تور مجازی گوای شمالی؛ بهشت گردشگران هند

علی گودرزی
علی گودرزی جمعه، ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
تور مجازی گوای شمالی؛ بهشت گردشگران هند

گوا با سواحل چشم‌نواز، قلعه‌های پرتغالی، غنای تاریخی و آب‌وهوای معتدل، یکی از پربازدیدترین مناطق هند است که در این مطلب در قالب یک تور مجازی از آن بازدید می‌کنیم.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۶ به‌روزرسانی شده است.

آسیا، بزرگ‌ترین قاره و خشکی موجود در کره‌ زمین را می‌توان مخزن الاسرار این سیاره دانست. در این قاره آن‌قدر موارد جذاب و اسرارآمیز متنوع پیدا می‌شود که اگر همین حالا بخواهید آن‌ها را در ذهنتان فهرست بکنید، تعداد آن‌ها از شمار خارج خواهد شد.

کشور هند یکی از همین مناطق است. هند که یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای آسیا است، از پررنگ‌ترین نمادهای این قاره هم به شمار می‌رود. غنای تاریخی، آیین‌ها و مذاهب متنوع، سینما، تغذیه، سبک زندگی خاص، جاذبه‌های دیدنی متعدد و مواردی از این دست، از جمله دلایلی هستند که هند را به یک کشور خاص و جذاب بدل می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم در قالب تور مجازی به یکی از مناطق به‌شدت زیبا و دیدنی هند سفر کنیم؛ گوا شمالی.

ایالت گوا، منطقه‌ای تاریخی و دیدنی است که در حاشیه‌ جنوب غربی هند قرار گرفته است. این ایالت مساحتی برابر با ۳,۷۰۲ کیلومتر مربع را در بر می‌گیرد و به‌عنوان کوچک‌ترین ایالت هند شناخته می‌شود. این منطقه، جمعتی بالغ بر ۱,۴۰۰,۰۰۰ نفر را میزبانی می‌کند. ایالت گوا از نظر جمعیت، چهارمین منطقه‌ کم‌جمعیت کشور هند است؛ کشوری که از منظر جمعیت، به‌خودی‌خود یکی از شلوغ‌ترین نقاط کره‌ زمین به‌حساب می‌آید! ایالت گوا در ساحل غربی هند در منطقه کونکان واقع شده است و از شمال به ایالت ماهاراتشارا، از شرق و جنوب به ایالت کارانتاکا و از غرب به دریای غرب محدود می‌شود.

«شهر پانجی» مرکز ایالت گوا است. این شهر از دوره‌ی پرتغالی‌ها و سلطه‌ آن‌ها بر هند باقی مانده است. هنوز که هنوز است، کلیساها و بناهای ساخته شده توسط پرتغالی‌ها، در این منطقه وجود دارد و حالا این بناهای قدیمی، به قسمتی از جاذبه‌های گوا تبدیل شده‌اند.

ساحل تفریحی گوآ شمالی در کشور هند

«ساحل کوئریم» (Querim Beach)، «ساحل آرامبول» (Arambol Beach) و «ساحل آگندا» (Agonda Beach) از جمله سواحل جذاب این منطقه هستند. گوا از نظر مذهبی هم منطقه‌ای بسیار درخشان است؛ کلیساها و بناهای مذهبی بسیار زیادی در این ایالت جا خوش کرده‌اند. «کلیسای بوم ژیزوس» (Basilica of Bom Jesus) و «کلیسای سنت فرانسیس آسیسی» (Church of St. Francis of Assisi) از جمله مهم‌ترین بناهای مذهبی گوا هستند.

به‌وسیله بخشی که در بالا قرار داده شده است، می‌توانید به‌صورت مجازی از گوا شمالی و سواحل زیبای آن دیدن کنید.

کجارو به‌صورت روزانه مطالب مختلفی را با محوریت تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می‌کند. اگر به این مطالب علاقه‌مند هستید، بازدید روزانه را از کجارو  فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع Airpano

دیدگاه