برنامه‎ ریزی اندونزی برای احیای گردشگری در دوران کرونا

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
برنامه‎ ریزی اندونزی برای احیای گردشگری در دوران کرونا

پس از گذر ماه‌ها از شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت‌های سفر، کشور اندونزی قصد دارد با برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت گردشگران، سفر در «دنیای عادی جدید» را آغاز کند.

مقامات گردشگری در اندونزی تصمیم گرفته‌اند تا سیاست‌گذاری‌های لازم برای «روال جدید» سفر را آغاز کنند. با توجه به حضور ویروس کرونا در جهان، طبق جدیدترین برنامه‌های اعلام شده،  «سلامت» و «بهداشت» در اولویت طرح بازگشایی سفر قرار دارند و نقشی اساسی در جذب گردشگران ایفا می‌کنند.

«ویش نوتاما کوسوباندیو» (Wishnutama Kusubandio)، وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی در بیانیه مطبوعاتی اخیر خود اعلام کرد که اصول اولیه صنعت گردشگری، ساختن و احیای اعتماد بازار جهانی است و امروز، این صنعت به اصول اولیه خود باز‌می‌گردد.

وی گفت که این برنامه با آماده‌سازی تسهیلات سلامت، بهبود بهداشت و پروتکل‌های امنیتی در تمام مقاصد، میسر خواهد بود. کوسوباندیو تاکید کرد که تبلیغات و بازاریابی در «دوره عادی جدید»، علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، بر بازدید از مکان‌های مناسب در کشور متمرکز خواهد بود.

به‌علاوه، کوسوباندیو با تشویق انجمن تور و سفر اندونزی (ASITA)، از آن‌ها درخواست کرد که با تمرکز ویژه بر دنیای الکترونیکی، به‌دنبال پتانسیل‌های لازم در دوران شیوع ویروس کرونا باشند. وی خاطرنشان کرد که علی‌رغم اینکه عصر دیجیتال، چالشی بزرگ برای این انجمن به شمار می‌آید، اما ورود به آن اجتناب‌ناپذیر است.

کوسوباندیو همچنین یک جلسه مجازی با نقش‌آفرینان اصلی در عرصه گردشگری اندونزی برگزار کرد. در این جلسه، مسائلی چون ضرورت داشتن سرویس‌های بهداشتی تمیز و شرایط مناسب، مورد بررسی قرار گرفتند. یکی دیگر از محورهای گفت‌وگو در این جلسه، تغییر و تحولات در حال انجام مانند آماده‌سازی پیست «ماندالیکا» (Mandalika circuit) در «نوسا تنگارای غربی» (West Nusa Tenggara) برای مسابقات جهانی موتورسیکلت «موتو جی پی» (MotoGP) بود. وزیر در این جلسه متذکر شد که استاندارهای بالاتری به نسبت گذشته، باید برای آماده‌سازی این پیست لحاظ شود.

وی همچنین گفت که به آن دسته از هتل‌ها و جاذبه‌های گردشگری‌ که بتوانند خود را به سطح استانداردهای لازم برسانند، گواهینامه‌ اعطا خواهد شد که این گواهینامه‌ها، برای گردشگران در حکم ضمانت خواهند بود.

یکی دیگر از اخبار جلسه این بود که بالی به‌زودی به «جنبش بیسا» (BISA movement) خواهد پیوست. «بیسا» مخفف تمیز، زیبا، سالم و ایمن است. بالی، به‌عنوان قطب اصلی گردشگری در اندونزی، در رویارویی با دوره عادی جدید، پیشرو خواهد بود.

گردشگران و اقامتگاه‌های کوچک‌تر کماکان به تعامل مستقیم و غیر الکترونیکی در اندونزی متکی هستند و این مساله، تمام پرداخت‌ها و جزئیات اداری را شامل می‌شود. بنابراین، شبه‌جزیره اندونزی نیاز به تغییرات عظیم و تحول‌های گسترده‌ای در زیرساخت‌های خود برای رسیدن به استانداردهای جدید دارد. دستیابی به این تغییرات، بستگی به میزان حمایت دولت یا پشتیبانان خارجی نیز خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه