلیط‌های سیستمی، چارتری و لحظه آخری مشکلی را ایجاد نکند. اما زمانی که مقصد یک کشور خارجی است باید هنگام خرید بلیط، نهایت دقت به کار برده شود. مخصوصاً اگر مسافر قصد خرید آنلاین بلیط را داشته باشد. زیرا در خرید بلیط آنلاین بلیط هواپیما خارجی فقط مسافر است و صفحه فروش آنلاین بلیط و خبری از کارشناس حضوری نیست.

اما نگران نباشید! سایت ره بال آسمان مسافران خود را از ابتدا تا انتها خرید بلیط آنلاین در مسیرهای داخلی و خارجی راهنمایی می‌کند و در صورت تمایل، مشاوره خود را از طریق کارشناسان به‌صورت آنلاین یا تلفنی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در خدمت مسافران عزیز می‌گذارد.

همراه این مطلب باشید تا درباره خرید بلیط هواپیما خارجی به‌صورت چارتری و سیستمی بخوانیم.

انواع بلیط هواپیما خارجی

در ابتدا بهتر است با انواع بلیط هواپیما خارجی آشنا شویم تا فرق هریک مشخص شود.

بلیط چارتری خارجی

بلیط چارتری به این روش فروخته می‌شود که یک آژانس مسافرتی اقدام به اجاره تمام صندلی‌های یک هواپیما در یک مسیر مشخص می‌کند. سپس متناسب با نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری روی این بلیط‌ها قیمت‌گذاری می‌کند. چارترکننده‌ها مجاز به قیمت‌گذاری مورد نظر خود روی بلیط چارتری هستند.

بلیط چارتری دارای نوسان قیمتی بسیاری است. بدین شکل که در زمان اوج مسافر، شاهد افزایش قیمت در بلیط‌های چارتری هستیم. اما در زمانی که از شدت مسافران بنابر دلایلی کاسته می‌شود؛ چارترکننده برای آنکه صندلی پیش خرید کرده را به فروش برساند؛ قیمت بلیط چارتری را کاهش می‌دهد.

اجاره صندلی هواپیما

«سیت چارتر» اصطلاح دیگری است که در خصوص شرایط چارتری وجود دارد. زمانی که یک آژانس هواپیمایی اقدام به اجاره برخی از صندلی‌های پرواز سیستمی از یک شرکت هواپیمایی کند؛ گفته می‌شود سیت چارتر انجام داده است. در این وضعیت، چارتر کننده فقط می‌تواند روی صندلی‌های اجاره شده قیمت‌گذاری کند و اجازه‌ای مبنی بر تعیین و تاریخ پرواز ندارد.

سیت چارتر به سه صورت انجام می‌شود:

  • اجاره شناور صندلی
  • اجاره صندلی رفت‌ و برگشت
  • اجاره صندلی‌های مشخص شده

شما می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما خارجی یا اطلاع از قیمت بلیط هواپیما خارجی به سایت ره بال آسمان مراجعه کنید.

خرید بلیط چارتری خارجی در مسیرهای پرطرفدار

خرید بلیط هواپیما خارجی برای تمامی مقصدها

ارزانی نسبی بلیط چارتری باعث شده تا مسافران برای خرید بلیط هواپیما خارجی به‌سمت بلیط چارتری خارجی جذب شوند. برخی از مسیرهای پرواز به‌علت حجم بالای مسافر در زمان‌های گوناگون دارای بالاترین حجم بلیط چارتر خارجی هستند. به‌طور کل چارترکنندگان در مسیرهای پرطرفدار داخلی و خارجی بیشتر فعالیت دارند.

استانبول، دبی، بانکوک، تفلیس، ایروان، آنکارا و غیره از جمله مسیرهایی هستند که بلیط چارتری خارجی آن‌ها وجود دارد.

بلیط سیستمی خارجی

بلیط سیستمی به‌صورت مستقیم توسط شرکت‌های هواپیمایی قیمت‌گذاری می‌شود. ایرلاین‌ها برنامه پروازی خود را از مدت‌ها قبل از پرواز برنامه‌ریزی کرده‌اند که در این حالت بلیط‌های سیستمی را عرضه می‌کنند. فروش آن به‌صورت مستقیم، توسط ایرلاین‌ها و آژانس‌های هواپیمایی انجام می‌پذیرد. بلیط سیستمی کمتر دچار نوسان قیمتی می‌شود؛ اما در زمان‌های نزدیک به پرواز شاهد افزایش قیمت آن هستیم.

مسافرانی که قصد خرید بلیط سیستمی را دارند می‌توانند مستقیماً از شرکت‌های هواپیمایی بلیط هواپیما خارجی خود را تهیه کنند. اما هر ایرلاین در یک مقصد مورد نظر فعالیت می‌کند و بلیط سیستمی مسیر پروازی خود را می‌فروشد. پس برای خرید بلیط سیستمی چه کنیم؟

بهترین راهکار آن است که خرید بلیط هواپیما خارجی را به‌شکل آنلاین مد نظر قرار دهید. با مراجعه به سایت ره بال آسمان، مقصد پروازی و تاریخ مشخص کنید. سپس لیستی از بلیط سیستمی تمام ایرلاین‌هایی که در این مسیر پروازی فعالیت می‌کنند برای شما نمایان می‌شود و می‌توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

تفاوت پرواز سیستمی و چارتری در بلیط هواپیما خارجی

عمده‌ترین تفاوت پرواز سیستمی و چارتری در بلیط هواپیما خارجی در نحوه قیمت‌گذاری و فروش بلیط هواپیما است. همان طور که در بالاتر هم اشاره کردیم فروش بلیط چارتر بر عهده آژانس چارترکننده است و بلیط سیستمی را ایرلاین‌ها و آژانس‌های هواپیمایی به فروش می‌رسانند.

اما جز بحث قیمتی، این دو بلیط در مواردی دیگر نیز دارای تفاوت‌هایی هستند که باید حتما هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی، بدان ها دقت کرد زیرا در برنامه سفری مسافران ممکن است تأثیرگذار باشد.

نکات مثبت و منفی بلیط سیستمی و چارتری

مسافران برای خرید بلیط هواپیما خارجی، قاعدتاً از بلیط‌ سیستمی یا چارتری استفاده می‌کنند. در ادامه به نکات مثبت و منفی هرکدام از این بلیط‌ها می‌پردازیم تا هنگام خرید یا در پرواز دچار مشکل نشوید.

  • بسیاری بر این باورند که خرید بلیط چارتری، آن‌ها را به بلیط ارزان هواپیما خارجی نزدیک می‌کند. اما این کاملا باور غلطی است. چارترکننده به‌دنبال سود خود است پس لزومی به ارزان فروشی ندارد. اگر به‌دنبال خرید بلیط هواپیما خارجی ارزان هستید، پس باید زمان‌های کم سفر یا ایام کاهش مسافر را انتخاب کنید.
  • بسیاری از سفارت‌ها هنگام دریافت مدارک جهت صدور ویزا از شما بلیط سفر را هم خواستار می‌شوند. در این زمان بلیط سیستمی کارآمد می‌شود. زیرا می‌توانند‌ رزرو بلیط هواپیما خارجی را برای محدوده زمانی چند ماه انجام دهند.
  • یکی از نکات منفی که بسیاری از مسافران به پروازهای چارتری نسبت می‌دهند؛ تأخیر در زمان پرواز است. در بلیط‌های چارتری ارسال مشخصات خریدار، دست چارتر کننده است که باید به شرکت هواپیمایی مذکور ارسال کند که گاهی اوقات این اتفاق می‌افتد که اسامی برخی از مسافران در برنامه پروازی ثبت نمی‌شود. همین پروسه سبب تأخیر پرواز یا جاماندن از پرواز می‌شود. البته اگر بلیط هواپیما خارجی خود را از ره بال آسمان رزرو کنید، هیچ‌گاه به این مشکل بر نمی‌خورید.
  • از نکات مثبت بلیط سیستمی آن است که بعد از خرید بلیط اسم شما در لیست افراد آن پرواز قرار می‌گیرد و دیگر نگرانی از این بابت وجود ندارد. این مسئله برای مسافرانی که پرواز توقف‌دار با ایرلاین‌های مختلف را دارند، بسیار حائز اهمیت است.
  • بلیط‌های سیستمی برای اکثر مسیرها وجود دارد، در صورتی که بلیط چارتری اکثراً برای مسیرهای خاص و پرطرفدار فروخته می‌شود.
  • نرخ کلاس‌های پروازی ایرلاین‌ها در قیمت بلیط سیستمی هواپیما تأثیرگذار است و معمولا هرچه به تاریخ پرواز نزدیک‌تر می‌شویم، قیمت آن افزایش میابد.

آیا امکان کنسلی بلیط هواپیما خارجی وجود دارد؟

گاهی مسافران  بعد از خرید بلیط هواپیما خارجی مجبور به کنسل کردن آن می‌شوند. باید گفت امکان کنسل کردن بلیط وجود دارد اما دارای شرایطی است.

مسافرانی که بلیط هواپیما خارجی از نوع سیستمی را خریداری کرده باشند، قادر به کنسلی بلیط خود هستند. هر ایرلاین با توجه به قوانین موجود خود، شرایط کنسلی و استرداد وجه را برای مسافران فراهم می‌کند. اما عامل زمان در کنسلی بلیط سیستمی دخیل است. مسلماً کنسلی هر چقدر به زمان پرواز نزدیک‌تر باشد، مبلغ جریمه افزایش می‌یابد.

کنسلی آنلاین بلیط هواپیما

مسافرانی که رزرو بلیط هواپیما خارجی یا خرید آنلاین بلیط هواپیما خارجی از طریق سایت ره بال آسمان انجام داده باشند، این امکان را دارند که به‌صورت آنلاین بلیط خود را کنسل کنند. وجه مورد نظر بعد از کسر مبلغ جریمه حداکثر ۲۴ ساعت بعد به مشتریان استرداد می‌شود.

قیمت بلیط کودکان در بلیط هواپیما خارجی

قیمت بلیط هواپیما خارجی

قیمت بلیط هواپیما خارجی برای کودکان به نوع پرواز، کلاس پرواز، کلاس نرخی و مقصد سفر بستگی دارد. همچنین نرخ بلیط کودکان بر اساس نوع پرواز سیستمی و چارتری نیز متفاوت است. ایرلاین‌ها کودکان را به دو گروه سنتی ۰ تا ۲ سال و ۲ تا ۱۲ سال دسته‌بندی می‌کنند. که با توجه به این رده سنی، میزان بار مجاز و قیمت بلیط آن‌ها نیز متفاوت می‌شود.

پرواز چارتری

در پروازهای چارتری قیمت بلیط کودکان با بزرگسالان یکسان است. بنابراین اگر قصد سفر خانوادگی دارید باید قیمت برابری برای صندلی بزرگسالان و کودکان پرداخت کنید.

پرواز سیستمی

مسافرانی که کودکان زیر ۱۲ سال همراه دارند و به‌دنبال بلیط ارزان هواپیما خارجی هستند؛ بهتر است، بلیط‌های سیستمی خریداری کنند. طبق تعرفه هر ایرلاین، قیمت بلیط سیستمی برای کودکان و بزرگ‌سالان متفاوت است.

میزان بار مجاز برای بلیط هواپیما خارجی

سقف میزان بار مجاز در هر ایرلاین متفاوت است و هریک میزان دلخواهی را تعیین کرده‌اند. از عوامل تعیین کننده در سقف بار مجاز می‌توان به کلاس‌های پروازی اشاره کرد که حمل بار مسافران را معین می‌کند.

به‌طور مثال در ایرلاین‌های داخلی میزان بار مجاز در بلیط هواپیما خارجی ۳۰ کیلوگرم است.

چند ترفند برای خرید ارزان بلیط هواپیما خارجی

عوامل زیر بر قیمت بلیط هواپیما خارجی تأثیرگذار است. مسافرانی که تمایل به خرید بلیط هواپیما ارزان دارند به نکات زیر توجه کنند:

  • کلاس‌های پروازی عامل مهمی در افزایش و کاهش قیمت بلیط هواپیما خارجی محسوب می‌شود. پس برای سفر ارزان بهتر است از کلاس پروازی اکونومی استفاده شود.
  • خرید بلیط چارتری در فصول کم سفر یا ایام غیر تعطیلات پیشنهاد می‌شود. زیرا ممکن است با قیمت پایینی به عرضه برسد.
  • ساعت پروازی می‌توانند بر قیمت بلیط هواپیما خارجی تاثیر بگذارد. پروازهای صبح زود یا نصفه شب ارزان‌تر هستند.
  • مسافران هنگام خرید بلیط، تمام ایرلاین‌هایی را که در مسیر پروازی مورد نظر، پرواز انجام می‌دهند را بررسی کنند. ممکن است نرخ‌ها با یکدیگر متفاوت باشد.
  • تمام ایرلاین‌ها بررسی شود. گاهی ایرلاین‌های کمتر شناخته شده، بلیط ارزان‌تری به فروش می‌رسانند.
  • در برخی از مقصدهای خارجی، انتخاب فرودگاه و فاصله آن تا مرکز شهر، می‌تواند بر قیمت بلیط هواپیما خارجی موثر باشد.
  • ساعات نزدیک به پرواز ممکن است نرخ بلیط کاهش پیدا کند.
  • اگر آنلاین بلیط هواپیما خریداری شود، با داشتن کد تخفیف می‌توان بلیط هواپیما خارجی را ارزان‌تر تهیه کرد.

خرید بلیط هواپیما خارجی از سایت ره بال آسمان

مسافرانی که قصد یک خرید مطمئن و ارزان را دارند می‌توانند با مراجعه به سایت ره بال آسمان بلیط هواپیما خارجی را ارزان‌تر از همیشه خریداری کنند.

مزایای سایت ره بال آسمان برای خرید بلیط هواپیما خارجی

  • هنگام مراجعه به سایت ره بال آسمان و وارد کردن مقصد و زمان سفر؛ لیست کاملی از تمام پروازهای سیستمی و چارتری در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.
  • اطلاعات کاملی از ساعت پرواز، نوع پرواز، کلاس پروازی و قیمت بلیط قابل‌مشاهده است.
  • تمامی بلیط‌های سایت ره بال اسمان بی‌واسطه و بدون افزایش نرخ به فروش می‌رسند. که مسافران می‌توانند از ارزان بودن بلیط‌های این سایت اطمینان حاصل کنند.
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته، مسافران را در امر خرید بلیط از ابتدا تا انتها یاری می‌رسانند.
  • امکان استفاده از تخفیف‌های آنلاین از نکات برجسته دیگر این سایت است.
  • امکان مقایسه هم‌زمان پروازهای مختلف در ره بال آسمان وجود دارد.
  • امکان استرداد آنلاین بلیط در خریدهای اینترنتی امکان‌پذیر است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه