ترکیه «تدابیر گردشگری امن» را به جهان معرفی کرد

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا دوشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۳
ترکیه «تدابیر گردشگری امن» را به جهان معرفی کرد

وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری ترکیه، نشستی را با حضور سفرای کشورهای جهان و اصحاب رسانه‌های بین‌المللی در آنتالیا با محوریت معرفی تدابیر گردشگری امن برگزار کرد.

وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری ترکیه، به‌عنوان اولین کشور اروپایی مجری سیستم مدرک گردشگری امن، به‌منظور ارائه خدمات گردشگری به تمام جهان در دوران پاندمی ویروس کرونا (موسوم به کووید ۱۹) برنامه‌ای با حضور سفیران ۵۰ کشور مختلف جهان و همچنین اصحاب رسانه‌های بین‌المللی در آنتالیا برگزار کرد.

در این برنامه که تحت عنوان «کشف مجدد» با مسئولیت محمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، برگزار شد فرصتی در اختیار مهمانان برنامه قرار گرفت تا بتوانند خدمات ارائه شده در چارچوب گردشگری امن را در محل بررسی و ارزیابی کنند.

محمت نوری ارسوی وزیر گردشگری ترکیه در نشست تدابیر گردشگری امن آنتالیا

این برنامه‌ در تاریخ‌های نوزدهم و بیستم ژوئن ۲۰۲۰ در شهر آنتالیا، یکی از پرگردشگرترین شهرهای ترکیه، برگزار شد. در روز نخست وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با مهمانان خارجی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. وی بر این نکته تأکید داشت که:

فرصتی به دست آمده است تا تدابیر اتحاذ شده توسط ترکیه در چارچوب گردشگری امن را به تمام جهان نشان بدهیم.

وزیر گردشگری ترکیه خاطرنشان کرد:

برنامه گواهی گردشگری امن با ویژگی‌های که دارد یکی از برنامه‌های ممتاز در جهان محسوب می‌شود. در این برنامه این امکان فراهم شده است تا نشان داده شود که ترکیه در خصوص گردشگری امن تا چه اندازه جدی بوده و به این مسئله اهمیت فراوانی قائل است. به‌وسیله این گردهمایی به مهمانانمان اعلام می‌کنیم متعاقباً با برقراری مجدد پروازهای بین‌المللی، منتظر حضور شهروندانشان در ترکیه هستیم. مشاهده تاثیر مثبت تدابیر اتخاذ شده روی مسافرانی که به ترکیه سفر می‌کنند به‌نوعی تأییدی بر گواهی گردشگری امنی خواهد بود که آماده کرده‌ایم.

معرفی تدابیر گردشگری امن در انتالیا

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه افزایش روزافزون مراجعات برای اخذ گواهی گردشگری امن تصریح کرد:

در استان‌های گردشگرپذیری مانند آنتالیا، آیدین و موغلا تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ به مراتب پایین است. در سایه اقدامات هزاران پرنسل بهداشت و درمانی که در اینجا خدمت می‌کنند این شهرها در کنار اینکه شهرهای گردشگری هستند که به مرکز بهداشت و درمان نیز تبدیل شده‌اند. در دوران پاندمی برای تأمین سلامت مسافرانی که می‌خواهند به کشورمان سفر کنند، تمامی جزئیات را در نظر گرفته‌ایم. برای تمامی مسافران خارجی که از اول ژوئیه ۲۰۲۰ به کشورمان سفر خواهند کرد، طرح بیمه سلامتی را که بیماری کووید ۱۹ را نیز در بر می‌گیرد، آماده کرده‌ایم. این بیمه‌های سلامتی که در مبالغ ۱۵، ۱۹ و ۲۳ یورویی آماده شده‌اند، در مراکز شرکت‌های هواپیمایی‌های مورد توافق، مراکز فروش مختلف در گیشه‌های کنترل گذرنامه، آژانس‌های مسافری و... آماده بوده و تا سقف یک هزار، پنج هزار و هفت هزار یورو تمامی هزینه بهداشت و درمان را در بر می‌گیرد. برای اینکه مسافران در ترکیه آرامش خاطر داشته باشند، به مانند گواهی گردشگری امن، تمامی جزئیات در راستای تأمین سلامتی آنان در مدت زمانی که در ترکیه هستند را در نظر گرفته‌ایم.

منظره دریا و جنگل سواحل انتالیا

جزئیات تمام برنامه‌های گواهی گردشگری امن که بر اساس آن مسافران با خیالی آسوده می‌توانند تعطیلات خود را در ترکیه سپری کنند در سایت آژانس توسعه و معرفی گردشگری ترکیه به آدرس www.tga.gov.tr به زبان‌های ترکی، انگلیسی، آلمانی و روسی منتشر شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ANADOLU AJANSI

دیدگاه