سفر به بالی از ماه اکتبر آغاز می‌شود

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
سفر به بالی از ماه اکتبر آغاز می‌شود

وزیر گردشگری کشور اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که جزیره بالی به احتمال زیاد از ماه اکتبر (اواسط مهر)، دوباره میزبان گردشگران خواهد بود.

پس از گذشت ماه‌ها از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و ممنوعیت‌های سفر ناشی از آن، کشورها در سراسر جهان در حال کم‌کردن شرایط سخت‌گیرانه قرنطینه هستند. طبق اعلام دولت اندونزی، بالی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و کوله‌گردی در جنوب شرقی آسیا، ممکن است مرزهایش را در ماه اکتبر (اواسط مهر) به روی گردشگران بین‌المللی باز کند.

بالی، جزیره محبوب اندونزیایی از ماه مارس (اسفند)، مرزهای خود را برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید ۱۹ بست و قانون گرفتن ویزا در بدو ورود را به حالت تعلیق درآورد.

در روزهای اخیر، گزارش‌هایی از مدیریت موفقیت‌آمیز شیوع ویروس کرونا در بالی به چشم می‌خورد. در روز جمعه، این شبه‌جزیره تنها ۳۴۳ مورد مبتلای جدید و ۴ قربانی را با نرخ مرگ‌و‌میر ۱٫۲ درصد گزارش کرد که طبق گزارش رویترز، از میانگین ملی ۶٫۴ درصد، بسیار پایین‌تر است.

وزیر گردشگری اندونزی امیدوار است که نرخ ابتلای پایین در بالی حفظ شود تا آن‌ها بتوانند از ماه اکتبر با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی، مرزها را به روی گردشگران بین‌المللی باز کنند.

طرح جدیدی به نام «سی اچ اس» (CHS) یا «تمیزی، سلامتی و ایمنی» برای اطمینان از ایمن‌بودن هتل‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری در بالی به اجرا درخواهد آمد. از اهداف این طرح می‌توان به تنظیم دفترچه‌های راهنما برای بالابردن سطح استانداردهای سلامت، بهداشت و ایمنی و همچنین اعتمادسازی در بخش گردشگری و تفریحی اشاره کرد.

یوگیاکارتا

«یوگیاکارتا» که با معبد «بوروبودور» شناخته می‌شود، ممکن است از ماه اکتبر میزبان گردشگران باشد

طبق اظهارات وزیر گردشگری اندونزی، طرح بازگشایی مرزها در چند مرحله انجام خواهد شد. اقامتگاه‌های لوکس سواحل «نوسا دوآ» (Nusa Dua) در بالی به‌عنوان اولین مقصد در برنامه آزمایشی CHS شرکت خواهند کرد. «نی وایان گیری ادنیانی» (Ni Wayan Giri Adnyani)، دبیر گردشگری اندونزی اعلام کرد:

از آنجا که بالی، یک مقصد اصلی گردشگری به شمار می‌آید، لازم است که اقدامات فوری و بی‌درنگی برای احیای تمامی مناطق تحت‌تاثیر حوزه گردشگری انجام شود.

برنامه‌هایی برای بازگشایی «یوگیاکارتا» (Yogyakarta)، مرکز هنر کلاسیک و فرهنگ جاوه نیز در فصل پاییز وجود دارد. این جزیره مشهور با جاذبه‌های گردشگری محبوبی چون معبد «بوروبودور» (Borobudur)، یکی از زیباترین مقاصد گردشگری اندونزی است.

یکی دیگر از مناطقی که قرار است به‌زودی در این کشور بازگشایی شود، «جزایر ریائو» (Riau islands) هستند که پس از بالی، دومین مقصد پرطرف‌دار در اندونزی در میان بازدیدکنندگان خارجی به شمار می‌آیند.

نوسا دوئا

نوسا دوآ  احتمالا اولین جزیره بالیایی است که به گردشگران خوش‌آمد خواهد گفت. عکس از «آندری شاپووالوف سیت» (Andrey Shapovalov cit)

همه‌گیری ویروس کرونا، صدمه شدیدی به نیروی کار مستقل در حوزه گردشگری بالی وارد کرده است. تمام مقاصد گردشگری، جاذبه‌های گردشگری، مکان‌های تفریحی و رویدادهای فرهنگی از زمان اعلام شرایط اورژانسی در کشور در ماه مارس، بسته یا معلق شده‌اند. «آی کتوت آردانا» (I Ketut Ardana)، رییس شعبه سازمان ملی تور و مسافرت اندونزی (ASITA) به خبرگزاری «ای بی سی» (ABC) گفت:

۸۰ درصد جمعیت بالی به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به صنعت گردشگری وابسته هستند. در حال حاضر همه ما در حال دست‌و‌پنجه نرم‌کردن با این شرایط سخت و طاقت‌فرسا هستیم. آنچه ما می‌خواهیم، اتمام هرچه سریع‌تر این همه‌گیری است.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه