ویروس کرونا؛ سیاست‌های جدید گردشگری در لهستان اعلام شد

زینب موحدی
زینب موحدی سه شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
ویروس کرونا؛ سیاست‌های جدید گردشگری در لهستان اعلام شد

لهستان پیش از بازگشایی دوباره‌ی مرزهای خود به روی گردشگران، پروتکل‌های بهداشتی لازم را برای رعایت در هتل‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری اعلام کرد.

لهستان تصمیم به بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی خود به روی گردشگران گرفته و سیاست‌های جدیدی را برای بازدیدکنندگان این کشور و سازمان‌های فعال در حوزه‌ی گردشگری معرفی کرده است. این کار با هدف بازسازی صنعت گردشگری این کشور، پیش از بازگشایی احتمالی مرزها انجام می‌شود. در همین راستا، وزارت توسعه‌ی اقتصادی به‌همراه سازمان گردشگری لهستان، دستورالعمل‌های دقیقی برای هتل‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری تدوین کرده‌اند.

به‌طور رسمی، به کسب‌وکارهای کوچک و هتل‌ها و رستوران‌ها اجازه داده شده است تا از ابتدای ماه مه فعالیت‌های خود را از سر بگیرند؛ مشروط به آنکه از قوانین سختگیرانه‌ای که برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا تدوین شده‌اند، پیروی کنند. لهستان با اتخاذ استراتژی سنجیده‌ای که در این قبال اندیشیده بود، موفق شد خود را از این ویروس در امان نگه دارد و از میان ۲۰ هزار مبتلای شناسایی شده در این کشور، کمتر از هزار نفر جان باختند.

لهستان

هر کسب‌وکاری که در حوزه‌ی صنعت مهمان‌یاری در لهستان فعالیت می‌کند، باید از قوانین زیر پیروی کند:

  • ایجاد محدودیت در تعداد کسانی که در یک ساختمان حضور دارند؛ اعم‌از بازدیدکنندگان و کارکنان
  • اجرای معاینه‌های تب‌سنجی برای افرادی که قصد ورود به ساختمان را دارند. افرادی که نشانه‌های بیماری در آن‌ها مشاهده شود، اجازه‌ی ورود به ساختمان را نخواهند یافت
  • الزام کارکنان به استفاده از ماسک و دستکش در هر حالت ممکن
  • ضدعفونی‌های مداوم در اماکن عمومی، در نقاطی مانند پیشخوان‌ها، دستگیره‌ها، کلیدهای اتاق، آسانسورها، سرویس‌های بهداشتی و غیره

با اینکه رستوران‌ها همچنان در لهستان تعطیل هستند، هتل‌های این کشور از امروز اجازه‌ی فعالیت مجدد را یافته‌اند. مهمانان باید وعده‌های غذایی خود را در اتاق‌های خود صرف کنند. این قانون درباره‌ی باشگاه‌های هتل، فضاهای مشترک و استخرها نیز صادق است و این‌گونه اماکن همچنان اجازه‌ی فعالیت ندارند. رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن‌های زیبایی مو و صورت نیز از ابتدای این هفته بازگشایی شده‌اند؛ اما ملزم به رعایت فاصله‌ی اجتماعی برای مشتریان خود هستند و باید شرایطی را فراهم آورند که افراد دو متر از یکدیگر فاصله داشته باشند.

مراکز خرید، موزه‌ها و گالری‌های لهستان از چهارم مه شروع به کار کردند. این اماکن نیز می‌بایست فضایی برابر با حداقل ۱۵ متر مربع برای هرکدام از مشتریان خود در نظر بگیرند. پوشش صورت در اماکن عمومی، همچنان در لهستان اجباری است و مرزها حداقل تا ۱۲ ژوئن به روی تمامی افراد خارجی بسته خواهد بود.

ایوانا بیالوبرزیسکا (Iwona Bialobrzycka)، مدیر دفتر گردشگری ملی لهستان در لندن می‌گوید:

اگر وضعیت همچنان مثبت باقی بماند، می‌توانید مرزهای خود را تا آخر ژوئن باز کنیم. دوست داریم باز هم به همه‌ی گردشگران خارجی خوشامد بگوییم؛ به‌ویژه کسانی که از انگستان به اینجا می‌آیند.

در پنج سال گذشته، شاهد رشد چشمگیری در تعداد بریتانیایی‌های بازدیدکننده از لهستان بوده‌ایم. امیدواریم که وضعیت کنونی، آن‌ها را از گذراندن تعطیلات خود در کشور ما دلسرد نکرده باشد و لهستان همچنان جای خود را در فهرست مقاصد سفر آن‌ها حفظ کرده باشد. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه