بهترین تفریح‌ هایی که می‌توانید در سنگاپور تجربه کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
بهترین تفریح‌ هایی که می‌توانید در سنگاپور تجربه کنید

در سنگاپور می‌توانید تفریح‌های جذابی نظیر بازدید از باغ‌های گیاه‌شناسی، سافاری شبانه در باغ‌وحش سنگاپور، گشت‌وگذار در باغ‌های خلیج و استراحت در جزیره سنتوزا را تجربه کنید.

سنگاپور به‌عنوان یک مقصد گران‌قیمت در دنیا شناخته می‌شود؛ اما این همه‌ی ماجرا نیست و به‌واسطه‌ی داشتن فرهنگ غنی و متنوع، گردشگران می‌توانند گشت‌وگذار دلپذیری در سراسر شهر داشته باشند. غذاهای این منطقه از به‌صرفه‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا به حساب می‌آیند. مردم محلی نیز رفتار دوستانه‌ای دارند؛ سیستم حمل‌ونقل شهری کارآمد است و پیاده‌روهای فوق‌العاده خوبی در این شهر وجود دارد.

در سنگاپور می‌توان تفریح‌های مختلفی انجام داد و از جاذبه‌های متعددی دیدن کرد که در این مقاله از کجارو به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم. در این فهرست، مواردی ذکر شده است که اگر آن‌ها را انجام دهید، می‌توانید سنگاپور را مثل یک فرد بومی بگردید و تجربه‌ی متفاوتی به‌دست آورید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

از باغ‌های خلیج دیدن کنید

باغ های خلیج سنگاپور

«باغ‌های خلیج» (Gardens by the Bay) با فضای وسیعی به مساحت ۱۰۱ هکتار، از سه باغ ساحلی مجزا به نام باغ جنوبی خلیج، باغ شرقی خلیج و باغ مرکزی خلیج تشکیل شده است که باغ مرکزی خلیج به‌عنوان نقطه‌ی پیوند باغ‌های جنوبی و شرقی عمل می‌کند. سازه‌های فلزی درخت‌مانند، شاید ویژگی بارز این مجموعه باشد. در باغ‌های خلیج از معماری خارق‌العاده‌ای استفاده شده است؛ به‌طوری که این درختان غول‌آسا علاوه بر تولید برق، آب باران را جمع‌آوری و به کاهش سطح دی‌اکسید کربن در جو زمین کمک می‌کنند. در این سازه‌های فلزی، هزاران درخت به کار گرفته شده است و از همین رو ظاهری منحصربه‌فرد پیدا کرده‌اند.

دو سازه‌ی غول‌پیکر این باغ از طریق پلی بزرگ در آسمان به هم متصل شده‌اند که «OCBC Skyway» نام دارد. گردشگران می‌توانند در این گذرگاه بین زمین و آسمان قدم بزنند و سنگاپور را از زاویه‌ای متفاوت ببینند؛ به‌خصوص هنگام غروب خروشید که می‌توان چشم‌انداز زیبایی از «مارینا بی سندز» (Marina Bay Sands)، «چرخ‌وفلک پرنده سنگاپور» (Singapore Flyer) و کل مجموعه‌ی باغ‌های خلیج را به نظاره نشست.

باغ های خلیج سنگاپور

بخش جذاب باغ‌های خلیج را می‌توان دو گنبد بزرگ موسوم به «گنبد گل» و «جنگل ابر» دانست. جنگل ابر، آبشاری دارد که دومین آبشار فضای داخلی در دنیا محسوب می‌شود و هدف از طراحی آن، ساخت نمونه‌ای کوچک از جنگل ابر در دنیای واقعی بوده است.

گنبد گل و جنگل ابر، از بخش‌های جذاب باغ‌های خلیج هستند

گنبد گل هم از هزاران گل و مجسمه‌ی زیبا تشکیل شده است که قطعا برای هر گردشگری جذاب خواهد بود؛ هرچند اگر محدودیت زمانی دارید، می‌توانید از آن صرف‌نظر کنید. بیشه ابردرختان، باغ کودکان، باغ‌های موضوعی گل‌کاری، بازار گل و فضای رویداد اصلی از جمله جاهای دیدنی این باغ هستند.

اگر در مرکز شهر اقامت دارید، به‌راحتی می‌توانید تا باغ‌های خلیج پیاده‌روی کنید. علاوه بر این، گرفتن تاکسی نیز گزینه‌ا‌ی مقرون‌به‌صرفه است. در صورتی که کارت گردشگری سنگاپور داشته باشید، می‌توانید سوار خط مترو «سیرکل لاین» (Circle Line) یا «داون‌تاون لاین» (Downtown Line) شده و در ایستگاه مترو «Bayfront MRT» پیاده شوید.

برای صرف غذا به هاکر سنتر بروید

سنگاپور

سنگاپور در سال ۱۹۶۷ از مالزی جدا شد و از آن زمان اقدامات زیادی برای پیشرفت کشور انجام داده است که یکی از اولین موارد آن، به حل‌وفصل معضل غذاهای غیربهداشتی توسط فروشنده‌های خیابانی مربوط می‌شد. راهکار سنگاپور برای این قضیه، راه‌اندازی مراکز دولتی فروشنده‌های خیابانی در سراسر کشور بود. به این ترتیب، فروشنده‌های خیابانی می‌توانستند با اجاره‌ی ارزان در این ‌فودکورت‌ها مستقر شوند و غذاهای خود را بفروشند. دولت مکلف شد که رعایت قوانین سختگیرانه‌ی بهداشتی توسط فروشنده‌ها را کنترل کند.

در حال حاضر، هاکر سنترها (مراکز فروشنده‌های دوره‌گرد)، به مراکز غذاخوری مردم محلی تبدیل شده‌اند و در نتیجه غذا خوردن در یکی از آن‌ها، جزو بهترین تجربه‌ها در سنگاپور به شمار می‌رود؛ به‌ویژه که غذاها ارزان، بهداشتی و کاملا خوشمزه هستند. روتی پراتا، می گورنگ، لاکسا و سامبا را این مراکز حتما امتحان کنید.

در خیابان اورچارد خرید کنید

خیابان اورچارد

در تمام دنیا، سنگاپور را به‌عنوان مرکزی برای خرید می‌شناسند و هیچ‌ جایی در سنگاپور، معروف‌تر از «خیابان اورچارد» (Orchard Road) نیست. اینجا یکی از بهترین مکان‌های شهر برای بازدید است و مراکز خرید مدرن بی‌شماری در آن فعالیت می‌کنند. در این محل می‌توانید اکثر مغازه‌های بوتیک، برندهای لوکس و معروف دنیا همچون گوچی یا پرادا را پیدا کنید که مغازه‌های متعددی در این خیابان دارند.

اگر اهل خرید هستید، پس خیابان اورچارد بهترین مکان برای شما است؛ اما در صورتی که سفری ارزان را در پیش گرفته‌اید، بهتر است سری به «لاکی پلازا» (Lucky Plaza) بزنید که در وسط خیابان قرار دارد و شامل مغازه‌های ارزان می‌شود. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، باز هم این خیابان ارزش دیدن دارد و برای فرار از گرمای سنگاپور می‌توانید از هوای خنک داخل مغازه‌ها استفاده کنید.

بازدیدی از پارک ذخیره مک ریچی داشته باشید

جاذبه های سنگاپور

«ذخیره‌گاه مک ریچی» (Macritchie Reservoir)، قدیمی‌ترین ذخیره‌گاه کشور به شمار می‌رود. دولت سنگاپور این فضای سبز بسیار وسیع در مرکز جزیره را به‌خوبی حفظ کرده است. این پارک دارای مسیری چهارساعته است که از طریق آن می‌توان به دورتادور جزیره سر زد. حیات‌وحش فراوانی در پارک وجود دارد که در میان آن‌ها تعدادی زیادی از حیوانات بومی سنگاپور نیز دیده می‌شود.

