تور مجازی مانتون؛ مروارید سرزمین شش‌گوشه

علی گودرزی
علی گودرزی جمعه، ۲۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
تور مجازی مانتون؛ مروارید سرزمین شش‌گوشه

مانتون شهری ساحلی در فرانسه است که با قصرهای بزرگ، باغچه‌های زیبا و آب‌وهوای تابستانی، سالانه گردشگران زیادی را به‌خود جذب می‌کند. در این مطلب و در قالب تور مجازی، به مانتون سفر خواهیم کرد.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ به‌روزرسانی شده است.

شهر مانتون از جمله مناطق مسکونی ناحیه آلپ در کشور فرانسه است که در منطقه‌ کوت دازور واقع شده و میزبان جمعیتی ۲۷,۶۵۵ نفری است. کوت دازور از مناطق ساحلی دریای مدیترانه است و آب‌وهوای بکر آن در کنار مناظر به‌غایت زیبا و دیدنی، آن را به یک تفریحگاه مناسب برای گردشگران سراسر جهان تبدیل کرده است.

مانتون علاوه بر بهره‌گیری از تمامی ویژگی‌های مثبت و جذاب کوت دازور، از غنای تاریخی خاصی هم بهره‌مند است. قصرهای بزرگ و باشکوه مانتون، کنار باغچه‌های بزرگ، سرسبز و بسیار جذابش، آن را به یکی از مقصدهای محبوب گردشگران فرانسه تبدیل کرده است. همراه ما باشید تا در این قسمت از تورهای مجازی، به مانتون سفر کنیم.

از آنجایی که شهر مانتون به مرز ایتالیا بسیار نزدیک است، نام این شهر به دو شکل «مانتون» و «مانتونه» تلفظ می‌شود. آب‌وهوای حاکم بر مانتون به فراوانی سبزیجات و میوه‌های این منطقه، کمک شایانی کرده است. لیمو، نماد اصلی شهر مانتون است و سالانه جشنواره‌ا‌ی بزرگ و معروف، تحت‌عنوان «جشن لیمو» در این شهر برگزار می‌شود که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. شهر مانتون به باغ‌ها و باغچه‌های بزرگش هم معروف است. گفتنی است که بزرگ‌ترین باغ اروپا در این شهر واقع شده است. باغ گیاه‌شناسی مانتون (Jardin Botanique exotique du Val Rahmeh) از جمله دیدنی‌های این شهر است. این باغ در قرن ۱۹ تاسیس شد و از دیدنی‌های این منطقه به شمار می‌رود. موزه‌ ملی مانتون (Menton National Museum) از دیگر دیدنی‌های کوت دازور است.

قلعه‌های بزرگ و کلیساهای باشکوهی که معماران روس در مانتون ساخته‌اند، از دیگر جاذبه‌های این شهر به شمار می‌روند؛ مخصوصا قلعه‌ بزرگی که در ساحل شگفت‌انگیز مانتون واقع شده است.

تصویر پانوراما از شهر ساحلی منتون

مانتون شهری ساحلی و بسیار جذاب است که عطر گل‌های رز و لیموهای متعددش، خیابان‌ها و کوچه‌باغ‌هایش را مزین کرده است. به‌وسیله پنجره‌ای که در بالا قرار دارد، می‌توانید به‌صورت مجازی از شهر ساحلی مانتون بازدید کنید.

کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این دسته از مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه