در دنیای پس از کرونا، هتل‌ها چگونه اعتماد گردشگران را جلب خواهند کرد؟

نگین توکلی
نگین توکلی جمعه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰
در دنیای پس از کرونا، هتل‌ها چگونه اعتماد گردشگران را جلب خواهند کرد؟

پس از گذر ماه‌ها از شیوع ویروس کووید ۱۹ در سراسر جهان و بسته‌شدن تمامی هتل‌ها و ممنوعیت سفر، صنعت مهمانداری به‌دنبال این است که در دنیای پس از کرونا، چگونه باید اعتماد مهمان‌ها را دوباره به خود جلب کند.

اگرچه بیشتر جمعیت جهان، به‌علت مقابله با شیوع ویروس کووید ۱۹ کماکان در شرایط قرنطینه و خانه‌نشینی به سر می‌برند، اما صنعت هتلداری در حال آماده‌شدن برای خوش‌آمدگویی به مسافران در دنیای پس از کرونا است. این صنعت به‌خوبی از این مسئله آگاه است که باید نظر و اعتماد مشتریانش را دوباره جلب کند و این کار به‌هیچ‌وجه آسان نخواهد بود.

قبل از شروع بیماری همه‌گیر کرونا، کمتر کسی به این مسئله فکر می‌کرد که باید در تختی بخوابد که قبل از او صدها نفر در آن خوابیده‌اند، یا اینکه به دستگیره‌های در، شیر آب و حتی کنترل تلویزیونی دست بزند که قبلا کسی آن را لمس کرده باشد. اما در دنیای پس از کرونا، مردم نسبت به تمام سطوح موجود در یک هتل که می‌توانند میزبان ویروس باشند، حساس‌تر خواهند بود و در برخورد با آن، آگاهانه‌تر عمل خواهند کرد.

تعداد زیادی از سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی برای کم‌کردن ترس مهمان‌هایی که می‌خواهند به هتل‌ها بازگردند، پیش‌قدم شده‌اند و با برنامه‌هایی دقیق به‌دنبال این هستند که چگونه محیطی امن برای مهمانان و کارمندان خود فراهم کنند.

به‌طور مثال، انجمن سفر آمریکا که نماینده نیمی از کل صنعت سفر در جهان است، دفترچه راهنمای خود را در اوایل ماه می، منتشر کرد. این راهنمایی‌ها بر اساس چهار معیار بنیادی نوشته شده‌اند و قصد دارد تا به تمام بخش‌های صنعت سفر نشان دهد که هم‌زمان با برداشته‌شدن تدریجی محدودیت‌ها، چگونه می‌توانند اقامتی امن برای مهمان‌هایشان فراهم کنند.

انجمن هتل و اقامتگاه‌های آمریکا (AHLA)، دفترچه راهنمایی درباره معرفی استانداردهای جدید نظافت و ایمنی و همچنین نشان‌دادن آن‌ها به مهمانان برای جلب اطمینان، منتشر کرده است و برخی از اصلی‌ترین هتل‌های زنجیره‌ای جهان، مانند ماریوت، هیلتون، «حیات» (Hyatt)، «ویندهام» (Wyndham) و «سندلز» (Sandals)، درباره اقداماتی چون نظافت بیشتر و مراحل ضدعفونی گفت‌وگو کرده‌اند. آن‌ها به‌دنبال این هستند که مکانی امن برای بازگشت مهمان‌ها فراهم کنند.

به همین مظور کجارو قصد دارد برای دور کردن ترس و اضطراب مسافران، این مسئله را مطرح کند که هتل‌ها چگونه به این سوال پاسخ خواهند داد:

آیا هتل من، تمیز و قابل‌اعتماد است؟

آیا قرار است در آینده، مدرکی به‌عنوان «گواهی پاکیزگی» وجود داشته باشد؟

برخی از فعالان صنعت گردشگری و صاحبان کسب و کارهای بین‌المللی این صنعت بر این باورند که:

کلید موفقیت بازگشایی صنعت مهمانداری، تزریق اطمینان به مصرف‌کننده است، اطمینان به اینکه محوطه هتل، تمیز، ایمن و قابل‌اعتماد است. گفت‌وگو میان رهبران این صنعت به پیداکردن راه‌حل‌های کاربردی منجر می‌شود و در نهایت این راه‌حل‌ها، استانداردهای لازم بهداشتی را در اختیار جهان قرار خواهند داد.

