با تور مجازی، بهترین جاذبه های گردشگری بریتانیا را در خانه تماشا کنید

نگین توکلی
نگین توکلی سه شنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۰
با تور مجازی، بهترین جاذبه های گردشگری بریتانیا را در خانه تماشا کنید

روزهای قرنطینه و خانه‌نشینی را چگونه می‌گذرانید؟ کجارو امروز قصد دارد به‌صورت مجازی شما را به جذاب‌ترین و برجسته‌ترین مناطق گردشگری سراسر بریتانیا ببرد.

ویروس کرونا با مبتلا کردن بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر و گرفتن جان بیش از ۹۰ هزار نفر در بیش از ۲۰۹ کشور، تبدیل به فاجعه‌ای بی‌سابقه و هولناک شده است. در دنیای حاضر با ممنوعیت‌های سفر، بسته‌شدن مرزها و تشویق دولت‌ها برای خانه‌نشینی و قرنطینه، اوقات فراغت بسیاری در اختیار افراد قرار گرفته است که بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند چگونه باید آن را سپری کنند.

اگر در حال حاضر در خانه نشسته‌اید و آرزو می‌کنید که کاش، در دوران قبل از شیوع ویروس کرونا بیشتر سفر می‌کردید، ممکن است دیدن «گذرگاه ساحلی جاینت» (Giant's Causeway) یا گشتن در کاخ باکینگهام به شما کمک کند. شما هم‌اکنون می‌توانید برجسته‌ترین مناطق گردشگری بریتانیا را از فضای راحت و امن خانه خود با تورهای آنلاین، ببینید. پس، قبل از شروع تور به این مکان‌های نمادین، یک فنجان قهوه برای خود بریزید و یک جای راحت برای خود درست کنید.

۱. کاخ باکینگهام؛ لندن

کاخ باکینگهام؛ لندن

به تور مجازی کاخ باکینگهام بروید. عکس از دیوید استیل (David Steele)

شاید مشهورترین خانه در سراسر بریتانیا، کاخ باکینگهام باشد که با عنوان «خانه لندن ملکه الیزابت» در جهان شناخته می‌شود. اگر آرزوی گردش در این کاخ شگفت‌انگیز بدون شلوغی جمعیت گردشگران و هزینه‌های بلیط و تورها را دارید، باید بدانید که کاخ باکینگهام، تنها یک کلیک با شما فاصله دارد و حتی شامل یک راهنمای شخصی هم می‌شود.

۲. استون‌هنج (Stonehenge)؛ جنوب انگلستان

گفته می‌شود قدمت «استون‌هنج»، یک نماد فرهنگی ماقبل تاریخ به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. با کلیک روی تور آنلاین ۳۶۰ درجه، به گشت‌و‌گذار در این مکان میراث جهانی یونسکو بپردازید.

استون‌هنج در دشت «سالزبری ویلتشر» در جنوب انگلستان، بازمانده‌ای از دوران نوسنگی و عصر برنز است که ازحلقه‌ای از سنگ‌افراشت‌های سارسنی تشکیل می‌شود که به دور مجموعه‌ای نعل‌اسبی، مرکب از پنج سه‌سنگ سارسنی برش‌خورده، قرار گرفته‌اند. سارسن، نوعی ماسه‌سنگ است.

 در قرون وسطی، افسانه‌ها استون‌هنج را با مرلین و اسطوره شاه آرتور مرتبط می‌دانستند و این روایت‌ها تا عصر رنسانس از محبوبیت بالایی برخوردار بودند. در قرون جدید، عتیقه‌شناسان، استون‌هنج را معبدی مرتبط به دروئیدها می‌دانستند که در میان بومی‌های بریتانیایی، پیشه‌ورانی اشرافی بودند. اما امروز، باستان‌شناسان، قدمت استون‌هنج را حداقل، دوهزار سال قدیمی‌تر از دروئیدها می‌دانند و هرگونه مناسبت بین دروئیدها و استون‌هنج را رد می‌کنند.

۳. قلعه ادینبورگ؛ ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند

قلعه ادینبورگ

بدون تر‌ک‌ کردن مبل، در قلعه ادینبورگ بگردید. عسک از ژان راندونک (jan kranendonk)

موقعیت مرتفع قلعه ادینبورگ، یک دژ تاریخی، آن را قادر به احاطه‌داشتن بر خط افق شهر کرده است. از این مکان بر فراز صخره «کسل راک»، از ابتدا به‌عنوان یک کاخ سلطنتی استفاده می‌شد و امروز، آن را به‌عنوان یک بنای مهم ملی در میراث اسکاتلند می‌شناسند. این تور هوایی ۳۶۰ درجه نه‌تنها شما را به گردش در سراسر قصر می‌برد، بلکه فرصتی برای شما فراهم می‌کند تا تمام پایتخت را ببینید.

۴. برج لندن؛ لندن

برج لندن که به‌عنوان یک زندان، قلعه سلطنتی و حتی یک باغ‌وحش شناخته می‌شود، یک مترادف برای تاریخ بریتانیا است. این برج در سال ۱۰۶۶ میلادی افتتاح شد و پس از آن در طول قرن‌ها گسترش یافت. داستان‌های فراوانی که درباره این مکان نمادین وجود دارد را می‌توان در تور ۳۶۰ درجه قصر و زمین‌های اطراف آن، گوش کرد.

برج لندن، قطعا یکی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا به شمار می‌آید و دلیل آن، تعداد زیاد اعدام‌ها، قتل‌ها و شکنجه‌هایی است که در هزار سال گذشته در پشت دیوارهای این مکان، صورت گرفته ‌است. افراد مختلفی بارها گزارش داده‌اند که در اطراف برج روح دیده‌اند.

درباره کلاغ‌های برج لندن، خرافه‌ای قدیمی وجود دارد که «اگر کلاغ‌ها برج را ترک کنند، پادشاهی سقوط خواهد کرد.». با وجود اینکه این خرافه خنده‌دار به نظر می‌آید، اما در حال حاضر، ۷ کلاغ در برج نگهداری می‌شوند که هرکدام نامی دارند و یکی از بال‌هایشان را چیده‌اند تا نتوانند به دور دست پرواز کنند..

۵. گذرگاه ساحلی جاینت؛ ایرلند شمالی

 گذرگاه ساحلی جاینت

به‌صورت مجازی در این فرمهای سنگی شگفت‌انگیز به گشت‌و‌گذار بپردازید. عکس از اندرو مونتگومری (Andrew Montgomery)

گذرگاه ساحلی جاینت، مجموعه‌ای از ۴۰ هزار ستون سنگی به هم پیوسته از جنس بازالت بر اثر فوران آتشفشان در دوران باستان است که در ساحل شمالی ایرلند شمالی قرار دارد. این شگفتی طبیعی، در گذشته به‌عنوان یکی از بهترین مناظر انگلستان نام‌گذاری شده بود.

گفته می‌شود، این جاذبه خارق‌العاده، نام خود را از داستان‌هایی می‌گیرد که ادعا می‌کنند، غول ایرلندی، «فین مک کول» (Finn McCool)، آن را در تلاش برای عبور از دریای ایرلند، ساخت. بدون ترک خانه دنج خود، با این تور به تحسین فرم‌های سنگی، بپردازید.

۶. خانه چتس‌ورت (Chatsworth House)؛ دربی‌شایر (Derbyshire)

خانه چتس‌ورت، یک خانه اربابی نمادین از سال ۱۵۴۹، خانه خانواده «کاوندیش» (Cavendish) بوده است، اما اولین بار در سال ۱۷۰۸، درهای خود را به روی عموم باز کرد. تور آنلاین چت ورت با میزبانی از یکی از نفیس‌ترین مجموعه‌های طراحی، نقاشی و کتاب جهان، واقع در یک محوطه سرسبز و با پس‌زمینه یک جنگل زیبا، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از باغ‌ها، خانه تماشایی و آثار هنری آن برای شما رقم خواهد زد.

۷. کلیسای جامع یورک مینیستر (York Minster)، شهر یورک

کلیسای زیبای جامع یورک مینیستر، بزرگ‌ترین کلیسا در اروپای شمالی است

«یورک مینیستر»، یکی از زیباترین کلیساهای جامع در جهان، در اروپای شمالی، بزرگ‌ترین از نوع خود به شمار می‌آید. یک بازدید مجازی برای دیدن سنگ‌های دست‌ساز و غیرمعمول و شیشه‌های رنگی قرون‌وسطایی آن که داستان مسیح را برای شما بازگو می‌کنند و تماشای معماری زیبای آن، شما را قطعا شگفت‌زده خواهد کرد.

۸. دیوار هادریان (Hadrian's Wall)؛ شمال انگلستان

دیوار هادریان

بدون حرکت دادن عضله‌هایتان از دیوار هادریان، یکی از محبو‌ب‌ترین مسیرهای هایکینگ در بریتانیا دیدن کنید

قدمت دیوار هادریان، یکی از مقرهای دفاعی امپراتوری روم، برای محافظت از مرزهای شمالی امپراتوری روم، در برابر حملات قبایل سلتی به سال ۱۲۸ میلادی برمی‌گردد. طول این دیوار، ۱۲۰ کیلومتر بوده و از ساحل رودخانه تاین در شرق انگلستان تا ساحل خور سالوی در غرب این کشور امتداد داشته است و فکر بازدید از آن هم، هر بیننده‌ای را خسته می‌کند. جالب است بدانید دیوار هادریان، عملا مرز انگلستان و اسکاتلند بوده است.

تور مجازی میراث انگلیسی این سازه، کمی در دسترس‌تر است و یک بینش از اهمیت تاریخی این مکان که می‌توانید به‌راحتی از خانه خود تماشایش کنید، را در اختیار شما می‌گذارد، چه هوا آفتابی باشد و چه بارانی.

۹. ابی رود استودیوز (Abbey Road Studios)؛ لندن

«ابی رود استودیوز»، استودیویی نمادین در وست مینستر لندن، یکی از پاتوق‌های بزرگ‌ترین هنرمندان در تمامی عصرها بوده است و امروز، نماد صحنه موسیقی بریتانیا به شمار می‌آید.

گروه بیتلز تقریبا تمام آثارشان را در این استودیو ضبط کرده‌اند و کاور آلبوم موفق «ابی رود» این گروه در سال ۱۹۶۹، تصویری از اعضای این گروه در حال رد شدن از خط‌کشی عابر پیاده‌ای روی اَبی رود است. همین کاور، این مکان را از آن سال تبدیل به یک نقطه داغ گردشگری کرد و شما امروز می‌توانید بدون اینکه مجبور باشید یک آهنگ هیت در این استودیو ضبط کنید، وارد آن‌ها شوید و همه جای آن را کشف کنید.

۱۰. گرمابه‌های رومی؛ شهر بث

گرمابه های رومی

با سفر به گرمابه‌های رومی شهر بث، تظاهر کنید در زمان به گذشته سفر کرد‌ه‌اید

گرمابه‌های رومی، جاذبه گردشگری همنام شهر بث (Bath) به‌عنوان یکی از مشهورترین مکان‌های تاریخی در سراسر بریتانیا، هر سال بیش از ۱٫۳ میلیون نفر بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند.

گرمابه‌های رومی در قرون وسطی، پس از تخریب در زمان سقوط امپراتوری، دوباره بازسازی شدند و امروز، نگاهی اجمالی به عادت‌های بهداشتی گذشته را به ما ارائه می‌کنند. با یک تور مجازی به دیدن این گرمابه‌های باستانی بروید و غرق حیرت شوید.

۱۱. خانه خواهران برونته

ییلاقات یورک‌شایر و دبی‌شایر، نقش مهمی در الهامات خواهران برونته، خانواده ادبی مشهور قرن نوزدهم بازی کرده‌اند. آن‌ها برخی از بهترین و مشهورترین کتاب‌های خود از جمله بلندی‌های بادگیر و جین ایر را در همین منطقه به نگارش درآورده‌اند.

با یک تور آنلاین به دیدن خانه خواهران برونته بروید و ببینید آیا استعداد شما نیز شکوفا خواهد شد؟

۱۲. کلیسای جامع سنت پل؛ لندن

کلیسای جامع سنت پل؛ لندن

از یکی از معروف‌ترین مکان‌های برجسته در خط افق لندن، دیدن کنید. عکس از داگ مک کینلی (Doug McKinlay)

کلیسای جامع سنت پل، یک کلیسای فرقه انگلیکان (شاخه‌ای از مسیحیت با مرجعیت کلیسای انگلیس) است که بر خط افق لندن احاطه دارد و به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های دیدنی پایتخت، هر ساله میزبان بیش از دو میلیون گردشگر است.

کلیسای جامع سنت پل دارای گنبد بزرگی است که راهرویی معروف به «تالار زمزمه» به طول ۳۲ متر، در گرداگرد درونی گنبد آن کشیده شده است. گفته می‌شود اگر کسی، نزدیک به دیوار این راهرو زمزمه کند، فرد دیگری که در نزدیکی دیوار و در سوی دیگر آن قرار دارد صدای او را می‌شنود. با این تور مجازی، نگاهی به داخل این بنای مثال‌زدنی بیندازید و در عین حال از جمعیت زیاد گردشگران، دوری کنید.

۱۳. سنت ایوز (St Ives)؛ کورن‌وال در ناحیه جنوب غربی انگلستان

منطقه گردشگری «سنت ایوز» با فراخواندن هنرمندانی از سراسر جهان، قطب خلاقیت، خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و بهشت مستقل غذا و نوشیدنی محسوب می‌شود. بساط پیک‌نیک را در پذیرایی خانه خود آماده کنید و سپس با این تور مجازی به ساحل سنت ایوز بروید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه