تحصیل در آلمان راحت‌تر است یا ایتالیا، مقایسه شرایط 2020

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
تحصیل در آلمان راحت‌تر است یا ایتالیا، مقایسه شرایط 2020

آلمان و ایتالیا دو مقصد اروپایی محبوب دانشجویان برای ادامه تحصیل در خارج محسوب می‌شوند. اگر قصد اخذ پذیرش را دارید، توصیه می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مقایسه شرایط تحصیل در آلمان و تحصیل در ایتالیا طبق آخرین قوانین

برای تحصیل در خارج از کشور، طبیعی است که بخواهید مزایا و معایب تحصیل در برترین کشورهای اروپا از جمله آلمان و ایتالیا را بررسی نمائید و بخواهید تمام جزئیات را از تمام جوانب مقایسه نمائید.

در ادامه این مقاله می‌توانید بدانید که در سال تحصیلی 2020، تحصیل در آلمان راحت‌تر است یا ایتالیا؟؟

مقایسه هزینه تحصیل در آلمان و ایتالیا

بیشتر دانشگاه‌های دولتی آلمان شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌کنند و دانشجویان می‌توانند تجربه تحصیل رایگان را همچنان در سال تحصیلی ۲۰۲۰، در اکثر ایالت‌های آلمان داشته باشند. ایالت بادن ورتنبرگ معمولا شهریه ای از دانشجویان دریافت می‌کنند. البته تمام دانشجویان بین‌المللی باید هزینه‌ای در حدود ۱۰۰ تا ۳۵۰ یورو در هر ترم نیز به‌عنوان هزینه خدمات دانشجویی پرداخت کنند.

دانشگاه‌های کشور ایتالیا، معمولا شهریه ای از صفر تا ۵۰۰۰ یورو در سال تحصیلی دارند. بنابراین اگر واقعا نمی‌خواهید شهریه‌ای بپردازید آلمان گزینه بهتری خواهد بود. شرایط کامل تحصیل در آلمان را اینجا بخوانید.

البته کشور ایتالیا بورسیه‌های تحصیلی متنوعی از جمله بورسیه استانی ایتالیا ارائه می‌دهد که در صورتی که واجد شرایط دریافت آن باشید شانس تحصیل رایگان در ایتالیا برای شما وجود خواهد داشت.

مقایسه هزینه‌های زندگی در آلمان و ایتالیا

رپورتاژ

در شهرهای بزرگ آلمان دانشجویان هزینه‌های معادل ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه خواهند داشت. در حالی که در شهرهای کوچک شما می‌توانید انتظار هزینه‌ای در حدود ۶۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه را داشته باشند. شهرهای بزرگ آلمان برلین، مونیخ، اشتوتگارت فرانکفورت، ماین و دوسلدورف هزینه‌های بالاتری نسبت به سایر شهرهای آلمان خواهند داشت.

در خصوص هزینه‌های زندگی در کشور ایتالیا، رم، به‌عنوان گران‌ترین شهر است و میانگین هزینه زندگی را در حدود ۸۵۰ تا ۱۴۰۰ یورو در ماه می‌خواهد. در صورتی که شهرهای دیگر ایتالیا مثل فلورانس و بولونیا، هزینه لازم برای زندگی دانشجویی در حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه خواهد بود.

بنابراین زندگی در شهرهای کوچک‌تر ایتالیا، می‌تواند در پس انداز هزینه‌های زندگی به شما کمک کند. البته این هزینه‌ها کاملا به سبک زندگی تان بستگی دارد. اگر هر شب بیرون نمی‌روید، آشپزی می‌کنید و از سوپرمارکت های تخفیف دار خرید می‌کنید قطعا م‌یتوانید هزینه‌های زندگی‌تان را در این کشورها کاهش دهید.

• هزینه‌های محل اقامت 

در کشور آلمان، دانشجویانی که تنها زندگی می‌کنند باید به‌طور متوسط بودجه ای در حدود ۳۰۰ تا ۴۵۰ یورو در ماه را به‌عنوان هزینه‌های محل اقامت در نظر بگیرید. دانشجویانی که در خوابگاه‌های آلمان زندگی می‌کنند هزینه کمتر در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ یورو در ماه پرداخت خواهند کرد.

در کشور ایتالیا، دانشجویانی که تنها زندگی می‌کنند باید هزینه‌ای معدل ۴۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه را به هزینه محل اقامت اختصاص بدهند. در حالی که دانشجویانی که از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده می‌کنند هزینه پایین‌تر در حدود ۲۵۰ تا ۵۰۰ یورو در ماه برای هزینه محل اقامت خواهند پرداخت.

نرخ اسکان در دو کشور آلمان و ایتالیا تقریبا مشابه است اما اگر می‌خواهید در کشور ارزان‌تر از نظر هزینه‌های محل اقامت اسکان داشته باشید ایتالیا کشور مناسب‌تری است.

مقایسه تعداد دانشگاه های برتر و ارائه دوره های انگلیسی زبان در آلمان و ایتالیا

در کشور آلمان بیش از ۳۸۰ دانشگاه وجود دارد که بیش از ۳۹۰۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند. این دانشگاه‌ها تقریبا ۱۴۰۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی و  ۳۰۰ رشته مختلف در مقطع کارشناسی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

 ایتالیا دارای حدود ۹۰ دانشگاه و موسسات آموزش عالی و آکادمی های تحصیلی است. در خصوص ارائه دوره‌های انگلیسی زبان، این دانشگاه‌ها در ایتالیا در حدود ۶۵۰ رشته متفاوت در مقطع کارشناسی ارشد و در حدود ۱۵۰ رشته انگلیسی زبان درمقطع کارشناسی ارائه می‌دهند.

در مقطع کارشناسی ارشد، کشور آلمان دوره های متنوع بیشتری به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می‌دهد، اما دانشگاه‌های کشور ایتالیا هر ساله دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی را افزایش داده است. این موضوع با این هدف بیان نمی‌شود که کدام کشور دوره‌های بیشتری ارائه می‌دهد بلکه باید دید کدام کشور دوره های مناسب شما را بیشتر ارائه می‌دهند.

لیست دانشگاه های ایتالیا به‌همراه شرایط تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را اینجا بخوانید.

گزینه‌های تحصیل در آلمان و ایتالیا در سال تحصیلی 2020

چه آلمان و چه ایتالیا را انتخاب نمائید، تقریبا می‌توانید هر رشته‌ای که بخواهید در این دو کشور انتخاب کنید. آلمان تخصص بسیار عالی در زمینه رشته های مهندسی، علوم ، تجارت، مدیریت و دارایی دارد، در حالی که ایتالیا بیشتر در موضوعاتی مانند معماری، طراحی، هنر و علوم انسانی متمرکز است.

هر دو کشور بی اندازه جذاب هستند و تصمیم گیری فقط به اولویت ها و ترجیحات شما و اهداف آینده شما بستگی خواهد داشت. 

رشته های پرطرفدار در آلمان بیشتر شامل رشته های زیر هستند:

 Masters in Natural Sciences in Germany 

Masters in Engineering in Germany 

Masters in Business Administration in Germany 

رشته های پرطرفدار در ایتالیا بیشتر شامل رشته های زیر هستند:

 Master's degrees in Design in Italy 

 Master's degrees in Architecture in Italy 

 Master's degrees in Art in Italy

زندگی دانشجو در آلمان و ایتالیا در سال تحصیلی 2020

رپورتاژ

بیشتر چیزهایی که در مورد زندگی در آلمان شنیده اید تقریبا ۹۰ در صد آن‌ها واقعیت دارند، آن‌ها بسیار دقیق، مقرراتی و فوق‌العاده رک هستند. با توجه به این نکته اگر قصد تحصیل در کشور آلمان را دارید باید با این ویژگی‌های مردم آلمان تطابق و سازگاری داشته باشید. این ذهنیت در مورد قوانینن و مقررات موجود در سیستم آموزشی آلمان نیز وجود دارد شما به هیچ عنوان نباید دیرتر از شروع کلاس به دانشگاه برسید و باید انتظار ارزیابی و دوره های دقیق را داشته باشید.

در حالی که بیشتر مردم ایتالیا، بسیار آرام هستند، روحیه درونی شاد و آرامی دارند. آن‌ها معمولا با صدای بلند با یکدیگر صحبت می‌کنند و آن‌چنان از دست‌هایشان در هنگام حرف زدن استفاده می‌کنند که انگار در حال جنگیدن با یکدیگر هستند. پس اصلا نگران نباشید! این فقط روش ایتالیایی‌ها در صحبت کردن است. آن‌ها این انرژی را از غذاهای بسیار خوشمزه ایتالیایی می‌گیرند.

ایتالیا صرف‌نظر از وسعت شهر، مردم فقط به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند. اگرچه برخلاف مردم آلمان، آن‌ها مایل هستند هرگونه اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذارند و به همان اندازه که می‌دانند به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

چگونه بین آلمان و ایتالیا کشور مناسب را برای تحصیل را انتخاب کنیم ؟

کشور آلمان و ایتالیا هر دو از مقاصد تحصیلی جذاب و ایدئال برای دانشجویان بین‌المللی به حساب می‌آیند. اما هرکدام از این کشورها برای نوع متفاوتی از دانشجویان ایدئال خواهند بود. اگرچه این دو کشور نقاط مشترک بسیار زیادی با هم دارند اما هر یک از آن‌ها نقاط قوت مخصوص به خود را در جذب دانشجویان بین‌المللی دارند.

توجه داشته باشید که به‌دلیل سیاست دانشگاه‌های کشور آلمان، در خصوص حذف شهریه و تحصیل رایگان، رقابت بسیار زیادی برای بسیاری از دانشگاه‌ها و رشته‌ها در این کشور وجود دارد و دریافت پذیرش از برترین دانشگاه‌های کشور آلمان کار چندان ساده‌ای نخواهد بود.

اگر هنوز هم تصمیم‌گیری برای شما سخت است، در ادامه نکات اساسی را مجددا بررسی کرده،ایم:

درصورتی که خودتان را فرد بسیار منظمی میبینید، با هوای سرد و ابری مشکلی ندارید و قصد دارید در یکی از رشته های مهندسی یا فناوری یک متخصص خبره شوید برترین مقصد برای شما آلمان خواهد بود.

اگر شما طرف‌دار پیتزا و پاستا هستید، عاشق مد هستید و خیلی دوست دارید از یک هوای آفتابی لذت ببرید یا علاقه‌مند به کسب تجربه در زمینه هنر یا طراحی هستید، پس ایتالیا مکان مناسبی برای شما خواهد بود.

برای بررسی شرایط شما و کمک به تصمیم گیری در انتخاب بهترین مقصد تحصیلی، می‌توانید فرم ارزیابی رایگان موسسه دانش گستر کوه نور را پر کنید تا کارشناسان ما شما را در تصمیم‌گیری بهتر راهنمایی کنند.

طبق آخرین تحقیقات تیم کارشناسی کوه نور: https://koohenoor.org 

مطالب مرتبط:

دیدگاه