در حال حاضر، برخی از کشورها در حال امتحان‌کردن برخی از این راه‌حل‌های پیشنهادی هستند. طبق گزارش‌های «اسکیفت» (Skift)، سازمان گردشگری سنگاپور یک روش ابتکاری و جدید برای بررسی تمیزی مکان‌های اقامتی را اتخاذ کرده است که در آن، اجرا کردن قوانین جدید نظافت بر اساس هفت معیار برای هر هتل اندازه‌گیری می‌شود. اگر هتل‌ها بتوانند طبق استانداردها عمل کنند، به آن‌ها نشان «تمیزی اس جی» (SG Clean) داده خواهد شد.

طبق گفته‌های سازمان گردشگری سنگاپور، هتل‌ها برای دریافت نشان کیفیت «تمیزی اس جی»، باید یک مدیر را برای نظارت بر اجرای مسائل مربوط به نظافت و بهداشت و همچنین اطمینان از رعایت توصیه‌های بهداشتی و مسافرتی، دستورالعمل‌ها و دستورات دولت درباره بیماری کووید ۱۹، منصوب کنند.

سنگاپور تاکنون به چند کسب‌و‌کار، از جمله هتل پنج ستاره «گرند حیات سنگاپور» (Grand Hyatt Singapore) این نشان را اعطا کرده است، هتلی که شیوع بیماری کرونا، اوایل بهار در آن اتفاق افتاده بود. دولت سنگاپور امیدوار است که در ماه‌های پیش رو بتواند بیش از ۳۷ هزار کسب‌و‌کار، از مغازه‌های خرده‌فروشی تا رستوران‌ها و هتل‌ها را وارد این برنامه کند.

کشور مالزی در همسایگی سنگاپور نیز، نسخه خاص خود را از این برنامه اجرایی کرده است که به آن «مالزی تمیز و ایمن» می‌گویند. در این طرح، مقامات مربوطه می‌توانند اعلام کنند که کدام هتل‌ها برای اقامت، ایمن و قابل‌اعتماد هستند.

درایران نیز، بازگشایی مجدد هتل‌ها، تحت نظارت دقیق و مستمر وزارت بهداشت و طی پروتکل‌های تخصصی صورت گرفته است. این اقدامات علاوه بر ضدعفونی مکرر و کامل محیط‌های مختلف هتل از جمله تمامی اتاق‌ها، شامل قوانین نظارتی مانند غربال‌گری دقیق مهمانان و کارکنان هتل، کنترل بهداشت مواد غذایی و آشپزخانه، ضدعفونی مستمر ساختمان هتل و کلیه تجهیزات و غیره می‌شود.

اگر هتل‌ها بتوانند این پیام را به مشتریان خود برسانند که در برنامه کنترل مسائل مربوط به بهداشت و نظافت شرکت کرده‌اند و توسط مقامات بررسی و تایید شده‌اند، ممکن است ذهن حداقل برخی از مهمان‌ها آسوده خاطر شود، همان افرادی که مشتاق به سفر کردن دوباره هستند، اما از تصور اقامت در هتل می‌ترسند و راجع به مسائل بهداشتی، نگرانی دارند.

طبق دفترچه راهنمای سازمان AHLA که در انتهای ماه آوریل چاپ شد، «اقامت امن» به‌معنای تغییر روند نرمال هتل، رفتارها و استانداردها برای اطمینان از سلامتی مهمانان هتل و کارمندان آن، تمیزی و قابل‌اعتماد بودن هتل‌ها است. هدف این راهنما این است که بخش عمده‌ای از هتل‌ها و دیگر مکان‌های اقامتی را با خود همراه کند تا در زمان برداشته‌شدن محدودیت‌ها در آینده، افراد بتوانند به اقامت در هتل یا دیگر مکان‌های اقامتی اعتماد کنند.

هتل ها در دنیای پس از کرونا

این راهنما مبنی بر چهار اصل است؛ استاندارهای نظافتی بالاتر در سراسر هتل، استفاده از محصولات نظافتی وشوینده‌ای که مورد تایید سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) باشند، فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تماس‌های انسانی و گفتگوی موثر میان هتل و مهمان‌هایش درباره تمام این فرآیندها.

حال باید دید که چه زمانی دیگر کشورها تصمیم می‌گیرند که چنین اقداماتی را برای اطمینان بخشیدن به مسافران، انجام دهند و گواهینامه‌های تمیزی برای اماکن اقامتی صادر کنند.

سوالات بنیادی‌ای در باب این مسئله وجود دارد که چگونه می‌توان به یک هتل، مدرک یا گواهینامه تمیزی داد و چه‌کسی باید مسئول این فرآیند باشد. آیا این موضوع به مقامات محلی و دولتی برمی‌گردد یا آیا این مسئولیت به دوش مدیران هر شعبه هتل یا مسئول کل یک مجموعه هتل می‌افتد؟

«دارون بیلتر» (Darron Billeter)، دانشیار رشته بازاریابی در دانشکده مدیریت بازرگانی ماریوت در دانشگاه «بریگام یونگ» (Brigham Young) می‌گوید که کشورها و شرکت‌ها در آینده، این انگیزه اقتصادی را دارند که به مشتریان خود نشان دهند بهداشت در آن‌ها رعایت می‌شود و اسکان در آن‌ها امن است و همچنین، آن‌ها مجهز به امکانات لازم برای ایمن نگه‌داشتن مسافران هستند. صنعت مهمانداری و دیگر کسب‌و‌کارهای مرتبط، قطعا این امر را برای متمایزکردن خود از رقبا جدی خواهد گرفت.

در حال حاضر، یک فهرست بازبینی یا چک‌لیست برای اطمینان از تمیزی و ایمنی در قالب برنامه «الماس» (Diamond) انجمن اتومبیل آمریکا (AAA) در ایالات متحده آمریکا وجود دارد. این برنامه شامل استانداردهایی برای هتل‌ها و رستوران‌ها است که در صورت دارا بودن، به آن‌ها نشان الماس داده می‌شود.

املاک هتل‌ها به‌صورت جداگانه، هر سال مورد بازرسی قرار می‌گیرند و معیارهای بازرسی، شامل پاکیزگی فضاهای عمومی و اتاق‌های مهمان است. البته، مهمان‌ها نمی‌توانند مرحله به مرحله این چک‌لیست را آشکارا ببینند.

اگرچه امروز، چارچوبی برای اطمینان از استانداردهای تمیزی وجود دارد، اما این مسئله از دید مشتریان مخفی مانده است. به نظر می‌رسد که این مسئله در دنیای پس از کرونا تغییر خواهد کرد و برای احترام به مشتریان، موارد مجزا در چک‌لیست باید در حین اقامت مهمانان در هتل به آن‌ها نشان داده شود و درباره آن‌ها گفت‌وگو شود.

بیلتر توضیح می‌دهد:

شرکت‌ها باید در تبلیغات خود، درباره تغییراتی که بر روند خرید تاثیرگذار است با مشتریان ارتباط برقرار کنند و این تغییرات را به اطلاع آن‌ها برسانند. آن‌ها باید روی این تبلیغات سرمایه‌گذاری کنند و درباره محصول خود با مشتری صادق باشند. شرکت‌ها باید روند خود را تغییر دهند تا واقعا بتوانند تمیزی را در خدمات خود به مشتریان ارائه کنند و درغیر این صورت، گواهی‌نامه تمیزی آن‌ها دیگر اعتبار نخواهد داشت.

واضح است که هر زمانی که هتل‌ها به یک جمع‌بندی نهایی درباره استاندارهای جدید موثر و معتبر برسند، باید آن‌ها را به مهمان‌ها اطلاع بدهند.

هتل‌ها چگونه تغییر خواهند کرد؟

خب، زمانی که مجوز فعالیت دوباره هتل‌ها صادر شود، چه‌چیزی قرار است برای جذب مهمان‌ها در این اماکن تغییر کند؟ از آنجا که سفر در دنیای فعلی وجود ندارد، این مسئله کماکان مشخص نیست.

ورود بر اساس اصول بهداشتی

مقابله یک هتل با پخش‌شدن میکروب‌ها، قبل از رسیدن مهمان‌ها به هتل آغاز می‌شود. در هتل‌های سطح پایین یا متوسط، این مسئله ممکن است به‌معنای نصب درهای ورود و خروج اتوماتیک باشد و در هتل‌های مجلل‌تر، به‌معنای حضور پیشخدمت‌هایی ملبس به تجهیزات حفاظتی شخصی (PPE)، برای باز و بسته‌کردن درها. هتل‌ها ممکن است مجبور شوند دمای بدن مهمان‌ها و بازدیدکنندگان را در بدو ورود به هتل، اندازه‌گیری کنند.

کارمندان پذیرش ممکن است مجبور به پوشیدن ماسک صورت و دستکش باشند تا روند ورود و خروج مشتریان و همچنین رسیدگی به درخواست مهمانان را در فضایی ایمن فراهم کنند و با این کار به بقیه نشان دهند که هتل به امنیت کارمندان و مهمان‌هایش، به‌صورت جدی اهمیت می‌دهد.

هتل ها در دنیای پس از کرونا

کاملا محتمل است که حداقل شاهد یک دودلی یا تعلل در مهمان‌ها برای دادن کارت اعتباری یا شناسایی به پذیرش باشیم و پرداخت‌ها ممکن است به گزینه پرداخت آنلاین با کارتی که مهمان‌ها هتل خود را رزرو کرده‌اند، محدود شود تا دیگر لازم نباشد که کارتی بین پذیرش و مهمانان ردوبدل شود.

هتل‌ها احتمالا به ایستگاه‌های ضدعفونی‌کننده دست بدون نیاز به تماس در لابی و دیگر بخش‌های عمومی هتل، مجهز خواهند شد و در بیرون آسانسورها، دستمال‌کاغذی‌های ضدعفونی‌کننده در اختیار مهمان‌ها قرار خواهد گرفت تا آن‌ها بتوانند دکمه‌ها را ضدعفونی کنند.

شاید حتی مجبور شویم به عصر گذشته برگردیم، زمانی که در هتل‌های مجلل، کارمندی برای جابه‌جا کردن مهمان‌ها در آسانسور مستقر می‌شد، البته فرق امروز با زمان گذشته این است که این کارمند باید مجهز به ماسک و دستکش نیز باشد.

اپلیکیشن‌هایی برای ورود و خروج بدون تماس

هتل ها در دنیای پس از کرونا

هتل‌ها به احتمال زیاد از ابتکارعمل‌های بدون تماس، مانند چک‌این با موبایل و کلیدهای دیجیتال رونمایی خواهند کرد. اپلیکیشن‌های چک‌این و کلیدهای در دیجیتال به‌تدریج در چند سال گذشته در برخی هتل‌ها مد شده بودند؛ اما سرعت استفاده از این تکنولوژی باید در هتل‌ها زیاد شود تا مهمان‌ها بتوانند در فضاهای عمومی، راحت‌تر درها را باز کنند و روند چک‌این و چک‌اوت (ورود و خروج) را به‌صورت دیجیتالی انجام دهند.

تکنولوژی غربالگری سلامت و ابزار نظافت

مهمان‌ها تنها به یک اتاق تمیز برای خوابیدن نیاز ندارند، آن‌ها باید بتوانند از تمیزی واقعی آن اتاق، اطمینان حاصل کنند. بحث‌های متعددی درباره خدمات نظافت روزانه اتاق‌ها در هتل‌ها وجود دارد؛ مثال‌هایی از از تغییرات عمده احتمالی عبارت هستند از افزودن فناوری‌های جدید در اتاق‌ها مانند لامپ‌های فرابنفش برای تشخیص میکروب‌ و دیدن رد تماس مهمان‌های قبلی با سطوح.

تاکنون حداقل یک هتل به فناوری‌های جدید، مجهز شده است. «وستین هاستون مدیکال سنتر» (The Westin Houston Medical Center) در آمریکا اولین هتلی است که مجهز به روبات‌های از بین‌برنده میکروب‌ها است که با استفاده از لامپ‌های فرابنفش، مکان‌هایی که آلوده هستند را شناسایی کرده و آن‌ها را ضدعفونی می‌کنند.

البته باید بدانید که سال‌ها است استفاده از ژنراتورهای اوزون، برای از بین بردن بو و همچنین کشتن میکروارگانیسم‌ها در اتاق‌های بسیاری از هتل‌ها، باب شده است و ممکن است این تکنولوژی در چک‌لیست جدید تمیزی اتاق در دنیای پس از کرونا، استفاده شود.

حتی ممکن است شاهد استفاده ار تکنولوژی «ای‌سی‌تی کلین کوت» (ACT CleanCoat) باشیم که در حال حاضر در هتل‌های دانمارک استفاده می‌شود. با این فناوری، سطوح مختلف مجهز به روکشی هوشمند می‌شوند که به‌صورت اتوماتیک، میکروب‌هایی چون باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و دیگر ترکیبات شیمیایی را از بین می‌برد و ضدعفونی می‌کند. این روکش، شفاف و بدون بو است و می‌توان از آن برای تمام سطوح مانند سرویس بهداشتی و غیره استفاده کرد. این روکش، پس از قرار گرفتن در معرض نور، یک واکنش فوتوکاتالیستی را آغاز می‌کند که میکروب‌ها را تجزیه و هوا را تصفیه می‌کند.

تجدیدنظر درباره امکانات داخل اتاق

هتل ها در دنیای پس از کرونا

در دنیای پس از کرونا به احتمال زیاد شاهد بازگشت استفاده از لوازم بهداشتی یکبار مصرف به‌جای ظرف‌های چندمنظوره خواهیم بود تا شیوع ویروس و باکتری از طریق تماس میان مهمان‌ها به حداقل برسد. در سال‌های اخیر، گروه‌های هتلداری بزرگ و مشهوری چون «حیات» (Hyatt)، «آی‌اچ‌جی» (IHG) و «ماریوت» تصمیم گرفته بودند که استفاده از ظرف‌های پلاستیکی یکبار مصرف را در تمام شعبه‌هایشان به حداقل ممکن برسانند. اما با تمرکز این روزها بر کاهش شیوع بیماری، ممکن است که لوازم بهداشتی یکبار مصرف و ظروف پلاستیکی دوباره به عصر مدرن هتلداری بازگردند.

در اتاق‌ مهمان‌ها، اولویت با تمیزی خواهد بود. در دنیای پس از کووید ۱۹، به احتمال زیاد شاهد کاهش استفاده از کوسن‌های تزئینی، روتختی‌ها، خوراکی‌های داخلی یخچال و حتی محصولات کاغذی مانند مجله و بروشورها خواهیم بود.

هتل ها در دنیای پس از کرونا

بسیاری از هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی از نزدیک، شرایط را رصد کرده‌اند و به‌دنبال نوآوری‌هایی برای مقابله با شیوع ویروس در هتل‌های خود هستند. برخی از آن‌ها موفق شده‌اند که تاکنون، اقدامات موثری انجام دهند. به‌طور مثال، هتل«آی‌اچ‌جی» (IHG) در بخش توضیحات مربوط به بیماری کووید ۱۹ خود به این مسئله اشاره می‌کند که تعداد دفعات تمیزکاری فضاهای عمومی هتل، از جمله لابی‌ها، آسانسورها، دستگیره‌های در و سرویس بهداشتی‌های عمومی و سطوحی که در اتاق‌های مهمان‌ها در معرض تماس زیاد هستند، بیشتر شده است.

طبق گفته‌های سخنگوی مجموعه «حیات»، این گروه هتلداری با مشورت متخصصان، تصمیم گرفته است که روند ضدعفونی‌کردن و تمیزکاری را در مجموعه خود تقویت کرده و همچنین با استفاده از فناوری و تجهیزات جدید از مهمان‌ها و کارمندان خود در برابر شیوع ویروس، محافظت کند.

وی تاکید کرد که تمام شعبه‌های هتل زنجیره‌ای حیات، تعداد دفعات تمیزکاری و ضدعفونی سطوحی که در معرض تماس زیاد هستند و همچنین مکان‌هایی مانند لابی‌ها، اتاق‌های مهمان، رستوران‌ها، اتاق‌های جلسه و فضاهای رویدادها، مناطق تفریحی، اتاق‌های استراحت عمومی، مراکز ورزشی، دکمه‌های آسانسورها، تمام محوطه‌های مربوط به کارمندان و غیره را زیاد کرده است تا هرگونه ویروس و باکتری از جمله کرونا، از بین بروند.

توصیه‌ها همچنین شامل نصب ایستگاه‌های ضدعفونی‌کردن دست‌ها در سراسر فضاهای عمومی هتل و ورودی‌ها و همچنین علامت‌گذاری به‌منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن عمومی هتل می‌شود.

اگر هتل‌ها بتوانند به مشتریان خود نشان دهند که مقابله با میکروب‌ها را جدی می‌گیرند، ممکن است بتوانند کمی خیال مسافران را راحت کنند. آن‌ها شاید مجبور باشند کنترل تلویزیون‌های داخل اتاق‌ها را داخل پلاستیک بگذارند و به‌صورت روزانه آن‌ها را تعویض کنند.

تغییرات در غذاخوری‌ها

هتل ها در دنیای پس از کرونا

همان طور که بالاتر اشاره شد، ممکن است شاهد روند جدید در لابی هتل‌ها، دیگر اماکن عمومی و اتاق مهمان‌ها باشیم. رستوران‌ها در شهرهای بزرگی چون نیویورک و لس‌آنجلس، گواهینامه و سطح بهداشت خود که توسط بازرسی‌های وزارت بهداشت ارزیابی شده است را به نمایش می‌گذارند. به احتمال زیاد، هتل‌ها نیز در دنیای پس از کرونا مجبور می‌شوند که سطح بهداشت خود بر اساس ارزیابی‌های بازرس را به مهمان‌هایشان نشان دهند تا مهمانان بتوانند به هتل اعتماد کنند.

به احتمال زیاد برای مدتی شاهد فاصله‌گذاری اجتماعی در رستوران‌ها و کافه‌های هتل‌ها خواهیم بود و مهمان‌ها بیشتر به خدمات غذا در اتاق، راغب خواهند بود. البته، کارمندان هتل که غذا را برای مهمان‌ها به اتاق‌هایشان می‌برند، باید به آن‌ها نشان دهند که از پروتوکل‌های سختگیرانه‌ای پیروی می‌کنند تا تعامل برای سلامت دو طرف به حداقل ممکن برسد.

انتظار می‌رود که تحویل مواد غذایی با بسته‌بندی پلاستیکی رایج شود و شاید حتی شاهد تغییراتی در فضای داخل اتاق‌ها باشیم تا مشکلی برای غذاخوردن در اتاق‌ها وجود نداشته باشد.

هتل ها در دنیای پس از کرونا

در هتل‌هایی که امکان سفارش خدمات در اتاق وجود ندارد، به احتمال زیاد برای چند ماه، غرفه‌های محبوبی که در لابی به مهمانان، سیب یا کلوچه می‌دادند، بسته خواهند شد. متاسفانه افرادی که عاشق رستوران‌های بوفه بوده‌اند نیز باید بدانند که تا آینده نزدیک، این سرویس در دسترس نخواهد بود. هتل‌ها قطعا ریسک یک شیوع جدید در آشپزخانه‌های باز و بوفه را به جان نخواهند خرید.

تغییرات دیگر در فضاهای عمومی هتل

استخرها، باشگاه‌ها و اسپاهای هتل از دیگر نقاط پر رفت‌و‌آمد به شمار می‌آیند و نیاز به تغییر در دنیای پس از کرونا در آن‌ها به‌شدت احساس می‌شود. در باشگاه، شما نگران استفاده از تجهیزات خواهید بود. برای همین قطعا از دیدن افرادی با ماسک صورت در مراکز تناسب اندام شگفت‌زده نخواهید شد، افرادی که آنجا هستند تا از تمیزی و ضدعفونی‌کردن تجهیزات ورزشی اطمینان حاصل کنند. به احتمال زیاد در فضاهای ورزشی شاهد کاهش یا حذف امکاناتی چون هدفون‌ها و سرو میوه نیز خواهیم بود.

هتل ها در دنیای پس از کرونا

در اسپا، کارمندان مجهز به تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) خواهند بود و به احتمال زیاد، لیست خدمات ماساژ و غیره در آن‌ها حذف خواهد شد تا از شیوع بیماری جلوگیری به عمل آید و تماس به حداقل برسد.

در نهایت در استخرها و سواحل، شاهد برقراری فاصله‌گذاری اجتماعی خواهیم بود. صندلی‌های مخصوص آفتاب‌گرفتن یا نیمکت‌های کنار ساحل با فاصله بیشتری از هم قرار خواهند گرفت و خدمات در استخرها و سواحل با تغییرات بسیاری روبه‌رو خواهند بود. به‌طور مثال، تمام کارمندان مجهز به ماسک صورت و دستکش خواهند بود و کمتر به صندلی‌ها و لیوان‌های آب و دیگر نوشیدنی‌ها دست خواهند زد.

آیا هتل‌ها برای دنیای پس از کرونا آماده هستند؟

گروه‌های هتلداری بزرگ به‌خوبی آگاه هستند که برای حفاظت از مهمان‌هایشان و جلوگیری از شیوع بیماری، نیاز به اقدامات جدی دارند و همچنین باید نظر و اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند.

در ادامه به اقدامات و برنامه‌های برخی از گروه‌های هتلداری مطرح در سطح بین‌المللی اشاره خواهیم کرد.

ماریوت

ماریوت، بزرگ‌ترین برند هتل در جهان، اولین گروهی بود که برنامه نظافت و ضدعفونی‌کردن املاک خود را برای عموم منتشر کرد. در این برنامه به شورای نظافت جهانی ماریوت و همچنین استراتژی‌های جدید آن‌ها برای فراهم‌کردن فضایی امن برای کارمندان و مهمان‌ها اشاره می‌شود.

املاک این گروه هتلداری، از فناوری‌هایی چون اسپری‌های الکترواستاتیک برای ضدعفونی‌کردن اتاق‌ها و فضاهای مشترک استفاده خواهند کرد و قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی در لابی‌ها، باشگاه، استخر و دیگر فضاهای عمومی اجرا خواهد شد. به‌علاوه، بر تهیه غذا نظارت بیشتری خواهد شد و این گروه از یک اپلیکیشن موبایل برای کاهش تماس میان کارمندان و مهمانان، استفاده خواهد کرد.

هیلتون

کمی پس از انتشار برنامه ایمنی گروه ماریوت، هیلتون نسخه مختص به خود را به عموم معرفی کرد. در این برنامه، گروه هتلداری هیلتون بر بسیاری از جنبه‌های طرح ماریوت تمرکز کرده است که در میان آن‌ها می‌توان به فاصله‌گذاری اجتماعی، تقویت سیستم نظافت و ضدعفونی‌کردن اتاق‌ها، لابی‌ها و دیگر فضاهای عمومی، اپلیکیشن موبایل و عملکرد صحیح آن اشاره کرد.

یکی از جنبه‌های مهم و قابل‌توجه طرح هیلتون، استفاده از علامت مهر‌و‌موم اتا‌ق‌ مهمان‌ها است. به این ترتیب، فردی که وارد اتاق می‌شود می‌داند که از زمانی که این مکان نظافت شده، کسی وارد آن نشده است.

حیات

حیات، سومین گروه هتلداری بود که برنامه خود برای تقویت سیستم نظافت در شعبه‌هایش را منتشر کرد و یکی از عناصر بنیادی استراتژی آن، کسب نشان اعتبار «شورای مشورتی بایوریسک جهانی» (Global Biorisk Advisory Council) در بیش از ۹۰۰ شعبه در سراسر جهان است.

حیات مانند دیگر پیشگامان این برنامه به‌دنبال اجرای استاندارهای جدید نظافت در اتاق‌ها، فضاهای عمومی و دیگر نقاط پرخطر و همچنین تقویت استانداردهای مربوط به تهیه غذا، فاصله‌گذاری اجتماعی و موارد دیگر است.

کلام آخر

در این روزها که جهان به‌دنبال ترسیم تصویری از دنیای پس از کرونا است، هتل‌ها گردهم آمده‌اند تا اقدامات موثری برای تقویت ایمنی املاکشان، انجام دهند و درباره روش‌های جدیدشان به‌صورت واضح با مهمان‌هایشان گفت‌وگو کنند. کاملا واضح است که چگونگی برقراری ارتباط یک هتل با مشتریان و نشان‌دادن استانداردهای جدید به آن‌ها، کلید اصلی جذب مشتریان خواهد بود.

در واقع ، ما هنوز دقیقا نمی‌دانیم آینده اقامت در هتل‌ها به چه‌صورت خواهد بود، اما می‌توانیم به مثال‌های سایر کشورها نگاهی بیندازیم. به نظر می‌رسد که در عصر پس از کرونا، تعریف یک سفر تجملی، دیگر ویلاهای روی آب یا خدمتکارهای اختصاصی نیستند، بلکه این اطمینان از تمیزی و ایمنی است که برای همه اهمیت دارد.

مطالب مرتبط:

منبع thepointsguy

دیدگاه