۲۵ راهکار صنعت گردشگری برای ایمن‌سازی سفر

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۸
۲۵ راهکار صنعت گردشگری برای ایمن‌سازی سفر

هرکدام از شرکت‌های فعال در صنعت گردشگری، برای ایمن‌سازی سفر و جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا راهکار خاصی را در پیش گرفته است.

پاندمی کرونا، علاوه بر آنکه خسارت‌های بسیاری به صنعت سفر وارد کرد، باورهای مسافران نسبت به ایمنی سفر را نیز دچار خدشه کرد. در حال حاضر که این صنعت در آستانه شروع به کار مجدد قرار گرفته است، شرکت‌های دست‌اندرکار در امر سفر تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا برای حفظ ایمنی همه طرح‌ها و خط مشی‌های جدیدی تصویب کنند و در همین راستا تن به تغییرهای زیادی داده‌اند. چند نمونه از سیاست‌های جدیدی که مجموعه‌ها و کشورهای مختلف دنیا برای این هدف اتخاذ کرده‌اند را در ادامه این مقاله از کجارو می‌خوانید. 

راهکارهایی که اهالی صنعت گردشگری برای ایمن‌سازی سفر به کار می‌گیرند:

۱. الزامی شدن استفاده از ماسک در هواپیماها

الزام به پوشیدن ماسک در فرودگاه ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

بیشتر شرکت‌های هواپیمایی مسافران را ملزم خواهند ساخت تا در دوره پاندمی کروناویروس، از ماسک استفاده کنند

شرکت‌های هواپیمایی بسیاری مانند یونایتد، امریکن و دلتا قوانین جدیدی مانند الزام همه سرنشینان هواپیما به پوشیدن ماسک را به تصویب رسانده‌اند. گزارش‌هایی به گوش می‌رسد مبنی براینکه برخی از مسافران از این قوانین پیروی نمی‌کنند؛ اما به‌تازگی هفت شرکت هواپیمایی آمریکایی با هم به توافق رسیده‌اند که پیش از رسیدن مسافران به فرودگاه، آن‌ها را در جریان این قانون قرار بدهند و جریمه‌های سختی برای قانون‌شکنان وضع کنند. منظور از جریمه‌های سخت، اخراج از هواپیما و حتی ممنوعیت از پرواز با هواپیماهای هرکدام از این شرکت‌های هواپیمایی است.

۲. یونیزاسیون اتاق‌های هتل

یونیزاسیون اتاق‌های هتل برای جلوگیری از شیوع کرونا

درهای باز اتاقی در هتل پیش از تحویل آن به مهمانان جدید

شماری از هتل‌ها از فناوری‌های جدیدی برای ایمن ساختن اتاق‌ها برای مهمانان خود استفاده می‌کنند. هتل «هیئت ریجنسی گراند رزرو» (Hyatt Regency Grand Reserve) در پورتوریکو علاوه بر اینکه هر سه روز یک بار اتاق‌ها را به‌طور کامل نظافت می‌کند، پس از هر بار تحویل گرفتن اتاق از مسافران آن‌ها را به‌مدت سه ساعت یونیزاسیون می‌کند. برای این کار از مولکول‌های هوای دارای بار الکتریکی برای ضدعفونی و پاکسازی هوای اتاق از ذرات معلق، میکروب‌ها و بوهای مختلف استفاده می‌شود. پژوهش‌های انجام شده حاکی از آن است که یونیزاسیون می‌تواند مانع از گسترش ویروس‌هایی مانند کووید ۱۹ بشود.

۳. صدور و توزیع کارت عضویت برای استفاده از امکانات بهداشتی توسط هتل‌ها

مراقبت‌های بهداشتی هتل‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا

مهمان‌خانه مانتیژ پالمتو بلاف می ریور

تمامی «تفرجگاه‌ها و هتل‌های فور مانتیژ» (Four Montage Hotels & Resorts) و دو مورد از شعبه‌های شرکت «هتل‌ها و تفرجگاه‌های پندری» (Pendry Hotels & Resorts) امتیاز ویژه‌ای را در اختیار مهمانان خود قرار داده‌اند: حق استفاده از تسهیلات مراقبتی بهداشتی به‌همراه امکانات کامل پزشکی. سرویس مراقبت‌های بهداشتی مجازی که به‌صورت شبانه‌روزی در تمام روزهای هفته در دسترس است، از طریق یک اپلیکیشن موبایلی و به‌مدت ۳۰ روز در اختیار مهمانان قرار داده می‌شود. مهمانان می‌توانند از خدماتی مانند بازنویسی نسخه، ارزیابی‌های سلامتی راه دور و ویزیت توسط پزشک در یکی از دفاتر «One Medical» بهره‌مند بشوند.

۴. رعایت اصول بهداشتی با استفاده از فناوری UV

 استفاده از فناوری UV در فرودگاه برای جلوگیری از شیوع کرونا

فرودگاه بین‌المللی پیتزبورگ با همکاری شرکت فناوری کارنگی رباتیک فناوری UV را با هدف میکروب‌کشی در پایانه‌های خود به کار گرفت

از متروها و اتوبوس‌های شهری نیویورک گرفته تا هتل‌های ITC، بخش‌های زیاد و متنوعی در صنعت سفر وجود دارند که از نور فرابنفش با اهداف مختلف استفاده می‌کنند. لامپ‌های فرابنفش در کشتن ویروس کووید ۱۹ و ویروس‌هایی مانند سارس، آنفلوانزا و ابولا موثر است. شاید به‌زودی شاهد استفاده از این لامپ‌ها در فرودگاه‌ها باشید. فرودگاه بین‌المللی پیتزبورگ با نصب آن‌ها در ربات‌هایی که کف سالن‌ها را تمیز می‌کنند، می‌خواهند فرودگاه را از شر این ویروس منحوس برهانند.

۵. اجرای طرح‌های جدید بهداشتی توسط کارگزاران تورهای مسافرتی

اتوبوس گردشگری

اتوبوس گردشگری «پیور دیسکاوریز»

همین اواخر، انجمن کارگزاران تورهای مسافرتی ایالات متحده آمریکا (USTOA) با چند انجمن و گروه صنفی دیگر متحد شدند تا اصول جدید بهداشتی و ایمنی را برای اعضای خود معرفی کنند. برگزارکنندگان تورهای مختلف در حال حاضر اقدامات بهداشتی جدیدی را برای ایمن نگه داشتن مسافران خود در برابر انواع ویروس‌ها اجرا می‌کنند. برخی از آن‌ها اقدام به نصب دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده دست در ناوگان حمل‌ونقلی خود کرده‌اند و برخی نیز دوره‌های آموزشی لازم را برای رعایت فاصله فیزیکی، غربالگری درمانی اجباری و کنترل دمای بدن لمس افراد برای راهنمایان تورها برگزار می‌کنند.

۶. قوانین جدید TSA

قوانین جدید TSA

مسافران در حال عبور از صف امنیتی TSA

TSA برای جلوگیری از گسترش کووید ۱۹ در فرودگاه‌ها قوانین جدیدی را به تصویب رسانده است. به‌عنوان مثال، مسافران دیگر کارت‌های پرواز خود را به دست کارمندان TSA نمی‌دهند؛ بلکه آن را تا مرحله بازرسی پیش خود نگه می‌دارند. غذا باید درون کیسه‌های پلاستیکی شفاف نگه‌داری شوند و در آخر در سطل مخصوص آن‌ها انداخته بشوند. شایعه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه TSA مشغول خرید اسکنرهای حرارتی برای چک‌کردن دمای بدن مسافران است. از زمانی که گفته شد ویروس کرونا در افراد مبتلا ایجاد تب می‌کند، همه امیدوار شده‌اند که این‌گونه دستگاه‌ها بتوانند از گسترش این بیماری در فرودگاه‌ها و هواپیماها جلوگیری کند.

۷. صف‌های دیجیتال در پارک‌های موضوعی

ورودی پارک یونورسال استودیو در فلوریدا

ورودی پارک یونیورسال استودیو در فلوریدا

پارک‌های موضوعی نیز مانند خیلی از حوزه‌های دیگر قوانین جدیدی را برای بازدیدکنندگان خود به تصویب رسانده‌اند که موضوعات چون لزوم رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را شامل می‌شود. پارک یونیورسال اورلاندو نیز اعلام کرده است که صف‌های ترن‌های هوایی و سایر تفریح‌ها به‌صورت مجازی انجام می‌شود. مهمانان صف‌های مجازی تشکیل می‌دهند و زمانی که نوبت‌شان برای سوار شدن رسید، به آن‌ها اطلاع داده می‌شود. حتی روند پارک خودرو نیز در این پارک به‌صورت دیجیتالی درآمده و برای جدا نگه داشتن بازدیدکنندگان از هم، تغییرهایی در زمان پارک به وجود آمده است.

۸. الزام به انجام تست کووید ۱۹

الزام به انجام تست کووید ۱۹

پرسشنامه سلامتی کووید ۱۹

تقریبا تمامی دست‌اندرکاران صنعت سفر تست‌های حرارتی را روی کارمندان خود انجام می‌دهند. برخی از آن‌ها حتی پا را از آن هم فراتر گذاشته‌اند و کارمندان خود را واداشته‌اند تا به‌طور منظم تست کووید ۱۹ بدهند. شرکت «مایسون پریوی» (Maison Privee) نیز یکی از آن‌ها است. این شرکت خدماتی که در دبی به اجاره روزانه ملک به مسافران مشغول است، از کارمندان و پیمانکاران خود خواسته است که به‌طور مرتب با استفاده از کیت تست سریع COVID-19 Igm، خود را از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا آزمایش کنند. آلاسکا نیز رویه مشابهی را در پیش گرفته و از همه مسافران خواسته است که تست فوق را انجام بدهند. شرکت هواپیمایی ایرلاین نیز به‌عنوان اولین شرکت هواپیمایی در سطح جهان اقدام به انجام تست ویروس کرونا روی مسافران خود می‌کند.

۹. صندلی‌هایی با حداقل ۲ متر فاصله با یکدیگر

صندلی‌هایی با حداقل ۶ فوت فاصله با یکدیگر در ریزورت ها

اقامتگاه‌های پالاس ریزورت استخرهایی خارق‌العاده دارد که خالی مانده‌اند

برای تعطیلات تابستان دنبال یک استخر یا ساحل خوب می‌گردید؟ یکی از استراحتگاه‌هایی که برای این کار انتخاب بکنید که قوانین سختگیرانه‌ای را درباره فاصله اجتماعی در استخرها و ساحل‌های خود به تصویب رسانده است. برخی نیز به‌زودی استفاده از اپلیکیشن Solay را شروع می‌کنند. مهمانان با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند صندلی‌ها و سایبان‌هایی را برای خود رزرو کنند که حداقل ۲ متر با سایرین فاصله دارند.

۱۰. دیوارهایی از جنس پلکسی‌گلاس

دیوارهایی از جنس پلکسی‌گلاس

موانع امنیتی پلکسی‌گلاس متعلق به شرکت هواپیمایی دلتا

اگر وارد هتل شدید و جلوی پیشخوان آن چشمتان به یک مانع پلکسی‌گلس افتاد تعجب نکنید. جلوی کانتر فرودگاه نیز ممکن است چنین موانعی نصب بشود. در حقیقت، اماکن زیادی هستند که به استفاده از این‌گونه موانع برای حفظ فاصله بین مشتریان و کارمندان خود علاقه‌مند شده‌اند.

۱۱. اسپری‌پاشی الکترواستاتیک

اسپری‌پاشی الکترواستاتیک

کابین‌های هواپیما با استفاده از دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده الکترواستاتیک گندزدایی می‌شوند

علاوه بر نظافت با استفاده از نور فرابنفش و یونیزاسیون اتاق‌ها، راهکارهای فنی دیگری نیز وجود دارند که هتل‌ها و ایرلاین‌ها برای ضدعفونی به آن متوسل می‌شوند: اسپری‌پاشی الکترواستاتیک. هتل‌های ماریوت از این دستگاه‌ها در تمامی بخش‌های هتل استفاده می‌کند. این نوع از ضدعفونی که در سطحی هم‌تراز با استانداردهای بیمارستانی انجام می‌شود، یکی از مطلوب‌ترین روش‌های مبارزه با ویروس کرونا است که CDC و WHO آن را به‌شدت توصیه می‌کنند.

۱۲. نشان‌هایی برای اثبات ایمنی اماکن

نشان‌هایی برای اثبات ایمنی در صنعت گردشگری

یکی از شعبه‌های کرایه خودروی هرتز

شرکت‌های مسافرتی مختلف به‌زودی برای اثبات این موضوع که پس از نظافت کامل و ضدعفونی اتاق‌ها، هیچ‌کس وارد آن‌ها نشده است، اقدام به مهروموم‌سازی درها با استفاده از یک نشان مخصوص خواهند کرد. هتل‌های هیلتون و شرکت کرایه خودروی هرتز تصمیم گرفته‌اند برای آنکه آرامش خیال را به‌طور کامل به مهمانان خود بازگردانند، انجام همین کار را در دستور کار خود قرار بدهند.

۱۳. فاصله زمانی بین اسکان مهمان‌ها در یک اتاق

عکس: لوگوی Airbnb روی نمایشگر تلفن همراه هوشمند

لوگوی Airbnb روی نمایشگر کوچک یک تلفن همراه هوشمند

ویروس کرونا در حالت عادی بین چند ساعت تا چند روز خواهد مرد. بنابراین، شرکت‌هایی که به اجاره املاک و مستغلات به مسافران مشغول هستند، با اتکا به همین موضوع و بدون اینکه سیاست جدیدی در پیش بگیرند، به ادامه کار خود مشغول هستند. به‌عنوان مثال، اگر یکی از میزبانان Airbnb نتواند با خود را با پروتکل‌های بهداشتی جدید این شرکت – از جمله لزوم ایجاد وقفه ۲۴ ساعته بین پذیرش مهمان‌ها – وفق بدهد، می‌توانند تقاضای Booking Buffer کنند. این ويژگی که به‌تازگی به امکانات این سایت افزوده شده است، مدت زمان لازم برای خالی ماندن ملک موردنظر برای پذیرش مهمان‌های جدید را تعیین می‌کند که در حال حاضر، مدت زمان ۷۲ ساعت برای آن در نظر گرفته شده است.

۱۴. انجام تست حرارتی

انجام نظارت‌های حرارتی در دیزنی

انجام نظارت‌های حرارتی در دیزنی

تست‌های حرارتی پیش از سوار هواپیما یا کشتی شدن قانون جدیدی است که تازگی‌ها رایج شده است. اما مختص به آن‌ها نیست و در حوزه‌های دیگری از صنعت سفر نیز مشاهده می‌شوند. شرکت‌های هواپیمایی با استفاده از حرارت‌سنج‌های غیرلمسی مسافران خود را از لحاظ ابتلا به ویروس کرونا مورد غربالگری قرار می‌دهند. کسانی که دمای بدن‌شان بالاتر از ۱۰۰٫۴ درجه فارنهایت باشد اجازه ورود به هواپیما را نخواهند داشت. فرودگاه‌های کانادا انجام این‌گونه تست‌ها را برای همه مسافران اجباری کرده است.

۱۵. کلیدهای دیجیتالی و پذیرش مهمان به‌صورت مجازی

کلیدهای دیجیتالی و پذیرش مهمان به صورت مجازی در هتل ها

کانتر چک-این در استراحتگاه ویندهام گراند اورلاندو ریزورت بانت کریک

انتظار می‌رود که از تعداد کلیدهای پلاستیکی هتل‌ها و چک‌این‌های حضوری کمتر و کمتر بشود. به‌جای آن، خودتان را برای آن آماده بکنید که صنعت سفر هرچه بیشتر از گذشته به‌سمت دیجیتالی شدن پیش برود. هتل‌ها در حال حرکت به‌سمت چک‌این‌های مجازی با استفاده از تماس تلفن یا حتی کیوسک‌های دیجیتالی هستند. برخی از آن‌ها کلیدهای دیجیتالی را تنها از پشت تلفن به مشتریان خود تحویل می‌دهند. حالا که تعامل بین کارمندان و مهمانان در حال کمتر شدن است، همگان امیدوار هستند که انجام این سرویس‌ها به‌صورت دیجیتال بتواند ایمنی و سلامتی همه را حفظ کند.

۱۶. تعطیلی بوفه‌های صبحانه در هتل‌ها

صبحانه هتل پس از شیوع کرونا

صبحانه‌های جدید و بسته‌بندی شده هتل‌ها 

وقت خداحافظی با برخی از سرویس‌های ویژه هتل‌ها فرا رسیده است. بوفه‌های صبحانه یا به‌طور کلی همه بوفه‌های سلف‌سرویس از هتل‌ها، کشتی‌ها و رستوران‌ها حذف خواهد شد؛ چراکه ریسک آلودگی در این موارد بسیار بالا است. صبحانه‌های بسته‌بندی‌شده یا صبحانه در اتاق جای این سرویس‌ها را خواهد گرفت. پیشخدمت‌ها نیز از هتل‌ها حذف خواهند شد؛ چراکه برخی از این افراد هم‌اکنون با استفاده از دستگاه‌های مختلف مشغول ضدعفونی همه بخش‌های هتل هستند.

۱۷. طراحی دوباره هتل‌ها برای فاصله‌گذاری بیشتر

علائم رعایت فاصله اجتماعی در هتل‌ها

نشانه‌های رعایت احتیاط با دقت بسیار در همه استراحتگاه‌‌ها و تفرجگاه‌ها نصب خواهد شد

هتل‌ها مشغول انجام تغییراتی در طراحی و دکور خود هستند تا بتوانند هرچه بیشتر فاصله اجتماعی را برای مهمانان خود فراهم کنند. به‌عنوان مثال، در «وودلندز ریزورت»، مهمانان اکنون شاهد هستند که روی زمین نشانه‌هایی برای رعایت فاصله اجتماعی نصب شده و همه جای محوطه، ایستگاه‌هایی برای ضدعفونی دست‌ها مشغول به کار است. همچنین، برنامه‌های عمرانی جدیدی در دست اجرا است تا به حفظ فاصله بین افراد کمک کنند. به‌عنوان مثال، صندلی‌ها حذف می‌شوند، میزها به‌جای دیگری منتقل می‌شوند و نیمکت‌ها در راهروها و ورودی‌ها دوباره و با چیدمانی جدید نصب می‌شوند تا فضای بیشتری آماده بشود.

۱۸. تقبل هزینه‌های کووید ۱۹

تقبل هزینه های پزشکی برای درمان کرونا در قبرس

ساحل نیسی، جزیره قبرس

برخی مقصدهای پرطرفدار سفر همه تلاش خود را برای جذب بازدیدکننده انجام می‌دهند. حتی برخی هزینه‌های پزشکی افرادی که در حین سفر به آنجا به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند را نیز به عهده می‌گیرند. قبرس هزینه مسکن، غذا، نوشیدنی و داروی افراد را می‌پردازد و آن‌ها را در بیمارستان بستری می‌کند. همراهان بیمار نیز در طول درمان بیمار در یک هتل قرنطینه خواهند شد. تنها هزینه‌ای که به عهده مسافر خواهد بود، هزینه انتقال به فرودگاه و رزرو مجدد بلیط پرواز خود برای رفتن به خانه است.

۱۹. ضدعفونی چمدان‌ها

ضدعفونی کردن چمدان‌ها در فرودگاه ها

ضدعفونی بارها در گیت فرودگاه

اگر نگران آن هستید که چمدان‌های‌تان به ویروس کرونا آلوده بشود، حتما خوشحال خواهید شد که بدانید برخی از هتل‌ها و فرودگاه‌ها اقداماتی برای ضدعفونی کردن بارهای مهمانان خود در نظر گرفته‌اند. «وان هتل» (1Hotels) چمدان‌ها را با تکنولوژی UV ضدعفونی می‌کند. فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی در دهلی نو نیز همین کار را با چمدان و کفش مسافران انجام می‌دهد.

۲۰. امکانات جدید در اتاق هتل‌ها

امکانات جدید هتل ها در زمان شیوع کرونا

امکانات رفاهی هتل‌ها اکنون شامل مایع ضدعفونی‌کننده، ماسک و دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده است

مسائلی از قبیل کافه، لباس، بالش‌های تزئینی و دفتر یاداشت فانتزی در حال از اتاق‌های هتل‌ها حذف شده‌اند و جای خود را به امکانات جدیدی مانند دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده، ماسک و ماده ضدعفونی دست داده‌اند. با اینکه این موارد را نمی‌توان از آن جمله امکانات رفاهی برشمرد که هر کسی انتظار آن‌ها را می‌کشد، اما در حقیقت «امکانات ایمنی ضروری هستند که برای محدود کردن شیوع کرونا به‌شدت موردنیاز هستند».

۲۱. به کار گماردن ناظرانی برای رعایت اصول بهداشتی

هتل فور سیزن سان فرانسیسکو

هتل فور سیزن سان فرانسیسکو

مجموعه هتل‌های فور سیزن (Four Seasons) پاندمی کرونا را جدی گرفته‌اند و ماموران بهداشتی خود را در همه هتل‌ها متسقر کرده‌اند. این کارمندان مسئولیت اجرای پروتکل‌های ایمنی و بهداشت جدید، نظارت بر اجرای سیاست‌های جدید و یافتن راه‌های جدید برای ارتقای سطح ایمنی مهمانان را به عهده دارند.

۲۲. صندلی‌های خالی در هواپیماها و فرودگاه‌ها

نمایی داخلی از هواپیمایی با صندلی‌های خالی

نمایی داخلی از هواپیمایی با صندلی‌های خالی

شرکت‌های هواپیمایی نیز درست مانند پارک‌های موضوعی به فکر اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی بین مشتریان خود افتاده‌اند. بنا بر گزارش‌ها، برخی از شرکت‌های هواپیمایی عملکرد بهتری نسبت به سایرین داشته‌اند و در این میان، به نظر می‌رسد که آلاسکا ایرلاین بهتر از همه بوده است. اگر ایرلاین‌ها نتوانند مسافران در هواپیما از هم دور نگه دارند، این اجازه را به آن‌ها می‌دهند که پرواز خودرا لغو یا به زمان دیگری موکول کنند.

۲۳. اجاره ویلا یا کل هتل

اجاره ویلا یا کل هتل

مسافرخانه آئورا در نیویورک

برخی از هتل‌ها این حق را به مهمانان خود می‌دهند که کل هتل را اجاره کنند و این دلیل را برای کار خود مطرح می‌کنند که اگر فردی بداند که تنها مهمان یک هتل است، احساس بهتر و اطمینان خاطر بیشتری خواهد داشت. هتل «اینز آو آئورا» (The Inns of Aurora) این امکان را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد تا سه عدد از پنج هتل آن‌ها را به‌طور کامل اجاره کنند. هتل‌هایی مانند «جی‌ال بار رانچ ریزورت اند اسپا» (JL Bar Ranch Resort & Spa) نیز ویلا تازه تاسیس «آرچرز نست ویلا» (Archer’s Nest Villa) را به‌تازگی به مهمانان خود معرفی کرده است که خانه‌ای شخصی با استخر و امکان دسترسی کامل به امکانات استراحتگاه است.

۲۴. تفریح‌ها و تورهای شخصی بیشتر

طلوع آفتاب در پارتیشن آرک در پارک ملی یوتا آرکس

طلوع آفتاب در پارتیشن آرک در پارک ملی یوتا آرکس

اجرای بسیاری از تورهای گروهی بزرگ در حال حاضر متوقف شده است. تورهای شخصی جدیدی که مرکز «موآب ادونچر» (Moab Advanture Center) برگزار می‌کند نمونه‌ای بارز از تلاش‌های آژانس‌های برگزارکننده تورهای گردشگری است که تلاش می‌کنند با تورهای خصوصی خود را سر پا نگه دارند. تورهای جدید و شخصی آن‌ها شامل سافاری برای حداقل ۹ نفر، موج‌سواری خصوصی و سفرهای اکتشافی خصوصی در دره‌های عمیق و باریک است. این تجربه‌های خانوادگی و خصوصی به‌خوبی می‌توانند جایگزین ایمن و جالبی برای سفرهای گروهی باشند.

۲۵. در انتظار بازگشایی

آفریقای  جنوبی

آفریقای جنوبی خاص و تماشایی

برخی از شرکت‌های مسافرتی، اپراتورهای تور، هتل‌ها، مقصدها و کشتی‌ها کاری را انجام می‌دهند که فکر می‌کنند بهترین کار ممکن برای ایمن نگه داشتن مسافران است: تعطیلی و منتظر نگه داشتن آن‌ها. به‌عنوان مثال، کشور آفریقای جنوبی تصمیم ندارد که مرزهای خود را تا سال ۲۰۲۱ به روی مسافران خارجی باز کند. هدف آن‌ها حفظ سلامتی شهروندان و ساکنان خود و نیز، مسافران است که گاهی فقط با انتظار کشیدن است که میسر می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع travelpulse

دیدگاه