۶ نکته برای تجربه‌ یک ماه عسل مفرح

علی گودرزی
علی گودرزی پنجشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
۶ نکته برای تجربه‌ یک ماه عسل مفرح

قطعا ماه عسل برای هر شخصی، یکی از خاطره‌انگیزترین و لذیذترین سفرهای عمرش است. در این مقاله به طرح ۶ نکته می‌پردازیم که تجربه‌ی ماه عسل شما را مفرح‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

با وجود اینکه آیین ازدواج در نقاط مختلف دنیا با رسوم مختلف و متنوعی برگزار می‌شود، اما یک موضوع در تمامی این رسوم مشترک است و آن، رفتن زوج‌ها به ماه عسل است. ماه عسل رفتن یک آیین مفرح و جذاب است که طی آن، زوجی که به‌تازگی پیوند ازدواجشان صورت گرفته، طی یک ماه و به‌دور از خانواده و آشنایان، به سفر می‌روند؛ سفری که طی آن، زوج‌ها بهتر از قبل با یکدیگر آشنا می‌شوند و پس از طی کردن رسومی مانند نامزدی و عروسی،‌ حالا می‌توانند از فرصت ایجاد شده برای استراحت و آماده شدن جهت شروع یک زندگی پر فراز و نشیب، استفاده کنند. 

از آنجایی که ماه عسل رفتن هم جزو فعالیت‌های مسافرتی محسوب می‌شود،‌ انتخاب یک مقصد مناسب و تخمین مخارج سفر، از جمله چالش‌هایی است که ممکن است سراغ زوجین بیاید. در این مقاله چند راه مختلف را در دسترستان قرار می‌دهیم که تجربه‌ی ماه عسل رفتن‌تان را ارتقا می‌دهد و آن‌ را به یک تجربه‌ی مفرح تبدیل می‌کند. همراه کجارو باشید.

۶ نکته برای مفرح شدن ماه عسل که در این مطلب آن‌ها را مرور می‌کنیم:

بودجه خود را تعیین کنید

اشتراک

تعیین کردن بودجه قبل از هر سفر، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که مسافران باید انجامش بدهند. وقتی این سفر «ماه عسل» باشد، قضیه مهم‌تر و اساسی‌تر از همیشه است. ماه عسل یک سفر عادی و روتین نیست و اولین سفر یک زوج به‌حساب می‌آید. در نتیجه و به احتمال بسیار زیاد، این زوج در سفر خود تفریحات مختلف و خریدهای متنوعی را هم خواهند داشت. برای همین، تعیین بودجه، مدیریت و پیش‌بینی خرج‌های احتمالی، اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند. در وهله‌ی اول، زوج‌ها باید مقصد خود را به‌دقت انتخاب کنند. آن‌ها باید بدانند که بودجه‌ی سفر به این مقصد را دارند یا خیر. از آنجایی که مواردی مثل اسکان یافتن در مقصد و اقدام به خرید اقلام مختلف به‌دنبال این سفر خواهند آمد، در نتیجه انتخاب مقصد، رزرو محل اسکان و تعیین قسمتی از مخارج برای فعالیت‌های تفریحی و خریدهای مختلف، شدیدا مهم و حیاتی است.

مرخصی گرفتن

برنامه ریزی سفر

در این سال‌هایی که فعالیت‌های تحصیلی و شغل‌هایی که داریم روی سبک زندگی‌مان سایه انداخته‌اند و محدودیت زمانی ایجادشده ناشی از این موارد، سفر رفتن را برایمان سخت کرده‌اند، حتی یک سفر ساده رفتن هم دردسرهای خاص خودش را دارد. چه برسد که بخواهیم به یک ماه عسل طولانی و جذاب برویم! برای همین، زمانی که می‌خواهید برای ماه عسل خود برنامه‌ریزی کنید، حتما این را هم در نظر داشته باشید که از محل کار یا محل تحصیلتان، به‌مدت چند روز (بسته به‌مدت زمان سفر) مرخصی بگیرید. قطعا هیچ زوجی دوست ندارد که ماه عسل بسیار شیرین خود را با تماس‌ها و پیام‌های متعدد هم‌کارها و هم‌کلاسی‌های خود برای یادآوری غیبت‌ها و تکالیف متعدد، خراب کند!

بدانید که از سفرتان چه تجربه‌ای را می‌خواهید

از آنجایی که ماه عسل اولین مسافرتی‌ست که به عنوان یک زوج متاهل تجربه می‌کنید بهترین تجربه‌های جدید را همراه با یکدیگر کسب کنید

قبل از اینکه برای رفتن به ماه عسل خودتان را آماده کنید، ابتدا از خودتان بپرسید که از این سفر، چه تجربه‌ای را دوست دارید به‌دست بیاورید؟ این موضوع کاملا به سلیقه و خلقیات زوجین بستگی دارد. آیا دوست دارند به یک منطقه‌ی سرسبز بروند و صرفا با اسکان در این منطقه، از آرامش کنار همدیگر بودن لذت ببرند؟ یا آینکه آیا دوست دارند به یک منطقه‌ی تجاری بسیار بزرگ با فروشگاه‌هایی از برندهای معروف بروند و حسابی خرید کنند؟ قبل از برنامه‌ریزی و تصمیم برای سفر، بهتر است که این موضوع را برای خود روشن کنید تا بتوانید از سفری که می‌روید، نهایت لذت را ببرید.

برای ماه عسل رفتن عجله نکنید!

برنامه ریزی سفر

اکثر افراد فکر می‌کنند که ماه عسل، دقیقا پس از سرگرفتن مراسم عروسی و به‌دنبال این مراسم باید توسط زوجین، پیگیری شود. به‌طوری که مثلا فردای مراسم عروسی، زوج سریع سراغ ماه عسل رفتن بروند! موارد بسیار زیادی در رایج شدن این طرز فکر نقش داشته است که یکی از آن‌ها، فیلم و سریال‌های تلوزیون هستند که اکثر آن‌ها هم هیچ اشتراکی با واقعیت ندارند! راستش را بخواهید، برگزاری و برپایی مراسم‌های مختلفی که به رویداد عروسی می‌انجامد، به‌اندازه‌ای برای عروس و داماد سخت و خسته‌کننده است که پس از انجام شدن تمام آن‌ها، زوج به یک استراحت طولانی نیاز دارد. در نتیجه، قبل از رفتن به ماه عسل و برنامه‌ریزی برای آن، نگاهی به تقویم بیندازید و روزهای پس عروسی را هم در نظر داشته باشید. هرگز لازم نیست برای ماه عسل رفتن عجله کنید؛ چراکه تعجیل در برپایی این سفر، به ماه عسلی می‌انجامد که هر روز آن را مشغول خستگی در کردن هستید و حداقل میزان لذت را هم شاید نتوانید از آن دریافت کنید. مهم‌ترین چیز این است که از سفری که می‌خواهید بروید، نهایت لذت ممکن را ببرید. در نتیجه حتی اگر استراحتتان به کنسل شدن ماه عسل مورد نظر انجامید، هرگز ناراحت نشوید. بالاخره اولین سفری که قرار است بروید، موعدش فرا می‌رسد. چه فردای مراسم عروسی چه یک ماه بعد از آن!

شرایط آب و هوای را در نظر داشته باشید

آب و هوا سنگاپور

رفتن به ماه عسل،‌ مثل سایر سفرهایی است که در طول عمر خود تجربه‌ می‌کنیم. در نتیجه، قبل از ثبت کردن تاریخ سفر و آماده کردن همه‌چیز، وضعیت آب‌وهوای جاده و مقصد را در نظر داشته باشید. اگر قرار نیست یک سفر جاده‌ای را تجربه کنید، در نظر گرفتن شرایط جوی مقصد کافی است. وضعیت آب‌وهوایی مقصدی که می‌خواهید مدتی را در آن زندگی و تفریح کنید، در لذتی که سفر به‌شما منتقل می‌کند، تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. پس حواستان را حسابی جمع کنید تا بهترین مقصد را در بهترین زمان ممکن انتخاب کنید.

الگو گرفتن از ماه عسل آشنایان یا افراد معروف!

ماه عسل در سانتورینی

گاهی اوقات پیش می‌آید که ایده‌ی خاصی برای مقصد ماه عسل‌تان نداشته باشید یا اینکه ندانید دوست دارید در مقصد، به چه فعالیت‌هایی بپردازید. اینجا است که بهترین کار، الگو گرفتن از دوستان، آشنایان یا حتی افراد معروف است. یک نگاه به اطراف خود بیندازید، با دوستانتان صحبت کنید یا در اینترنت،‌ ماه عسل افراد معروف مثل ورزشکارها و خواننده‌ها را بررسی کنید. این کار باعث می‌شود تا مقصدهایی احتمالا جدید و جذاب به ذهن شما خطور کند و با مواردی کاملا جدید آشنا شوید. افراد مشهور معمولا سراغ مقصدهایی می‌روند که در عین نه‌چندان مشهور بودن، بهترین آب‌وهوا و بهترین خدمات مسافرتی را ارائه می‌کنند. در نتیجه، حواستان به این مورد هم حسابی جمع باشد.

این ۶ نکته از جمله مواردی بود که توجه به آن‌ها، به آفرینش یک ماه عسل به‌شدت جذاب و مفرح برای شما کمک می‌کند. اگر نکاتی جدید به ذهنتان می‌رسد که در این مقاله ذکر نشده، حتما آن‌ها را با کجارو درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع frugaltravelguy

دیدگاه