در پارک ذخیره ماکریتچی از تعامل با حیوانات، از جمله میمون‌ها بپرهیزید

در بازدید از پارک ذخیره مک ریچی از تعامل با حیوانات، از جمله میمون‌ها بپرهیزید. در وسط پارک، یک گذرگاه مهیج از بالای درختان می‌گذرد که می‌توانید از روی این پل معلق در ارتفاع ۲۵ متری قدم بزنید و از طبیعت اطراف لذت ببرید. در واقع این پل، گزینه‌ای عالی برای دیدن جنگل از بالا است؛ هرچند عبور از روی آن به افرادی توصیه نمی‌شود که ترس از ارتفاع دارند.

اگر میمونی در جنگل دیدید، این نکته‌ها را رعایت کنید: به هیچ حیوانی غذا ندهید؛ این موضوع شامل حال میمون‌ها نیز می‌شود. حواستان به غذای همراهتان باشد و آن را در ته کیف خود قرار دهید. هیچ تماس مستقیمی با میمون‌ها نداشته باشید؛ این حیوانات شاید بانمک باشند؛ اما تهاجمی و پرخاشگر هم هستند.

در محله چینی‌ها به خرید و خوردن بپردازید

محله چینی ها سنگاپور

محله‌ی چینی‌ها در مرکز شهر سنگاپور قرار دارد و برج‌های آسمان‌خراش بر فراز آن خودنمایی می‌کنند. این منطقه مملو از مغازه‌ها، غرفه‌ها و بازارهایی است که انواع و اقسام سوغاتی و یادگاری را می‌فروشند. با این اوصاف می‌توان گفت که این محله، بهترین مکان برای خرید سوغات و هدیه در سنگاپور به شمار می‌رود.

«معبد سری ماریامان» (Sri Mariamman Temple) و «معبد یادگار مقدس دندان بودا» (Buddha Tooth Relic Temple) در محله‌ی چینی‌ها قرار دارند و از همین رو راهی عالی برای تجربه‌ی فرهنگ‌های متنوع هستند. معبد سری ماریامان، یک معبد هندو است که فضای داخلی مملو از تزیینات و رنگ و مجسمه‌ی خدایان هندو در گوشه‌وکنار آن خودنمایی می‌کند و می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد. این معبد شگفت‌انگیز، چندین بار مرمت و بازسازی شده است؛ هرچند شکل اصلی آن هیچ تغییری نکرده است.

معبد یادگار مقدس دندان بودا هم ارزش دیدن دارد. این مجموعه معبد و موزه بودایی، پنج طبقه است و می‌توانید به گشت‌وگذار در آثار تاریخی آن بپردازید.

علاوه بر اینکه می‌توانید خریدهای ارزان و خوبی در محله‌ی چینی‌ها داشته باشید، در اینجا برخی از بهترین غذاهای چینی سنگاپور فروخته می‌شود که می‌توانید حسابی دلی از عزا درآورید؛ پس حتما برنج هاینانی و دامپلینگ (کوفته) در «مرکز غذای مکسول» (Maxwell Food Centre) را امتحان کنید.

بازدید از اسکله‌ کلارک و پارک مرلیون را از دست ندهید

اسکله کلارک سنگاپور

«اسکله‌ی کلارک» (Clarke Quay)، محلی قدیمی در مرکز شهر سنگاپور است که اکنون به یک مرکز تفریحی بزرگ با رستوران، کافه و مراکز خرید تبدیل شده است و محل رفت‌‌وآمد گردشگران و اهالی سنگاپور محسوب می‌شود. علاوه بر پل‌هایی که از روی رودخانه‌ها عبور کرده‌اند و می‌توانید روی آن‌ها قدم بزنید، قایق‌هایی نیز در این منطقه برای گشت‌وگذار وجود دارد. با پیاده‌روی در امتداد این اسکله می‌توانید در نهایت به «هتل مارینا بی سندز» برسید؛ در طول مسیر هم فرصت‌های متعددی برای عکاسی پیدا خواهید کرد؛ به‌خصوص که با غروب خورشید، نور هتل به سطح آب می‌تابد و تصاویر جذابی ایجاد می‌کند.

در این منطقه علاوه بر جدیدترین محصولات برندهای مطرح می‌توانید محصولاتی از قبیل صنایع دستی، اشیای سفالی، زیورآلات، آثار منبت‌کاری و... را از دست‌فروش‌ها بخرید. به‌غیر از مغازه و مرکز خرید، این منطقه به داشتن رستوران‌های عالی هم شهرت دارد. همچنین امکانات و مراکز تفریحی مختلف، آن را به یکی از جاهای دیدنی سنگاپور تبدیل کرده است.

پارک مرلیون

«پارک مرلیون» (merlion-park)، از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری سنگاپور است که به‌دلیل نصب تندیس باشکوه و عجیب مرلیون، تلفیقی از سر شیر و بدن ماهی، به‌عنوان نماد سنگاپور شهرت دارد. این مجسمه در سال ۲۰۰۲ به پارک مذکور منتقل شد و اگر در امتداد مسیر پیاده‌روی حرکت کنید، حتما با آن مواجه خواهید شد. علاوه بر مجسمه مشهور مرلیون، منظره‌ی زیبای خلیج مارینا از این پارک نیز خاطره‌ای جذاب برای شما خواهد ساخت. اگر در طول سفر وقت کافی داشتید، حتما سری به این پارک بزنید و تصاویری فراموش‌نشدنی از پارک و مجسمه‌ی مرلیون بگیرید.

از موزه تمدن‌ های آسیایی بازدید کنید

موزه تمدن های آسیایی سنگاپور

برای درک بهتر تاریخ و فرهنگ سنگاپور راهی «موزه تمدن‌‌های آسیایی» (Asian Civilisations Museum) و «گالری ملی» (National Gallery) شوید و ضمن آشنایی با تمدن‌های آسیایی، از ارتباط آن‌ها با تاریخ سنگاپور بیشتر بدانید. آثار موزه تمدن‌های آسیایی، مراحل شکل‌گیری تمدن‌های آسیای شرقی از آغاز تاکنون و همچنین تاثیرپذیری این کشور از تمدن اسلامی را نشان می‌دهند. آثار هنری، اشیای تاریخی، لوازم منازل قدیمی و برخی ظروف چینی از جمله اشیای این موزه هستند. در این موزه، فروشگاهی فعالیت می‌کند که سوغاتی‌های بومی سنگاپور را می‌فروشد و می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد.

بازدید از «موزه پراناکان» (Peranakan Museum) نیز می‌تواند گزینه‌ی دیگر پیش روی گردشگران برای آشنایی با فرهنگ و پیشینه‌ی این مرزوبوم باشد. این موزه از ۱۰ گالری تشکیل شده که بیش از ۱۲۰۰ اثر از صنایع دستی چین نظیر نقره، طلا، ظروف چینی، جواهرات، منسوجات، غذا و اقلام مذهبی را به نمایش گذاشته است.

اگر مدت‌زمان اقامت‌تان در سنگاپور مصادف با «تجربه دویست‌سالگی سنگاپور» (Singapore Bicentennial Experience) بود، بازدید از آن را در برنامه‌ی خود قرار دهید؛ چراکه با این رویداد بزرگ چندرسانه‌ای می‌توانید اطلاعات بیشتری از تاریخ و فرهنگ سنگاپور به دست آورید.

قدمی در عرب استریت و کوچه حاجی بزنید

حاجی لین سنگاپور

 عرب استریت، مرکز تجمع جامعه اسلامی سنگاپور است. در این مکان خلاقانه می‌توانید چندین پاتوق و کافه‌ی شیک پیدا کنید؛ از جمله «کافه کامپونگ گلام» (Kampong Glam Cafe) که ارزش دیدن دارد و غذای «می سیام» آن جزو بهترین‌های سنگاپور است. «مسجد سلطان» (Masjid Sultan) از مساجد ملی سنگاپور به شمار می‌رود و بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. این مسجد که از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین مساجد سنگاپور است، سالن‌های بزرگ و زیبایی برای برگزاری نماز و مراسم مذهبی دارد که از محبوبیت خاصی در نزد مسلمانان برخوردار است. برای حضور در این مسجد، لباس مناسب و پوشیده به تن کنید.

«کوچه حاجی» (Haji Lane) هم خیابانی نمادین در سنگاپور است که در محله عرب‌ها قرار دارد و ساختمان‌های رنگارنگ آن به حدی دیدنی هستند که می‌توانید تصویر آن‌ها را در پست اینستاگرام خود قرار دهید. در این خیابان، بوتیک‌های مستقل، محصولاتی از قبیل پوشاک و زیورآلات و حتی دوربین‌های قدیمی را می‌فروشند و در نتیجه از بهترین مقاصد خرید برای کسانی است که به‌دنبال کالاهای خاص و فوق‌العاده می‌گردند. در طول بازدید خود شاهد بوتیک‌های رنگارنگ با محصولات متنوع، ویترین‌های جذاب و نقاشی‌های دیواری شگفت‌آور خواهید بود.

سافاری شبانه را در باغ ‌وحش سنگاپور تجربه کنید

باغ وحش سنگاپور

«باغ وحش سنگاپور» (Singapore Zoo) در سال ۱۹۷۳ افتتاح شد و در ابتدا کار خود را با حدود ۳۰۰ جانور از ۷۰ گونه آغاز کرد؛ هرچند امروزه این مجموعه بسیار گسترده‌تر شده و حیوانات آن به تعداد ۲۸۰۰ جانور از ۳۰۰ گونه رسیده است. طراحی باغ‌وحش به‌گونه‌ای است که حیوانات در فضای آزاد زندگی می‌کنند و بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق نمایشگاه‌ها و برنامه‌های ویژه به بسیاری از جانوران نزدیک شوند.

در باغ‌وحش سنگاپور می‌توانید تجربه‌ی منحصربه‌فردی داشته باشید؛ چراکه به شما امکان می‌دهد حیوانات شبانه را در زیستگاه طبیعی‌شان مشاهده کنید؛ حیواناتی که اغلب در ساعات معمول باغ‌وحش خواب هستند. در سافاری شبانه با یک تور تراموا همراه می‌شوید و شانس تماشای حیوانات در شب را خواهید داشت یا حتی می‌توانید سافاری شبانه‌ای را رزرو کنید که سرویس رفت‌وبرگشت نیز دارد.

برای استراحت راهی جزیره سنتوزا شوید

جزیره سنتوزا

جزیره‌ی کوچک «سنتوزا» (Sentosa) در سواحل جنوبی سنگاپور قرار دارد و با یک پل به جزیره‌ی اصلی سنگاپور متصل می‌شود. این جزیره از لحاظ تاریخی به‌عنوان یک پایگاه نظامی استفاده می‌شد؛ اما اکنون توسط دولت به یک جاذبه مهم گردشگری تبدیل شده است. در جزیره سنتوزا، علاوه بر جاذبه‌ها و تفریح‌های متعددی همچون فعالیت‌های هیجانی و ورزشی، فضای غذاخوری، فروشگاه و مرکز خرید، زمین گلف و هتل لوکس نیز به چشم می‌خورد. از جذاب‌ترین قسمت‌های جزیره برای گردشگران می‌توان به آکواریوم سنگاپور، ‌سه ساحل مصنوعی و موزه مادام توسو اشاره کرد.

سواحل مصنوعی این جزیره، ماسه‌های سفیدی دارد که به‌خوبی نگه‌داری می‌شوند و از آنجا که خلیج‌های آن توسط یک سری تور محافظت می‌شوند، جای امنی برای شناکردن به حساب می‌آیند. رستوران‌های جزیره نیز در همین سه ساحل مستقر شده‌اند تا رفاه بهتری برای گردشگران مهیا شود. از میان این سه ساحل ساخت دست بشر، «ساحل تانجانگ» (Tanjong beach) بهترین گزینه به شمار می‌رود؛ چراکه دورترین ساحل به جزیره‌ی اصلی بوده و در نتیجه ساکت‌تر است.

به استودیو یونیورسال بروید

یونیورسال استودیو سنگاپور

یکی از بهترین تفریح‌ها برای خانواده‌هایی که با کودک خود به سنگاپور سفر کرده‌اند، خوش‌گذرانی در «استودیو یونیورسال» (Universal Studios) واقع در جزیره‌ی سنتوزا است که انواع سرسره‌ها، نمایش‌ها و جاذبه‌های مهیج را در خود جای داده است. بلیط این مجموعه حدود ۷۰ دلار آمریکا هزینه برمی‌دارد. اگر در طول فصل شلوغ گردشگری یا آخر هفته به استودیو یونیورسال می‌روید، بهتر است یک کارت گردشگری «Express Pass» بگیرید تا دیگر درگیر صف‌های طولانی نشوید.

در مقایسه با سایر پارک‌های دنیا، شاید این مجموعه با ۲۴ جاذبه کاملا کوچک به نظر برسد؛ اما راحت می‌توانید یک روز تمام را در اینجا سپری کنید، بدون اینکه برایتان خسته‌کننده یا کسالت‌بار شود. برای اینکه بهترین استفاده را از زمان خود ببرید، از سمت راست ورودی یونیورسال شروع کنید و به‌تدریج به‌سراغ جاذبه‌های پارک بروید.

اگر کارت گردشگری «Singapore Tourist Pass» یا «EZ-Link Card» را دارید، با مترو به «Harbourfront» بروید. در غیر این صورت می‌توانید یک تاکسی بگیرید. در ادامه باید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در یک مسیر پیاده‌روی چوبی راه بروید یا از قایق‌های گاندولا استفاده کنید.

گشت‌وگذاری در باغ‌های گیاه‌شناسی سنگاپور داشته باشید

باغ گیاهشناسی سنگاپور

«باغ‌های گیاه‌شناسی سنگاپور» (Singapore Botanic Gardens) که به یک موسسه علمی مدرن در سطح جهانی برای حفاظت و آموزش‌وپرورش گیاهان تبدیل شده است، در سال ۱۸۵۹ تاسیس شدند و در قلب شهر سنگاپور قرار دارند. این باغ‌ها، نمایشی دیدنی از گل و گیاهان هستند؛ ضمن اینکه کاربرد تاریخی گیاهان در فرهنگ سنگاپور را به نمایش می‌گذارند. نمایش گیاهان به‌گونه‌ای است که نشان می‌دهد کدام گیاهان برای غذا به کار می رفتند و کدام‌یک کاربردهای دیگری نظیر ساخت سرپناه را داشته‌اند.

«باغ ملی ارکیده» (National Orchid Garden) که به‌عنوان یکی از بهترین باغ‌های ارکیده در دنیا شناخته می‌شود، بیش از ۱۰۰۰ گونه ارکیده و ۲۰۰۰ گونه گیاه پیوندی را در خود جای داده است. پس این باغ را در صدر فهرست بازدیدهای خود از سنگاپور قرار دهید که بسیار دیدنی و مفرح است. ورود به باغ‌های گیاه‌شناسی سنگاپور رایگان است؛ اما برای بازدید از باغ ملی ارکیده باید پنج دلار بپردازید که صرف نگهداری از باغ می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه