کمپینگ؛ کم‌خطرترین سبک سفر در دوران کرونا

زینب موحدی
زینب موحدی پنجشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۵
کمپینگ؛ کم‌خطرترین سبک سفر در دوران کرونا

کارشناسان معتقدند به‌خاطر اینکه مسافران در کمپینگ، کمتر با افراد دیگر در تماس هستند، نسبت به انواع دیگر سفرها، کمتر در معرض ریسک ابتلا به کرونا قرار دارند.

فرصت زیادی تا تابستان باقی نمانده است. با گرم‌تر شدن هوا، میل به بیرون رفتن از خانه، تفریح کردن و حتی تظاهر به اینکه پاندمی کرونا تنها یک موج زمستانی بود که تمام شد و دیگر جایی برای نگرانی درباره‌ی آن باقی نمانده است، در افراد زنده می‌شود. اما با وجود اخباری که درباره‌ی بازگشایی مرزها و ازسرگیری فعالیت‌های گردشگری در کشورهای مختلف به گوش می‌رسد، خطر ویروس کرونا هنوز به قوت خود باقی است.

برای اطمینان از اینکه در تابستان پیش رو سفر خوبی داشته باشید و در عین حال، سلامت خود را حفظ کنید، کارشناسان نکاتی را درباره‌ی فعالیت‌ها و تفریح‌هایی که می‌توانند شما را در معرض ریسک ابتلا به کرونا قرار بدهند منتشر و در مقابل، موارد فاقد این ریسک را معرفی کرده‌اند.

مانند هر سال، گذراندن وقت در خارج از خانه به‌همراه دوستان و اعضای خانواده در این فصل باز هم رواج خواهد یافت و در میان انواع فعالیت‌های ویژه‌ی این فصل، برپا کردن چادرهای مسافرتی برای حفظ تعادل بین انزوای فردی با آشنایی با سایر همسفران، کمترین احتمال سرایت ویروس کرونا را به‌همراه دارد.

ربکا کاتز، مدیر مرکز جهانی امنیت و علوم بهداشت در دانشگاه پزشکی جورج تاون می‌گوید:

مادامی که صحبت از تفریح‌های تابستانی در میان باشد، «کمپینگ» کمترین ریسک را از لحاظ سرایت ویروس دارد.

اما این به آن معنا نیست که هیچ ریسکی در کمپینگ وجود ندارد:

خوابیدن در چادرهای مسافرتی به‌همراه سایر همسفران (و افرادی که عضوی از خانواده‌ی شما نیستند)، به‌طور قطع می‌تواند عاملی برای انتقال ویروس باشد.

او می‌افزاید که هر فردی باید اطمینان حاصل کند که افرادی که با آن‌ها اقدام به برپایی کمپ می‌کند، فاصله‌ای اجتماعی و دستورالعمل‌های ایمنی و سلامتی را رعایت می‌کند. به گفته‌ی کارشناسان، ورزش در فضای باز و رفتن به ساحل یا استخر عمومی نیز از جمله فعالیت‌های کم‌ریسک هستند. دکتر اندرو جانوفسکی، کارشناس بیماری‌های عفونی در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس می‌گوید:

آب در مقادیر زیاد می‌تواند از تراکم ویروس‌ها بکاهد و همین عامل، آب را به منبعی بسیار نامحتمل برای انتقال بیماری تبدیل می‌کند.

از فعالیت‌هایی مانند حضور در مراسم مذهبی، رفتن به کنسرت‌ها و تئاترها و مراکز خرید نیز به‌عنوان موارد پرخطر نام برده می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه