تور مجازی شکوفه‌‌های سیب در مجموعه کولومنسکه مسکو

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد پنجشنبه، ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
تور مجازی شکوفه‌‌های سیب در مجموعه کولومنسکه مسکو

شکوفه‌‌های سیب در مجموعه کولومنسکویه مسکو، هر سال در فصل بهار منظره‌ای بی‌نظیر مانند شکوفه‌های گیلاس ژاپن خلق می‌کنند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۱۵ منتشر شده و در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۳ به‌روزرسانی شده است.

 هر سال میلیون‌ها نفر برای تماشای شکوفه‌های انبوه گیلاس که از مناظر دلپذیر و منحصربه‌فرد است، به ژاپن سفر می‌کند. در مسکو هم می‌توانید شاهد چنین منظره‌ی بی‌بدیلی باشید؛ البته تعداد درختان گیلاس مسکو محدود است و تنها می‌توانید در برخی از باغ‌های گیاه‌شناسی غرق در زیبایی‌های شکوفه‌های گیلاس شوید.

در پایتخت روسیه می‌توانید علاوه‌‌بر شگوفه‌های گیلاس به‌گونه‌ای دیگر نیز از زیبایی‌های فصل بهار بهره‌مند شوید. ذخیره‌گاه طبیعی و مجموعه‌ی تاریخی «کولومنسکه» (Kolomenskoye) که در واقع‌ موزه‌ی معماری نیز به‌شمارمی‌رود، باغ‌های سیب زیادی را در خود جای داده است که هر سال در فصل بهار غرق در شکوفه می‌شوند و منظره‌ای نظیرِ شکوفه‌های گیلاس ژاپن را خلق می‌کند.

این ذخیره‌گاه طبیعی تا چندین قرن محل اقامت تزارها و دوک‌های روسی بوده است و شاهانی مثل «واسیلی سوم روسیه» (Vasily III)، «ایوان مخوف» (Ivan the Terrible) و «کاترین دوم روسیه» (Catherine the Great) به این تفرجگاه زیبا علاقه‌ی زیادی داشته‌اند.

در آغاز قرن هجدهم درخت‌های میوه زیادی از جمله درخت سیب، گلابی و نخل در اطراف این ملک سلطنتی روسیه کاشته شد. در آن زمان قرار بود تعداد این درختان به ۶ هزار اصله برسد و باغ‌های سیب به‌شکل هندسی منظمی سازماندهی شدند. پس از انتقال پایتخت روسیه به سن‌پترزبورگ میوه‌های این درختان پس از اینکه می‌رسیدند به کاخ‌ها منتقل می‌شدند.

امروزه بیش از ۹۰۰ درخت سیب در سه باغ کولومنسکه یعنی باغ‌ «کازانسکی» (Kazansky)، «دیاکوفسکی» (Dyakovsky) و «وزنیشیانسکی» (Voznesensky) وجود دارد که در فصل بهار با شکوفه‌هایشان شما را حیرت‌زده می‌کنند.

در ضمن به‌دلیل اینکه باغبانان این باغ‌ها وقت کافی برای چیدن علف‌ها ندارند. علاوه بر شکوفه‌های سیب می‌توانید نظاره‌گر قاصدک‌های سفیدی هم باشید که فرش مخملی زیبایی بر بستر باغ گسترانیده‌اند. در ادامه شما را به تماشای تور مجازی این جاذبه‌ی گردشگری زیبا در مسکو از طریق پنجره‌ای که در ابتدای مقاله تعبیه شده است، دعوت می‌کنیم.  بازدید روزانه را از  تورهای مجازی کجارو فراموش نکنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه