تور مجازی کامچاتکا؛ سرزمین آتش و یخ

علی گودرزی
علی گودرزی شنبه، ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
تور مجازی کامچاتکا؛ سرزمین آتش و یخ

کامچاتکا جایی است که آتش‌فشان‌های عظیم و یخ‌بندان همیشگی روسیه، تضادی عجیب را پدید می‌آورند. در این مطلب و در قالب تور مجازی، به کامچاتکا سفر می‌کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۲۷ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۷ به‌روزرسانی شده است.

روسیه یکی از سردترین نقاط دنیا است. این کشور پهناور با تاریخ غنی، فرهنگ خاص و جاذبه‌های توریستی متعدد، از جمله نقاط درخشان گردشگری در دنیا به‌حساب می‌آید. روسیه به‌اندازه‌ای بزرگ است که بیشتر از یک کشور، به یک قاره وسیع می‌ماند. شرق روسیه‌ قسمتی اسرارآمیز از این کشور است. وجود کوه‌های آتش‌فشانی متعدد همراه با چشمه‌های آب گرم فراوان، شرق روسیه را دیدنی‌ و جذاب کرده است.

شبه‌جزیره کامچاتکا یکی از همین مناطق شرقی روسیه است. این شبه‌جزیره از مناطق منزوی کشور روسیه به‌حساب می‌آید. انزوای کامچاتکا، فضایی را فراهم آورده تا دور از دسترسی انسان، شرایطی بکر و بی‌نهایت جذاب را برای خود دست‌وپا کند. در شبه‌جزیره‌ کامچاتکا کوه‌های آتش‌فشانی بسیار زیادی وجود دارد. وجود کوه‌ها و تضاد چشمه‌های آب گرم با یخ‌بندان‌های همیشگی روسیه، فضای اعجاب‌انگیزی را ایجاد کرده است. همراه ما باشید تا در این قسمت از تورهای مجازی، به کامچاتکا سفر کنیم و از طبیعت بکر آن لذت ببریم.

اگر به‌دنبال یک منطقه‌ هیجان‌انگیز با انواع و اقسام قله‌های آتش‌فشانی هستید، کامچاتکا دقیقا همانجایی است که در جست‌وجوی آن بوده‌اید. این سرزمین میزبان حدود ۱۰ درصد از تمام کوه‌های آتش‌فشانی دنیا است! حدود ۳۰۰ کوه آتش‌فشانی در این منطقه وجود دارد که تنها ۳۰ عدد از آن‌ها فعال هستند. بکر بودن منطقه‌ی کامچاتکا، بستر پدید آمدن منظره‌هایی دیدنی شده است که فرای واقعیت به نظر می‌رسند. یکی از این مناطف با نام اوزون (Uzon) شناخته می‌شود.

منطقه اوزون ۴۰ هزار سال پیش در اثر فوران چشمه‌های آتش‌فشانی پدید آمده است. انفجارها و فوران‌های مختلف و تغییر و تحولات شیمیایی فراوان ناحیه اوزون، این سرزمین را به یک موزه‌ طبیعی تبدیل کرده است؛ جایی که گردشگران با بازدید از آن، می‌توانند تاریخ طبیعت منطقه و شگفتی‌های آن را با چشم خود مرور کنند؛ گردشگران همچنین می‌توانند از چشمه‌های آب گرم منطقه اوزون استفاده کرده و یک آب‌تنی مفرح را تجربه کنند!

دریاچه‌ دالنی (Lake Dalny) یکی دیگر از جاذبه‌های شبه‌جزیره کامچاتکا است که در قسمت شرقی منطقه اوزون واقع شده و با عمق ۱٫۶۵ کیلومتر، یکی از بزرگ‌ترین گودال‌های این منطقه به شمار می‌رود. علاوه بر دالنی، دریاچه‌ی بانوء (Lake Bannoe) نیز از دیگر دریاچه‌های بزرگ قسمت شرقی منطقه‌ اوزون است.

هوای ابری و منظره پاییزی در کامچاتکا

بازدید از منطقه‌ کامچاتکای روسیه برای گردشگران سراسر دنیا، با محدودیت‌هایی خاص صورت می‌گیرد. برخی از شرکت‌هایی که خدمات گردشگری ارائه ‌می‌کنند، تورهای هوایی ویژه با هلیکوپتر را در دسترس مشتریان خود قرار می‌دهند. با استفاده از پنجره قرار داده شده در ابتدای این مطلب، می‌توانید با تور مجازی، بدون وجود هیچ محدودیتی با گشت‌وگذار بپردازید!

کجارو به‌صورت روزانه تورهای مجازی و سفرهای تصویری مختلفی را منتشر می‌کند. اگر به این جنس از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه