موزه ها و سایت های تاریخی هفته آینده بازگشایی می‌شوند

پوریا  محمدی پیوند
پوریا محمدی پیوند شنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
موزه ها و سایت های تاریخی هفته آینده بازگشایی می‌شوند

وزیر میراث فرهنگی از بررسی امکان بازگشایی سایت‌های تاریخی و موزه‌های کشور توسط ستاد ملی کرونا در هفته آینده خبر داد.

دکتر علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در گفتگویی رادیویی از بررسی امکان بازگشایی سایت‌های تاریخی و موزه‌های کشور توسط ستاد ملی کرونا در هفته آینده خبر داد. وی ضمن ابراز امیدواری از آینده صنعت گردشگری کشور، اظهار داشت:

برنامه بازگشایی سایت‌های تاریخی و موزه‌های کشور از هفته کنونی، در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح و به احتمال زیاد تصویب خواهد شد.

دکتر مونسان با تاکید بر برنامه‌های بلندمدت دولت دوازدهم که به‌واسطه پروژه‌های گردشگری متعدد، درقالب گردشگری تاریخی، فرهنگی، سلامت و طبیعت‌گردی در حال اجرا است، عنوان کرد که متاسفانه شیوع ویروس کرونا، ضربه بزرگی بر صنعت گردشگری کشور وارد کرده است. مونسان در ادامه سخنانش گفت:

این وزارت‌خانه برای سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت مردم خوب کشورمان در ایام نوروز ۹۹ و پس از این ایام که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور شدند در خانه بمانند و به سفر نروند، اقدامات مختلفی در فضای مجازی انجام داده است. تور مجازی از موزه‌ها از جمله این اقدامات بود که خوشبختانه مورد استقبال مردم قرار گرفت.

 دکتر مونسان همچنین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص همت در راستای جهش تولید، بر جبران خسارت مشاغل آسیب دیده در حوزه گردشگری و به‌کارگیری تمهیدات موثر دولت، تاکید کرد و در این رابطه چنین گفت:

صنعت گردشگری باید هرچه زودتر پس از مهار شیوع ویروس کرونا فعال شود تا شغل هایی که آسیب دیده‌‌اند با کمک دولت بتوانند بخشی از خسارت های خود را جبران کنند و همه شاهد رونق دوباره و اشتغال زایی بیشتر در این صنعت باشند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه