تور مجازی کوت دازور؛ ساحلی رویایی در مدیترانه

علی گودرزی
علی گودرزی یکشنبه، ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
تور مجازی کوت دازور؛ ساحلی رویایی در مدیترانه

کوت دازور یکی از سواحل بسیار زیبا و خوش آب‌وهوای فرانسه است که در دریای مدیترانه قرار دارد. در این مطلب، در قالب تور مجازی به این ساحل زیبا سر می‌زنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۶ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ به‌روزرسانی شده است.

دریای مدیترانه یکی از بزرگ‌ترین مناطق آبی جهان است و قسمت‌های زیادی از خشکی‌های کره‌ زمین را به یکدیگر مرتبط می‌کند. این پهنه‌ آبی از شمال به اروپا، از جنوب به آفریقا و از شرق به سرزمین‌های شام و آناتولی می‌رسد.

کشور فرانسه یکی از سرزمین‌هایی است که دریای مدیترانه در دسترس مردمانش قرار گرفته است. فرانسه یکی از مهم‌ترین نقاط تورسیتی اروپا است و قرارگیری آن در کنار دریای مدیترانه، یک ظرفیت خاص برای جذب گردشگران جهان را ایجاد کرده است.

کوت دازور (Côte d'Azur) یکی از مناطق ساحلی مدیترانه است که در کشور فرانسه واقع شده است. آب‌وهوای بکر در کنار مناظر به‌شدت زیبا، از جمله جاذبه‌های این منطقه هستند. در این قسمت از سری مطالب تور مجازی، به فرانسه می‌رویم و از ساحل ساحل دیدنی کوت دازور، بازدید می‌کنیم.

شهرهای نیس و آنتیب (Antibes) از جمله بزرگ‌ترین شهرهای منطقه‌ کوت دازور هستند. آنتیب را یونانی‌ها در قرن ششم قبل از میلاد کشف کردند. با وجود اینکه آنتیب شهری کوچک‌تر از نیس است، بزرگ‌ترین منطقه‌ بندری کوت دازور را شکل داده است. این شهر پیش‌تر با نام انتی‌پولیس شناخته می‌شد. قلعه‌ خاندان گریمالدی (Château Grimaldi) یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر آنتیب است. این قلعه در قرن ۱۲ میلادی و روی یک تپه بنا شد. در دوره‌های مختلف تاریخ، از این قلعه به‌عنوان دژ، اقامتگاه، پادگان نظامی و قلعه‌ خانوادگی خاندان گرمالدی استفاده شده است.

فورت کره (Fort Carré)، یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی آنتیب است. این قلعه در سال ۱۵۶۵ و در قسمت‌های شمالی منطقه بنا شده است. این قلعه هم مثل دیگر قلعه‌های فرانسه، پیشینه‌ تاریخی عمیقی دارد و از آن به‌عنوان جایی که ناپلئون را به‌مدت دو هفته میزبانی کرد،‌ یاد می‌شود. امروزه،‌ قلعه‌ فورت کره توسط یک پارک محاصره شده است.

مهم‌ترین جاذبه‌ دیدنی آنتیب، بندر این شهر است که وجود قایق‌های بادبانی فراوان، زیبایی خاصی به آن داده است. این بندر در سال ۱۹۶۰ میلادی تاسیس شد و یکی از بندرهای رومیان بود. این بندر بسیار بزرگ، از بنادر مختلف و پرتعدادی تشکیل شده و مناظر بسیار زیبای آن، توجه بسیاری از توریست‌ها را به خود جلب می‌کند. بندر گریمود (Port Grimaud) از دیگر مناطق دیدنی کوت دازور است. این بندر که در خلیج سنت تروپز (Saint-Tropez) واقع شده، از جمله مناطق معروف کوت دازور است و آن را با عنوان «ونیز فرانسوی» می‌شناسند.

خانه های ساحلی کوت دازور

به‌وسیله بخشی که در بالا قرار داده شده است، می‌توانید به‌صورت مجازی از کوت دازور بازدید کنید. کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه