آغاز تدریجی پروازهای هواپیمایی ترکیه و امارات

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۰
آغاز تدریجی پروازهای هواپیمایی ترکیه و امارات

شرکت‌های هواپیمایی ترکیه و امارات از اواخر خرداد برخی از پروازهای بین‌المللی خود را دوباره از سر خواهند گرفت.

شرکت‌های هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) و امارات قصد دارند در روزهای آتی، بخشی از پروازهای بین‌المللی خود را از سر بگیرند که پیش‌تر به‌دلیل شیوع کرونا متوقف شده بودند.

تعدادی از پروازهای بین‌المللی شرکت هواپیمایی ترکیه از روز ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) مجددا به راه می‌افتند و قرار است مسافران را بین ۱۶ شهر اروپایی و ۱۴ شهر ترکیه جابه‌جا کنند. به این ترتیب این شرکت هواپیمایی، پروازها به ۶ کشور آلمان، سوئیس، اتریش، هلند، دانمارک و سوئد را مجددا برقرار می‌کند‌.

پروازهای داخلی شرکت هواپیمایی ترکیه از روز پنجشنبه به روال عادی بازگشته‌اند و چندین نفر به‌عنوان مسئول رعایت نکته‌های بهداشتی، به خدمه پرواز اضافه شده‌اند. این افراد باید در طول پرواز مطمئن شوند که مسافران از ماسک استفاده می‌کنند. زمان صرف غذا نیز که مسافران مجبور به برداشتن ماسک‌های خود هستند، باید در بازه‌های زمانی متفاوتی از یکدیگر انجام شود.

خطوط هواپیمایی ترکیه

این گروه از خدمه پرواز هواپیمایی ترکیه همچنین موظف به توزیع ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده بین مسافران هستند. آن‌ها همچنین باید ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی و تشکیل‌نشدن صف جلوی دستشویی‌ها را زیر نظر داشته باشند.

شرکت هواپیمایی امارات نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که از روز هشتم ژوئن (۱۹ خرداد) پروازها به ۲۹ شهر را به‌تدریج از سر خواهد گرفت و مسافران از این تاریخ امکان ترانزیت (گذر موقت با تغییر پرواز) در فرودگاه دبی را خواهند داشت. دولت امارات عربی متحده روز چهارشنبه برخی از محدودیت‌هایی را لغو کرد که با آغاز شیوع کرونا برای سفرهای هوایی اعمال کرده بود. با این حال، امارات همچنان به افرادی که شهروند این کشور نیستند، اجازه ورود نخواهد داد.

هواپیمایی امارات از روز ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد) پروازهای خود به لندن، فرانکفورت، پاریس، میلان، مادرید، شیکاگو، تورنتو، سیدنی، ملبورن و مانیل را مجددا آغاز می‌کند و پروازها به منچستر، زوریخ، وین، آمستردام، کپنهاگ، دوبلین، نیویورک، سئول، کوالالامپور و هنگ کنگ نیز از روز ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) برقرار می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع euronews

دیدگاه