مرزهای مالدیو از اوایل تابستان به روی گردشگران باز می‌شود

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
مرزهای مالدیو از اوایل تابستان به روی گردشگران باز می‌شود

وزیر گردشگری مالدیو در آخرین اظهارات خود اعلام کرد که مرزهای این کشور از تاریخ یکم ژوئیه (۱۱ تیر) به روی گردشگران خارجی بازخواهد شد.

با کاهش آمار شیوع ویروس کرونا در برخی از نقاط جهان، بسیاری از کشورها تصمیم دارند به‌زودی مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی باز کنند تا سفر و گردشگری به حالت عادی بازگردد. تاکنون کشورهای بسیاری برنامه خود را برای میزبانی از گردشگران اعلام کرده‌اند.

جمهوری مالدیو، یکی از شناخته‌شده‌ترین مقاصد گردشگری جهان، پس از کاهش نرخ شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، قصد دارد تا ماه بعد، مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی باز کند. این کشور به‌منظور اعمال شرایط جدید گردشگری، دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای را برای محافظت در مقابل ویروس کووید ۱۹ در دستور کار خود دارد.

«علی وحید» (Ali Waheed)، وزیر گردشگری مالدیو اعلام کرده است که این کشور از یکم ژوئیه (۱۱ تیر)، میزبان گردشگران خارجی خواهد بود. به گردشگرانی که از چین، هند، کره جنوبی و سریلانکا و کشورهای خاورمیانه با پروازهای بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی قطر ایرویز، اتحاد و امارات ایرلاین به مالدیو سفر می‌کنند، اجازه ورود داده خواهد شد. به بازدیدکنندگانی که با هواپیماهای شخصی یا قایق‌های تفریحی به مالدیو می‌رسند نیز، از اول ژوئن (۱۲ خرداد)، اجازه ورود به مالدیو داده شده است.

مالدیو، کشوری است که اقتصاد آن، وابستگی زیادی به صنعت گردشگری دارد. سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص این کشور (GDP)، حدود ۲۸ درصد و بیش از ۶۰ درصد ذخایر خارجی آن است؛ اما متاسفانه پس از بسته شدن مرزهای مالدیو در انتهای ماه مارس (اوایل فروردین)، در پی شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، درآمد حاصل از گردشگری به پایین‌ترین حد خود در تاریخ این کشور رسید.

طبق گزارش‌های وزارت گردشگری این کشور، مالدیو قرار است به‌عنوان مقصدی برای «گردشگری امن» و «کشور عاری از کووید» به جهانیان معرفی شود تا فعالیت‌های گردشگری دوباره از سر گرفته شوند و بازدیدکنندگانی که می‌خواهند در دنیای پس از همه‌گیری سفر کنند، به این مقصد جذب شوند. در این گزارش آمده است که مرزهای مالدیو دیگر نمی‌توانند به‌مدت طولانی بسته بمانند.

مقامات، همکاری خود را با نمایندگان صنعت مربوطه برای ایجاد «دستورالعمل‌های لازم برای شروع مجدد سفر و گردشگری در مالدیو» از ماه ژوئیه آغاز کرده‌اند. البته، مالدیو کماکان از ورود مسافران از ۱۲ کشور در خطر از جمله ایتالیا، اسپانیا، انگلستان و آمریکا، ممانعت به عمل خواهد آورد.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه