ارزانترین و گرانترین شهرهای شمال ایران برای خرید ویلا

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
ارزانترین و گرانترین شهرهای شمال ایران برای خرید ویلا

انتخاب بهترین شهر شمال برای خرید ویلا، با توجه به تنوع زیاد از نظر موقعیت شهرهای شمالی، ساحلی یا جنگلی بودن، قیمت و هزینه‌ای که قرار است بپردازید، انتخاب ساده‌ای نیست.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

زندگی در شمال، دریچه‌ای به دنیایی سبز

در دنیای امروز و با وجود تمام مشغله‌ها برای ذهن انسان، هر فردی نیاز به گذراندن اوقاتی خارج از فضای شهری و هیاهوی دنیای کار و اجتماع داره. افراد زیادی که خسته از روزمرگی‌های شلوغ خودشان هستند و برای تعطیلات، همیشه آسایش و استراحتی را دور از خونه برنامه‌ریزی میکنن.

شمال کشور ایران، از توریستی‌ترین مناطق کشور محسوب می‌شود که هر بار در تعطیلات، پذیرای سیل عظیمی از مسافران است. این علاقه‌مندان، گاهی تنها به سپری کردن یک تعطیلات در این مناطق خوش و آب و هوا راضی نمی‌شوند و به فکر اقامت‌های طولانی‌تری هستند.

این‌جاست که به بحث خرید ویلا در شمال کشور می‌رسیم که از انتخاب‌های بسیار محبوب، در حوزه‌ی مسکن و املاک است.

در ادامه‌ این مقاله، قراره از شهرهایی که «گران‌ترین ویلاها» و همین طور شهرهایی که «ارزان‌ترین ویلاها» در شمال رو دارند، بپردازیم.

این نوع ویلاها با قیمت‌های استثنائی در شهرهای زیادی وجود دارند. همین موضوع، سبب لاکچری بودن خرید ویلا در رامسر، متل قو، ایزدشهر و تقاضای زیاد برای خرید ویلای ارزان در چمستان، آمل، نور و... شده است.

چرا شهرهای شمال کشور؟

شمال ایران از گذشته تا الان، همیشه مورد استقبال مردم بوده و از محبوبیت زیادی هم برخودار است؛ به شکلی که از تعطیلات دو روزه تا فصل تابستان و تعطیلی مدارس، جاده‌های شمال از شلوغ‌ترین جاده‌های کشور هستند.

از جذابیت‌هایی که شهرهای شمالی دارند، می‌توان به موارد زیادی اشاره کرد از جمله:

  • آب و هوای بسیار عالی
  • نزدیکی به شهر تهران
  • کامل بودن امکانات شهری
  • طبیعت بی‌نظیرش، از جنگل‌های مختلف تا سواحل
  • کم‌هزینه بودن مسافرت داخلی، نسبت به مسافرت‌های خارجی
  • وجود گزینه‌های مختلف برای مقصد و...

بسیاری از مشاغل، به‌صورت فصلی در شهرهای استان مازندران و گیلان رونق پیدا می‌کنند. مطرح‌ترین آن‌ها بازار ویلا در شمال است.

بازار ویلا در شمال، از مواردی است که برای مردم بومی مناطق شمالی درآمد‌زا است. علاوه بر آن گزینه‌ی خرید ویلا در شمال برای بسیاری از مردم هم محبوب محسوب می‌شود.

شرایط خرید ویلا در شهرهای شمالی ایران

همان طور که اشاره شد، افراد بر اساس مدت اقامت و برنامه‌ی زمان‌بندی‌شان، دیگر نیازشان با اجاره‌ ویلا برطرف نمی‌شود و در نتیجه به انتخاب گزینه‌ی «خرید ویلا در شمال» می‌رسند.

شاخص‌های برتری موجود در شمال کشور، از جمله آب و هوای بی‌نظیر، طبیعت بکر و زیبا، وجود دریا و سواحل مختلف آن و... سبب شده که از اقامت و گذران اوقات فراغت در شهرهای شمالی استقبال زیادی شود.

از دلایل دیگر استقبال مردم از خرید ویلا در شمال، نزدیکی این محدوده به قسمت مرکزی کشور و به‌خصوص شهر تهرانه، که سبب شده مردم، خسته از آلودگی هوا و هیاهوی تمام‌نشدنی اون، به شهرهای شمالی روی بیاورند.

خرید ویلا در شمال

بهترین شهرهای شمال برای خرید ویلا کدامند؟

به سبب پرجمعیت بودن مناطق شمالی و تراکم جمعیت متفاوت آن‌ها، شهرهای شمال به‌صورت متمرکز در کنار هم قرار گرفته‌اند؛ این موضوع باعث شده تا فاصله‌ی شهری بین آن‌ها کمتر شود.

با این‌حال تفاوت‌های زیادی بین این شهرها وجود دارد، که علاوه بر یکپارچگی، خون‌گرمی و دوست‌داشتنی بودن مردم این منطقه، چهره‌ متفاوتی به هر کدوم از این مناطق بخشیده است.

در بین لیست بلند بالای شهرهای شمال کشور، برخی از آن‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردارند و همچنان تقاضاهای زیادی به‌سمت آن‌ها است.

هر چند این محبوبیت در دو استان اصلی مناطق شمالی که گیلان و مازندران است، شرایط متفاوتی دارد. از بین این لیست بهترین‌ها، می‌توان به شهرهایی اشاره داشت:

  • رشت و تالش زیباترین شهرهای شمال
  • آستانه اشرفیه بهترین شهر تفریحی
  • فومن از محبوب‌ترین شهرها
  • رامسر، لاهیجان و متل قو از گران‌ترین‌ها
  • چمستان، نور و آمل، شهرهای زیبا و ارزان قیمت مازندران

مسلما دلایل محبوبیت یک شهر، می‌تواند موارد متفاوتی رو شامل شود، اما گاهی همین محبوبیت به‌تنهایی بر روند قیمت‌ها تاثیر چشمگیری دارد.

ویلاهای لاکچری شمال و گرانترین شهرهای آن

بسیاری از شهرهای شمالی از امتیازات زیادی برخوردارند و همین شاخصه‌ها، آن‌ها رو به صدر لیست بهترین‌ها و گران‌ترین‌ها برده است.

معیارهای زیادی بر خرید ویلا در شمال که امروز بخش پررونقی در حوزه‌ی مسکن محسوب می‌شود، تاثیر می‌گذارد. این موارد، اثر مهم و برجسته‌ای بر شاخص قیمت ویلا در شمال دارد.

معیارهایی مثل مرز مشترک با دریا و سواحل مناسب، امکانات تجاری و خرید، طبیعت دیدنی و جاذبه‌های گردشگری، از مواردی‌ هستند که این افزایش قیمت را ایجاد می‌کنند.

کدام شهرهای شمال ویلاهای گران‌قیمت تری دارند؟

در لیست گران‌ترین شهرها، بین دو استان مازندران و گیلان، تفاوت‌هایی دیده می‌شود، اما هر دو استان دارای شهرهایی با گرانترین ویلاها هستند. ویلاهایی که چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ امکانات از لوکس‌ترین‌ها به شمار می‌روند و برای خود شهرتی دارند.

البته لازم به ذکر است که برای هیچ شهری، نمی‌توان یک برچسب قطعی مثل گران‌ترین یا ارزان‌ترین زد و نظرات بر اساس میانگین قیمت‌ ویلا در این شهرهای شمالی است.

خرید ویلا در شمال

گرانترین شهرهای گیلان برای خرید ویلای مدرن

نزدیکی به دریا از مواردیه که می‌تواند آمار خرید ویلا در یک شهر رو خیلی بالا ببرد. به همین خاطر در استان گیلان هر چی بیشتر به‌سمت شهرهایی که به دریا نزدیک هستند، می‌رویم؛ می‌بینیم که ویلاهای لوکس‌تری ساخته شده‌اند.

در نتیجه، می‌توان شهرهایی مثل لاهیجان و لنگرود رو در صدر لیست گران‌قیمت‌ ترین‌ها قرار داد. اما همچنان به شهرهایی مثل آستانه، املش و سیاهکل هم می‌توانیم اشاره کنیم که از ویلاهایی مدرن و شیک برخوردارند.

خرید ویلای ساحلی در لاهیجان

لاهیجان یکی از سبزترین شهرهای استان گیلان است. این شهر به سبب نزدیکی به دریا و برخورداری از جنگل، گزینه‌ی مناسبی برای سفر محسوب می‌شود.

تمام این موارد سبب شده که بازار ویلاهای لوکس در لاهیجان، حسابی پررونق باشد. از بهترین مناطق لاهیجان برای خرید ویلا، می‌توان به شیطان کوه لاهیجان اشاره کرد.

خرید ویلا در ارتفاعات لنگرود و سیاهکل

اگه از سفر به شمال فقط قصد دیدن دریا رو ندارید و از آب و هوای شرجی فراری هستید، به شما مناطق کوهستانی گیلان رو پیشنهاد می‌دهیم.

بسیاری از مناطق کوهستانی و جنگلی با آب و هوای بی‌نظیرشون، مثل سیاهکل و دیلمان انتخاب خیلی مناسبی برای خرید ویلا است. علاوه بر اون ارتفاعات بلندتر مناطق شمالی، مثل لنگرود هم برای خرید ویلاها بسیار محبوب هستند که از بهترین مناطق لنگرود برای خرید ویلا، لیلاکوه است.

بازار خرید ویلا در شهر رشت

خرید ویلا در شهرهایی مثل رشت رو برای شمایی پیشنهاد می‌کنیم که وابسته زندگی شهری هستید و نمی‌توانید از امکانات رفاهی شهری دل بکنید. شهری مثل رشت با بافت مدرن و ساخت و سازهای لوکسش همچنان انتخاب افراد بسیاری است.

خرید ویلا در شمال

گران‌ترین شهرهای مازندران برای خرید ویلاهای خاص

مرز مشترک داشتن با دریا، از مواردی است که استان گیلان رو هم مثل مازندران برای خرید ویلاهای لوکس مطرح کرده است. استان مازندران، شهرهای زیادی را دارد که خرید ویلا در آن‌ها رونق زیادی دارد.

برای خرید ویلا در مازندران، هر چی به‌سمت غرب پیش برویم، به شهرهای بیشتر و محبوب‌تری برمی‌خوریم.

البته باید گفت همچنان محبوب‌ترین و گرون‌ترین شهر مازندران، شهر رامسر است؛ اما می‌توان به متل قو، چالوس، شهسوار و بابلسر هم برای خرید ویلا توجه خاصی داشت.

انواع ویلاهای ساحلی و جنگلی در رامسر

رامسر شهر سبز و دوست‌داشتنی ایران که جاذبه‌های زیادی هم برای جذب گردشگر دارد. این شهر به‌دلیل نزدیکی به دریا از یک سمت و مجاورت با رشته‌ کوه‌ها و جنگل از سمت دیگر، بازار خریدوفروش ویلای پر تب و تابی دارد.

خرید ویلا در رامسر، از اولین انتخاب‌های متقاضیان ویلا در شمال است. برای این افراد انواع مختلفی از ویلا هم وجود دارد، از ویلاهای ساحلی تا ویلاهای جنگلی که این افراد می‌توانند بر حسب نیازشان انتخاب کنند.

خرید لاکچری ترین ویلاها در متل قو (سلمانشهر)

متل قو شهری که به‌لحاظ توریستی در استان مازندران بسیار مطرح است. شهر متل قو، انتخاب بسیاری از مشتریان خرید ویلا در شمال است. این شهر موقعیت جغرافیایی عالی‌ دارد و از جاده کنارگذر ساحلی و جنگلی برخوردار است.

این موقعیت استثنائی، جاذبه‌های چشم‌نواز و لوکس بودن ویلاها و شهرک، خریدوفروش ویلا در متل قو رو رونق بخشیده است.

خرید ویلا در چالوس انتخابی مناسب برای تهرانی‌ها

چالوس یکی از شهرهایی محسوب می‌شود که رنج قیمت ویلاها در اون، از انعطاف زیادی برخوردار است. به همین علت، خرید ویلا در چالوس رو هم برای افرادی که به‌دنبال ویلای لوکس هستند و هم برای افرادی که به‌دنبال ویلاهای ارزان در شمال هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

علاوه بر اینها، ویلا در چالوس انواع مختلفی دارد؛ از ویلاهای ساحلی گرفته تا ویلاهای شهری و جنگلی.

خرید ویلا در شمال

نگاهی به ارزانترین شهرهای شمال برای خرید ویلا

اشاره کردیم که رنج قیمت ویلا در شمال متغیر است و نمی‌توانیم یک شهر رو به‌صورت مطلق گرون یا ارزان تلقی کنیم. اما با بررسی میانگین قیمت ویلاها می‌توانیم به یک نتیجه کلی‌تر برسیم و برخی شهرها را دسته‌بندی کنیم.

بر اساس این تحلیل و بررسی‌ها، شهرهایی مثل چمستان، آمل، نور و فریدون‌کنار و... گزینه‌هایی در لیست ارزان‌ترین شهرها برای خرید ویلا هستند.

رونق بازار ویلاهای ارزان قیمت در چسمتان

شهر چمستان قلب سبز مازندران است. شهری که از زیبایی چیزی کم نداره و همین همیشه محبوبش کرده است. خرید ویلا در چمستان، سهم عظیمی در بازار خریدوفروش ویلاهای شمال دارد.

حق انتخاب زیادی برای مشتریان ویلا در چمستان وجود دارد، به‌خصوص برای افرادی که به‌دنبال ویلاهای ارزان‌تر در شمال هستند. در نتیجه، اگر انتخاب شما شهر چمستان است، ویلاهای ارزان ‌تر را هم در اون می‌توانید پیدا کنید.

خرید ویلا در نور، آمل و...

شهرهای نام برده شده به سبب برخی دلایل، از نظر خرید ویلاهای لوکس و گران کمتر مطرح هستند و بیشتر، انتخاب افرادی محسوب می‌شوند که به‌دنبال ویلای ارزان در شمال هستند.

البته که باید اشاره کرد این شهرها از انواع جاذبه‌ها و امکانات برخوردار هستند اما برای بازار ویلاهایی با قیمت ارزان‌تر بیشتر مطرح است.

شمال کجا ویلا بخرم؟ ویلای ارزان یا گران؟

با توجه به تغییرات زیاد قیمت ویلا، پیشنهاد می‌کنیم به «سایت ۲نبش» سر بزنید. با مراجعه به این سایت می‌توانید از جدیدترین قیمت‌ها برای خرید ویلا در تمامی شهرهای شمالی کشور مطلع شوید. همچنین مشاوران متخصص زیادی در شهرهای شمالی کشور در این سامانه هستند که می‌توانند برای خرید ویلا به شما مشاوره بدهند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه