راهنمای محلات استانبول برای خرید خانه و اجاره خانه

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰
راهنمای محلات استانبول برای خرید خانه و اجاره خانه

شهر استانبول دارای ده‌ها محله کوچک و بزرگ است و برای خرید خانه یا اجاره خانه در این شهر باید با محله‌های مختلف آن تا حدودی آشنا شوید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

استانبول یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان و مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه است. این کلان‌شهر همچنین یکی از پنج شهر توریستی جهان است و هر ساله میلیون‌ها نفر برای بازدید به این شهر سفر می‌کنند. با وجود جمعیت زیاد، این شهر مورد استقبال افرادی از کشورهای مختلف برای مهاجرت قرار گرفته است. دلیل این استقبال دسترسی به امکانات بهداشتی، حمل‌ونقل، امنیت و فرصت‌های اقتصادی در این شهر است. در کنار تمام مزایایی که زندگی در شهر استانبول دارد، هزینه پایین زندگی نسبت به سایر کشورهای جهان مهم‌ترین علت بیشتر مهاجرت‌ها به این شهر است.

در هر سال ده‌ها هزار نفر از کشورهای مختلف جهان به‌ویژه ایران، عراق، روسیه، آلمان و سایر کشورهای منطقه و جهان برای کار و زندگی به استانبول مسافرت می‌کنند. در این میان یافتن یک خانه برای خرید یا اجاره تبدیل به دغدغه برای بسیاری از افراد شده است. این شهر ۱۶ میلیونی بسیار وسیع است و از ده‌ها محله اصلی و صدها محله کوچک‌تر تشکیل شده است. یافتن خانه‌ای که هم دارای قیمت مناسبی باشد و هم به امکانات شهری دسترسی داشته باشد کاری دشوار است. در این مقاله اجاره خانه و خرید خانه در استانبول را گام به گام بررسی خواهیم کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

معرفی محله‌های استانبول برای خرید خانه و اجاره خانه

محله بشیکتاش

این محله یکی از گران‌ترین مناطق استانبول و ترکیه برای خرید خانه و اجاره خانه محسوب می‌شود. بشیکتاش از نقاط قدیمی استانبول است که به مناطق شیشلی و بی‌اوغلو نیز نزدیک است و دارای جاذبه‌های توریستی و تاریخی زیادی می‎باشد. برای خرید خانه و اجاره خانه در این منطقه باید هزینه زیادی پرداخت کنید.

محله سلطان احمد

این محله مشهورترین بخش استانبول برای توریست‌هاست چراکه مساجد و بناهای مشهوری مانند ایاصوفیه و کاخ توپکاپی در این بخش استانبول قرار دارند. این منطقه بافتی قدیمی دارد اما تمام امکانات ضروری در آن وجود دارد. قیمت آن نیز در مقایسه با بخش‌های مجاور مناسب‌تر است.

بی‌اوغلو

خیابان مشهور استقلال و میدان تکسیم در منطقه بی‌اوغلو قرار دارند. این منطقه به‌نوعی قلب استانبول است و از اینجا می‌توان با حمل‌ونقل عمومی به تمامی نقاط استانبول دسترسی داشت. این منطقه نیز دارای امکانات حمل‌ونقل، بهداشتی و تفریحی مناسبی است و قیمت آن در مقایسه با مناطق لوکس استانبول کمتر است.

بیلیکدوزو و اسنیورت

اکثر ایرانی‌ها در این دو منطقه سکونت دارند. همچنین مهاجرانی از کشورهای دیگر نیز در این دو منطقه فراوان‌اند و دلیل اصلی آن قیمت مناسب و پایین خانه در این دو محله است. شما می‌توانید از شهرک‌های بسیاری که در بیلیکدوزو و اسنیورت ساخته شده‌اند خانه‌هایی با شرایط مناسب و قیمت پایین خریداری کنید.

محله‌های مناسب در بخش آسیایی استانبول

چند منطقه‌ای که در بالا معرفی شدند همگی در بخش اروپایی استانبول قرار دارند. دلیل استقبال اکثر افراد از بخش اروپایی این است که بیشتر کسب و کارها و اقتصاد استانبول در این بخش متمرکز شده‌اند. با این حال قسمت اروپایی استانبول آرام‌تر و کم‌جمعیت‌تر است و برای زندگی شرایط بهتری دارد. در بخش آسیایی استانبول محلاتی مانند کادیکوی، عمرانیه، اسکودار، مال تپه و جاده مشهور و لوکس بغداد برای زندگی مناسب هستند.

نکات تکمیلی در رابطه با خرید و اجاره خانه در استانبول

همان‌گونه که در ابتدای این مقاله اشاره شد تنوع زیادی و انتخاب‌های بسیاری برای اجاره خانه و خرید خانه در ترکیه و به‌خصوص استانبول وجود دارد. این شهر دارای ده‌ها محله با تنوع قیمتی، بافت جمعیتی و امکانات مختلف است. نکته مهم این است که شما باید سعی کنید چند مسافرت به این شهر انجام دهید و محلات مختلف استانبول را بررسی کنید و با توجه به بودجه خود اقدام به خرید خانه در استانبول کنید. در مورد اجاره خانه شرایط کمی آسان‌تر است چراکه پس از یک سال یا حتی چند ماه می‌توانید خانه خود را عوض کرده و به محله بهتری نقل مکان کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه